Toon posts:

Hardeschijf fout?

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zit al de hele avond met het zelfde probleem, zal even uitleggen hoe ik begon eind deze middag :r

Ik wou op me 2de pc Windows Server 2003 erop zetten, dit ging gemakkelijk. Na 2 uurtjes al weer uit te zijn gekeken op Windows Server 2003 wou ik weer terug naar XP. Maar XP cd wou niet starten onder windows server 2003, dus even rebooten en dan boot die wel dacht ik. Maar dat wou die ook niet. Ok dan maar via omweg Win98. Eerst geen probleem, tijdens installatie zei win98 dat hij de hardeschijf niet aan kon nfst ofzo? Dus ik helemaal in paniek dat ik morgen geen 2de pc zou hebben. Dan maar weer Windows server 2003, maar nu wilt hij dat ook niet. Na het formaten en het copien van tijdelijke setup bestanden ging die rebooten. Na de reboot kreeg ik deze error: Couldn't open drive multi(O)disk(O)rdisk(O)partition(1)
Na 2 uur geknooit te hebben, ben ik het wel een beetje zat. Hebben jullie misschien een oplossing?

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Hoe ziet je schijfindeling eruit?
Gebruik je RAID?
Of 1 enkele schijf?

--

Als hij wel boot van de windows 2003 cd maar niet van de XP cd, dan is die gewoon niet goed lijkt me. Tenzij hij wel half doorstart maar ergens crashed en je dit gewoon niet goed omschrijft.

Probeer een andere XP CD?

--

Je kan ook alvorens je dit doet op de website van de fabrikant van je HDD ff een diagnostic tool downloaden en je schijf eens testen... misschien is ie onverhoopt ineens overleden...

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-01 21:46
Ben je er zeker van dat de PC eerst je DVD-drive checkt vooraleer hij probeert te booten via de HDD? Heb je de 'boot sequence' in het BIOS al nagekeken? Mocht de HDD daar voor de CD-drive staan, dan zorg je ervoor dat de CD-drive de plaats voor de HDD inneemt!
Ok dan maar via omweg Win98. Eerst geen probleem, tijdens installatie zei win98 dat hij de hardeschijf niet aan kon nfst ofzo?
Ik denk dat je NFTS bedoeld en Win98 is hier niet voor gemaakt, Win98 kan wel met FAT werken.(NTFS en FAT(12,16,32 en aanverwanten) zijn manieren hoe je HDD is 'georganiseerd') Als je meerdere partities hebt kan het misschien wel zijn dat er één van die partities met FAT werkt, in dat geval kan je volgens mij "zonder problemen" Win98 installeren op die partitie.(nuja, als het een nieuwe PC is met hedendaagse hardware, kom je vermoedelijk wel in de driverproblemen te zitten met Win98 )

Overgens raad ik je niet aan om met je PC te experimenteren als je deze de dag nadien dringend nodig hebt.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Probeer eens met een opstartdisk van XP SP1 of XP SP2, die kan je hier vinden onder downloads.

http://www.opstartdisk.nl...on=com_frontpage&Itemid=1

Staat voor jou sowieso wel handige info en wat uitleg. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 25-11-2007 01:09 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) vragen over Opslagmedia & I/O Controllers horen daar en niet hier
2) Op GoT hoef je niet literair te schrijven, maar een beetje leesbaar posten is wel vereist
3) eigen inzet - niet alleen dingen proberen, maar ook zaken die je niet kent zelf opzoeken - verwachten we ook. Helaas blijkt vooral daar eea te ontbreken in je topicstart. Begin daar eens mee...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.