Toon posts:

interne webcam wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 725 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag nieuwe notebook voor m'n schoonvader aangeschaft en de interne webcam is niet te vinden. We hebben alle drivers al via de site van MSI opnieuw gedownload om ervoor te zorgen dat we de juiste versies hebben, maar ook na deze greep nog steeds niets. Heeft iemand 'n idee hoe we de webcam kunnen vinden/ aan de praat kunnen krijgen?

Ik ben eigenlijk een macuser en ben dus niet heel erg thuis met windows, alle hulp die ik kan krijgen is zeer welkom! Ooh ja, we draaien Vista Premium.

alvast bedankt.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Handig om even aan te geven om welk model het gaat?

Is de webcam wel via Apparaatbeheer te vinden? (Configuratiescherm- Systeem)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Om welk type MSI laptop gaat het? Heb je al in de BIOS gekeken of de webcam daar eventueel uitstaat? Alternatief is dat je misschien een Fn+F-toets moet gebruiken om de webcam aan te zetten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 01:08

job

Je kan hem niet vinden?
Maar wat zoek je hem dan?

Ik neem aan dat een msi laptop alle drivers al geinstalleerd heeft staan als je hem koopt? en dat alle hardware dus vanaf begin hoort te werken.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 24-11-2007 22:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om de vr600.Ik kan de webcam niet vinden in het apparaateheer, tenminste herken ik het niet als zodanig. Ik zal nu de Fn+F toets ff proberen....

Verwijderd

Topicstarter
Fn + F werkt niet, net geprobeerd. Nog steeds geen enkele activiteit. Er zit het programma AMCAP bij en die geeft aan 'sorry, you have no video capture hardware"

Verwijderd

Topicstarter
@ Job; ik ging er ook vanuit dat alles zou moeten werken, maar toch weigert ie dienst. Het kan wel 's voorkomen dat er ff een update uitgevoerd moet worden dacht ik

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:27:
@ Job; ik ging er ook vanuit dat alles zou moeten werken, maar toch weigert ie dienst. Het kan wel 's voorkomen dat er ff een update uitgevoerd moet worden dacht ik
Volgens mij mag je er toch vanuit gaan dat alles outofthebox werkt. En staat er niets over in de handleiding over te installeren software of andere handelingen?

offtopic: je kunt de Edit knop gebruiken om je berichten aan te passen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
er zit een summiere handleiding bij en daar wordt niets gerept over te installeren software e.d. via het forum van MSI kan ik niet hetzelfde probleem vinden, schijnbaar ben ik de eerste..... Via de site van MSI valt wel wat te vinden, maar ook weer nie alles dat ik nodig heb. Of zullen onze vrienden de moderatoren van MSI alle kritiek er subtiel uithalen...........? Ik ga toch wel een beetje twijfelen aan de tips van mensen om gewoon voor een redelijk goedkoop en onbekend merk te gaan..... alhoewel, dit kan bij elke merk gebeuren natuurlijk.

@roamor; thanx, edit knop is idd 'n stuk handiger. en overzichtelijker voor jullie natuurlijk! :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2007 22:39 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:36:
Ik ga toch wel een beetje twijfelen aan de tips van mensen om gewoon voor een redelijk goedkoop en onbekend merk te gaan..... alhoewel, dit kan bij elke merk gebeuren natuurlijk.
MSI is geen onbekend merk, hoor ;) . Maakt vaak leuke spullen, meestal niet duur en de service via de Nederlandse importeur is in mijn ervaring niet slecht. Het forum is ook behulpzaam, heb daar ook een paar vragen over mijn s271 laptop gesteld.

Aangaande je specifieke probleem, ik keek even naar de specs van de VR600 op de MSI website, en zie daar staan:
Webcam
Built-in 1.3M pixel webcam (optional)
Weet je zeker dat er een webcam in hoort te zitten?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
dat stelt me dan wel enigszins gerust. De webcam zit er zeker in, ik kijk mooi aan tegen een 1.3 mp camera aan...... ik maar lachen naar 't vogeltje, maar geen reactie... :-)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:43:
dat stelt me dan wel enigszins gerust. De webcam zit er zeker in, ik kijk mooi aan tegen een 1.3 mp camera aan...... ik maar lachen naar 't vogeltje, maar geen reactie... :-)
het kan zijn dat er geen camera achter het vogeltje zit ;) . Anyway, heb je al in de BIOS gekeken of de webcam daar wordt vermeld?

