Toon posts:

IP nummer wijziging zonder aankondiging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Na 5 jaar heb ik ineens een ander ipnummer 'gekregen' van T-Mobile (voorheen Orange, voorheen Wanaboo }:O )

Hebben hier meer kabelaars last van?

Wat is jullie mening: Ook al staat nergens dat je recht hebt op een vast IP nummer, is het netjes van een professionele provider om zomaar zonder aankondiging je IP nummer te veranderen?

Lator

Alex

Verwijderd

Dynamisch is dynamisch. Of je nou elke dag of een keer in de 5 jaar een ander adres krijgt. Tenzei je expliciet een vast adres hebt gekregen zie ik niet wat hier niet netjes aan zou zijn. Je weet dat het kan voorkomen. ISP's moeten wel eens adressen herindelen. It happens. Als je servers draait bv. waar mensen gebruik van maken dan moet je iets als dyndns gebruiken.

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
Daar komt waarschijnlijk ook nog bij dat ze niet 'express' je IP adres veranderen. Dit komt wel eens voor na werkzaamheden o.i.d. dus ze zien het ook niet altijd aankomen dat iemand een ander IP adres gaat krijgen. Verder ben ik het eens met HlpDsK. Je hebt een dynamisch adres die wordt toegewezen door een DHCP server. De provider hoeft je helemaal niet te informeren over het veranderen van een IP adres. Voor normaal gebruik van internet heeft dat ook helemaal geen impact. Dat een aantal tweakers servers gaan draaien is hun probleem niet.

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-11 12:40
Professionele provider? Dit is consumer-grade all over. Niets professioneel. En ja, ze kunnen het IP adres zonder opgave wijzigen (zie hun voorwaardes).

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
ISaFeeliN schreef op zondag 25 november 2007 @ 09:44:
Professionele provider? Dit is consumer-grade all over. Niets professioneel. En ja, ze kunnen het IP adres zonder opgave wijzigen (zie hun voorwaardes).
Dan zou het nog een zakelijke provider zijn. Het woord professioneel heeft totaal geen waarde in deze discussie. De TS probeert met dat woord zijn mening meer impact te geven. Bestaat er überhaupt wel amateurproviders dan?

Nee, nu niet met flauwe grapjes aankomen

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Voor de gemiddelde internet gebruiker is het ook totaal niet interessant welk IP adres je hebt. Ze kunnen wel iedereen briefen gaan sturen, of het netwerk zo inrichten dat een IP adres onmogelijk veranderd, ik ben bang dat het dan een beetje onnodig duur wordt :p

🌞🍃

• Guuzz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-10-2022
"of het netwerk zo inrichten dat een IP adres onmogelijk veranderd"
niet echt handig, ik maak het nogal regelmatig mee dat een IP-adres dubbel is uitgedeeld, waardoor 1 van de 2 gebruikers (die later inlogt) geen data meer binnenkrijgt. Als je zoiets blokkeert blijft er niks anders over dan het abbo stopzetten en een nieuwe aanvragen... niet handig

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12 19:59

Pogostokje

* twiet *

Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 07:42:T-Mobile (voorheen Orange, voorheen Wanaboo )
T-mobile heeft de breedband van Orange helemaal niet overgenomen. Dat ging slechts om het mobiele netwerk. De toekomst van het breedband gebeuren is op dit moment nog niet bekend, maar het valt niet onder T-mobile. Vergeet niet dat Orange gewoon nog bestaat buiten Nederland.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Pagina: 1