Toon posts:

XP installen op pc zonder OS

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
G'avond.

Ik probeer nu al 2 dagen mijn nieuwe pc een XP te geven.
Deze gekocht zonder OS, dus zelf even XP installen moest lukken dacht ik.
Ik krijg echter alleen maar errors.
Als ik alleen de cd erin doe krijg ik dit:
PXE E61 error
dan nog wat gebrabbel en uiteindelijk iets van cannot read disk, insert system disk

Als ik internet + cd gaat ie iets doen:
CLIENT MAC ADDR: 00 E0 18BC E425 GUID 00000000-0000-0000-0000-000000000000,
maar krijg ik na lang wachten dit:
PXE-E53: No boot filename recieved
PXE-MOF:Exiting PXE Rom

Ik zou niet weten wat te doen, ook in mn bios al geprobeerd opstart-volgorde te veranderen, ook geen succes.

Ideeën?

thx

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit krijg je als er LAN in de bootorder staat, en de CD/harde schijf/diskette (optioneel) niet worden gevonden. Het is bedoeld om over een netwerk te kunnen installeren, maar dat is in een thuissituatie niet erg gebruikelijk.

Is je XP CD wel in orde? Probeer eens een andere te lenen, je moet ook op een toets drukken. Worden in je BIOS je CD/DVD en harde schijf wel herkend?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09-2025
PXE betekent dat hij een netwerkboot probeert te verrichten. Lijkt erop dat je nog geen een keer van je CD hebt geboot, of dat de CD niet bootable is. Zorg dat je de netwerkkaart geowon helemaal uitsluit van booten, dan zie je het snel genoeg.

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:52
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:50:
G'avond.

Ik probeer nu al 2 dagen mijn nieuwe pc een XP te geven.
Deze gekocht zonder OS, dus zelf even XP installen moest lukken dacht ik.
Ik krijg echter alleen maar errors.
Als ik alleen de cd erin doe krijg ik dit:
PXE E61 error
(...)
PXE is networkboot, de optie die wss na je CD-Rom boot optie staat. Op de een of andere manier pakt ie je XP CD niet; dat kan door 1) een verrotte XP CD (iig met corrupte bootsector) 2) Je CD-ROM speler die kaduuk is. Zorg wel dat je de juiste CD-rom speler in hebt gesteld (niet USB CD-Rom e.d.).

[ Voor 0% gewijzigd door Frash op 24-11-2007 22:54 . Reden: - Achterhaald - ;x ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:59
Staat LAN niet gewoon boven de CD-ROM Drive in de boot sequence? Kijk eens in de BIOS en zet je CD-ROM drive op 1 in de boot sequence.

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-01 13:10
"Boot from LAN / PXE boot" of iets in die geest uitzetten inderdaad. Het alleen veranderen van de opstartvolgorde heeft niet altijd zin (eigen ervaring met een MSI Neo 2 + AMD Sempron 3000)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:22

Thandor

SilverStreak

Dit heeft helemaal niets met CSL te maken, zie ook het CSL Beleid waarin staat dat probleemtopics niet in CSL thuishoren :o.

Ga eerst eens kijken of de verwisselbare media wel bootable (en überhaupt in functionele staat) is :). Probeer daarna eens het 'Boot from LAN' gedeelte eens volledig uit te schakelen, of zet het netwerkgedeelte helemaal uit ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.