Verwijderd

Topicstarter
euh, nee. Ik heb altijd gedacht dat ik daar noooooit in mocht klooien. Maar euh, hoe kom ik in de bios? (excuses voor de beginnersvragen, ik weet nog wel hoe het moest bij windows 95, dat was bij 't opstarten, ff snel wat doen dan zat je erin)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:47:
euh, nee. Ik heb altijd gedacht dat ik daar noooooit in mocht klooien. Maar euh, hoe kom ik in de bios? (excuses voor de beginnersvragen, ik weet nog wel hoe het moest bij windows 95, dat was bij 't opstarten, ff snel wat doen dan zat je erin)
You may look but you cannot touch :+

het verschilt per merk, maar gaat meestal via de Del/Esc/F1/F2/F10 of F12 toets voordat je de piep hoort. Bij mijn MSI s271 is het de Del toets. Ja, je kunt veel dingen fout doen in de BIOS, maar zolang je alleen maar kijkt is er niets aan de hand.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:49
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:26:
Fn + F werkt niet, net geprobeerd. Nog steeds geen enkele activiteit. Er zit het programma AMCAP bij en die geeft aan 'sorry, you have no video capture hardware"
Je hebt toch niet letterlijk Fn+F ingedrukt he?

gambieter doelde op de combinatie tussen de Fn toets en één van de 12 F-toetsen (F1 t/m F12). Da's niet de F toets... :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
alle combinaties geprobeerd, maar ik kom er niet in. Enne, ik vrees dat ik wel gewoon letterlijk Fn+F heb ingedrukt.... :-( ik ga 't wel ff proberen zoals het hoort

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Xander schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:50:
[...]
Je hebt toch niet letterlijk Fn+F ingedrukt he?

gambieter doelde op de combinatie tussen de Fn toets en één van de 12 F-toetsen (F1 t/m F12). Da's niet de F toets... :P
Oeps, dat zou ook nog kunnen :+ . Kijk naar de symbooltjes op de F-toetsen, en ook op andere toetsen (zoals de End, PgUp etc).

Verwijderd

Topicstarter
alles geprobeerd, maar nog steeds geen resultaat.... :-(

Verwijderd

Topicstarter
nog ff en ik ga denken dat de webcam DOA is.....

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:56:
alles geprobeerd, maar nog steeds geen resultaat.... :-(
Ook in je BIOS gekeken? Daar heb je soms ook de mogelijkheid om bepaalde apparaten in- en uit te schakelen.

Verwijderd

Topicstarter
het is me niet gelukt om in de bios te komen, als iemand me kan vertellen hoe ik daar in kan komen ga ik meteen kijken. Met de del/esc en f.. toetsen kom ik er niet in

• Xander
Op delete duwen in de POST.

Dit had je in ieder geval wel in de handleiding kunnen vinden.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga morgen verder, moet nu echt weg. Bedankt voor de hulp tot dusver. Als 't me niet lukt gaan we wel ff terug naar de winkel, da's computerland. goed weekend.

Verwijderd

Topicstarter
in de POST/. je bedoelt bij 't opstarten? en ff voor de helderheid; er zit geen handleiding bij! Alleen een overzicht van wat er in de verpakking zit en iets van Vista.... :-/

Verwijderd

Topicstarter
ik ga nu echt kappen. Ik kijk pas morgen weer, vrouwlief wil nu echt naar huis..... thanx!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Op de link die ik gaf zit ook de download van de manual. Dit is de link naar de Engelse versie (geen NL-versie).

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 24-11-2007 23:11 ]

• Xander
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 23:05:
in de POST/. je bedoelt bij 't opstarten?
Ja, direct na het aanzetten, voordat er iets van windows begint te laden al dus.
en ff voor de helderheid; er zit geen handleiding bij! Alleen een overzicht van wat er in de verpakking zit en iets van Vista.... :-/
Dan zit er vast wel een cd of dvd bij met een digitale versie van de handleiding. En anders staat er nog altijd één op de website van MSI. ;) Kom op, beetje inzet...

Dit komt ook uit die handleiding trouwens:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/55b495b9574ddbdbf045a7957cfa7f0a/full.jpg
Die webcam quicklaunch button, heb je die?

edit:
En doe ook eens iets aan je korte termijn geheugen. :P Roamor had je al op de edit-knop gewezen, en nu heb je toch weer 3 berichten onder elkaar gepost? Dat is niet echt de bedoeling hè. ;)

Pagina: 1