[PW] Groot aantal prijzen kloppen niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 08:06

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Ik zit te kijken naar wat linksys spul en het val met op dat er een groot aantal dingen prijzen hebben die never nooit kunnen kloppen
pricewatch: Linksys SPA-3102 intelligent VoIP router (FXS, FXO, 100Mbps)
pricewatch: Linksys SPA962 VoIP Phone (2x 100Mbps, PoE)
pricewatch: Linksys SRW224G4-EU (1U, 24 x 100Mbps)
pricewatch: Linksys SRW208G (8x100Mbps, Managed)

Ik heb geen idee of dit vaak voorkomt maar de 1e pagina van de linksys producten gesorteerd op prijs lijkt niet te kloppen
http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie ook Rechtspositie bij foute prijsvermelding, dat gaat ook over een Linksys product met een veel te lage prijs. Lijkt een fout te zijn bij sommige winkels?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
wel vreemd want sommige winkels hebben het product ook echt voor die gestoord lage prijs staan
http://tweakers.net/ext/l...Fid%3D10%26ProdId%3D20840
http://www.empc.nl/index.php?id=10&ProdId=20840

Ik neem aan dat het vullen van die database van tweakers via een mooie applicatie gaat die je mischien wel aan de database van de website kan koppelen

[ Voor 21% gewijzigd door TrailBlazer op 25-11-2007 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad zo dat een groot deel van de prijzen meerdere keren per dag automatisch gesynchroniseerd wordt. Daarnaast synchroniseren winkels ook wel met hun leveranciers.

Als er dan een fout opduikt in de prijslijst bij een leverancier, zie je vreemde prijzen op de sites van de winkels die daar inkopen, en dus ook bij ons. Gezien het aantal foutieve prijzen denk ik dat er een fout in een leveranciersdatabase zit, en die zijn meestal spoedig verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Zo te zien heeft ICEcat weer eens een import fout. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
ICEcat is een leverancier of een stukje software ? Wel klote want heb ik eindelijk de knoop doorgehakt om een Linksys phone te kopen is de PW onbetrouwbaar :(

Is het niet een idee om een check in te bouwen dat een prijs niet geaccepteerd wordt als die 50% lager is dan de op dat moment laagste prijs ofzo.

[ Voor 83% gewijzigd door TrailBlazer op 25-11-2007 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

ICEcat is een soort productcatalogus waar veel shops hun specs en prijzen vandaan halen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

TrailBlazer schreef op zondag 25 november 2007 @ 12:09:
ICEcat is een leverancier of een stukje software ? Wel klote want heb ik eindelijk de knoop doorgehakt om een Linksys phone te kopen is de PW onbetrouwbaar :(
Helaas zijn wij en alle andere prijsvergelijkers afhankelijk van de prijzen die de shops invoeren. Dergelijk import fouten hebben we allemaal last van. Op maandag kan ik de shops opbellen, zodat zij ICEcat op hun donder kunnen geven.
Is het niet een idee om een check in te bouwen dat een prijs niet geaccepteerd wordt als die 50% lager is dan de op dat moment laagste prijs ofzo.
Dat is lastig, een extra check waardoor de PW langzamer opgebouwd word is niet iets, dat ik gezien de weinige keren dat dit voorkomt, ingebouwd wil hebben. Ik kies liever voor een snelle PW dan een PW die alle problemen probeert af te vangen en daardoor enkele seconden nodig heeft om op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
ok nou ja in ieder geval bedankt voor de feedback :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

TrailBlazer schreef op zondag 25 november 2007 @ 12:09:
Er zijn in het verleden prijsverlagingen geweest van 50% (had AMD de prijs van zijn procs niet een keer flink verlaagd?) en in dat geval zou je zo'n correct overgenomen verlaging dus tegenhouden. En om dan voor sommige producten af en toe een uitzondering te maken maakt een en ander nogal omslachtig en dan gaat het al snel richting onbeheersbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
processors en geheugen is inderdaad wel even lastig denk ik zo. In ieder geval weet ik hoe het zit dus nogmaals dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonet 8 stuks Linksys WRT54GL besteld, minder dan €9,50 per stuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ga er maar vanuit dat die order geannuleerd wordt. Sowieso had jij kunnen weten dat die prijs niet klopt en de shop heeft wettelijk het recht om nu de prijs te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtleX schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:53:
Ga er maar vanuit dat die order geannuleerd wordt. Sowieso had jij kunnen weten dat die prijs niet klopt en de shop heeft wettelijk het recht om nu de prijs te verhogen.
Hoe had ik dat kunnen weten? Ik ben een digibete 80-plusser die op zoek was naar een betaalbaar kadootje voor m'n kleinkinderen. Op de internetten kon ik kiezen tussen een usb-stok en een Linksys roede, allebei onder de 10 euro en dus nog betaalbaar met m'n aow.

Geen idee hoe ik had kunnen weten wat een niet-kloppende prijs is voor deze producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je had het kunnen weten want je post hier en je hebt de PW gebruikt. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren, dit is redelijk offtopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ontopic:

Goh, ze willen geen routers leveren voor een fractie van de normale prijs. Jammer!
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Meerdink
  • Laatst online: 13-03 09:08
Een vraag: je kunt bij een prijs een melding doen dat hij niet klopt. Zo staan bij de veel geraadpleegde iPod Nano 8GB V3 (zwart) ook goedkopere Nano V2 exemplaren, en bij de webshop Chear staat ten onrechte 0,- bij verzendkosten. Maar met een melding daarover wordt niets gedaan. Werkt dat traject eigenlijk wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meldingen worden zeker wel verwerkt; het punt is alleen dat als er een keer een verkeerde prijs staat, daar niet gelijk de winkel voor gecontact wordt maar de prijs verwijderd wordt in de veronderstelling dat het een slipup was.

De prijzen worden echter zo'n 4x per dag automatisch gesynchroniseerd. Wat nu verwijderd wordt, is dus over maximaal 6 uur weer terug. De prijzen die meermalen als onjuist worden verwijderd worden vervolgens op een andere manier aangepakt.

Dus ja, het werkt wel, echter zal je op een productdatabase van deze omvang altijd wat slip-ups hebben. Direct grootschalige actie ondernemen is simpelweg niet haalbaar, vandaar dat dat gefilterd wordt middels herhaling van fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Meerdink
  • Laatst online: 13-03 09:08
Op die manier is het inderdaad moeizaam. Een betere (geautomatiseerde) procedure zou zijn om bij verwijdering tevens het verkeerd geclassificeerde artikel van het aanleverende bedrijf te blokkeren en een foutregel voor hen te genereren (versturen dagelijks per email) steeds als het weer fout aangeleverd wordt.

Overigens, de verzendkosten, dat valt toch niet onder de geautomatiseerde updates?
Pagina: 1