Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CSS] Transperante div plaatje erin (niet trans...)

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hallo,

Ik zit met een probleem dat ik graag wil oplossen maar niet zou weten hoe. Ik heb al gezocht maar vind er niet echt een oplossing voor ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)

Ik heb een div die transperant is.

code:
1
<div id="content" style="filter: Alpha(opacity=75);"><!-- content --></div>

Alles wat ik nu plaats in die div wordt transperant. Nauw is dat niet echt een probleem want ruim 90% is tekst. Maar nu heb ik ook een plaatje in die div. Die wordt dus ook transperant en dat is iets wat ik niet wil. Hoe kan ik dit probleem het beste oplossen? Zijn er bepaalde css codes die ervoor kunnen zorgen dat mijn plaatje niet transperant wordt? Of is er een manier/truuk om dit probleem op te lossen?

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 10:02

ThunderNet

Flits!

En dat plaatje heb je al een style="filter: Alpha(opactiy=100);" meegegeven?
Wat je evt. ook kunt doen, is een classe aanmaken, en deze toevoegen aan alle items die wel transparant moeten worden.

p.s.
Werkt de filter: optie niet alleen in IE?

[ Voor 32% gewijzigd door ThunderNet op 24-11-2007 23:17 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ThunderNet schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 23:14:
Wat je evt. ook kunt doen, is een classe aanmaken, en deze toevoegen aan alle items die wel transparant moeten worden.

p.s.
Die filter werkt ook in FF. En wat je als eerst zegt gaat beetje moeilijk worden denk ik? Het is namelijk zo ik heb een blok en daarin zit een groot plaatje wat gerelateerd is met de content. Daarin zit dan dat transperante blok (wit) zodat de tekst zichtbaar wordt.

-edit- je hebt gelijk trouwens filter werkt niet in FF... wel raar want hij doet het wel een 'beetje' zeg maar... want als ik die code van IE erin zet wordt ie in FF ook transperant alleen heeft de effect van de waarde die je ingevuld hebt geen effect in FF en wel in IE...

http://www.w3schools.com/css/css_image_transparency.asp
example 3 geeft trouwens een voorbeeld hoe mijn situatie is...

[ Voor 23% gewijzigd door Chip. op 24-11-2007 23:46 ]

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik zou die image dan gewoon niet in die div zetten. Als je met floets werkt, positioneert het allemaal vanzelf goed, evt na wat getweak. Maar zolang die image in de div staat en de div transparent is, is het plaatje dat ook.

Trouwens, ga es CSS3 "opacity" gebruiken ipv die proprietaire MS-troep, dan werkt het tenminste ook op echte browsers.

日本!🎌

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

ThunderNet schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 23:14:

p.s.
Dan wordt het plaatje 100% ten opzichte van de parent, en die is al transparant.

En filter is idd IE only, dus ook opacity: .75 gebruiken.

Huur mij in als freelance SEO consultant!