Toon posts:

Windows server 2003 enterprise met Cube Panel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Ik ben een windows 2003 enterprise server aan het installen als webserver.
De server is als active doain controller geïnstalleerd en verder zijn de volgende programma's geïnstalleerd:

Cube Panel 2.3 Lite
MySQL 4.1.22
ActivePerl 5.8.4.810
PostgreSQL 8.2
MS .NET Framework 3.0
Windows Service Pack 2
IIS 6.0
Frontpage Extensions
ASP.NET

Na alles geïnstallerd te hebben kan ik de admin gedeelte van de server prima berijken via https://server_ip:8443, zowel op de lokale pc als een andere pc in het netwerk.

Zodra er in Cube Panel de user aangemaakt is en via de login van de user een domein wordt aangemaakt (bijv. webserver.lan) dan wordt alles door het programma aangemaakt (is ook te zien in internet service manager -> websites)

Alles lijkt goed gegaan te zijn, echter de domeinnaam webserver.lan wordt niet geopend in de browser na het invoeren van de domeinnaam webserver.lan en/of www.webserver.lan

Afbeeldingslocatie: http://futurelan.nl/images/iis.JPG

Ben ik een bepaalde instelling vergeten ?
Het geheel is ook getest op een zelfde configuratie met een verschil dat de andere config niet geïnstalleerd was als active directory server.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-12 18:57

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Gebruiken je clients de juiste DNS?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb je de DNS geconfigureerd, en een entry voor dit toegevoegd? De Client computers loggen in op het domein?

[ Voor 26% gewijzigd door gambieter op 25-11-2007 10:51 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Dat ik zo iets makkelijks over het hoofd heb gezien.
Thanx voor de tip.
Ik moest idd de webserver als primaire dns invoeren.

Een tip voor gebruik met Cube Panel Lite, installeer windows 2003 NIET als domain controler !!

Het werkt nu prima.