Bromtoon en strepen op projectiescherm.

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Ik ben verhuisd. Ik had altijd mijn apparatuur op ongeaarde stopcontacten en zelfs op meerdere stroomgroepen. Alles ging goed, zonder storingen.

Ik heb nu mijn beamer via component video aangesloten op de DVD speler, de dvd speler gaat met S/Pdif coaxiaal naar de Denon receiver.

Tot daar geen problemen. Totdat ik mijn HTPC aansluit. Via s-video naar de reciever. Nog steeds gaat alles goed. Dan, op het moment dat ik de televisiekabel in mijn televisie OF HTPC doe, liefst in beiden zodat ik ook nog kan opnemen met de HTPC, krijg ik een bromtoon in het geluid en een storing op het projectiescherm. Paarse en gele balken die omhoog bewegen.

Ik heb totaal geen nieuwe apparatuur geinstalleerd, alles is hetzelfde aangesloten als in mijn vorige huis. Het enige wat anders is is het televisiesignaal wat binnenkomt. Of ik het nu rechtstreeks of via de splitter van het kabelmodem laat lopen. Niks helpt. Geaard, ongeaard.

Weet iemand hoe ik dit signaal kan ontstoren?? Zoals het er nu uitziet kan ik gewoon elke keer dat ik de receiver wil gebruiken eerst de televisiekabels eruit trekken :? Er is geen kabelversterker geinstalleerd overigens.

• wallie-s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-01 12:25
Het probleem zal dan in ieder geval inderdaad in de aarde van je coax zitten..

Wat je kan proberen is een trafo daartussen zetten. Dan maakt de aarde geen rechtstreeks contact meer met je andere apparatuur..

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
ik heb een mantelfilter voor de kabel besteld, hopelijk houdt dat alles tegen zodra ik die bij het abonnee binnenkomstpunt zet.

Aan de andere kant, de projector en de htpc zijn geaard, de dvd en versterker niet aangezien die een platte stekker hebben. Ik zou dus de projector en htpc kunnen ontaarden en dan zou het probleem ook niet meer op moeten treden.

Als het filter niet gaat werken ga ik dat doen.

Verwijderd

Beste,

Als je een simpel koperen kabeltje legt vanaf de wandcontactdoos met de distributie, naar de pin in het stopcontact ernaast (als dat er is , tenminste), dan hoef je niets open te maken of aan te passen en de brom zal verdwijnen.
Die brom komt omdat je distributie zorgt voor een aardlus in combinatie met receiver.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 23:32:
Beste,

Als je een simpel koperen kabeltje legt vanaf de wandcontactdoos met de distributie, naar de pin in het stopcontact ernaast (als dat er is , tenminste), dan hoef je niets open te maken of aan te passen en de brom zal verdwijnen.
Die brom komt omdat je distributie zorgt voor een aardlus in combinatie met receiver.
Als ik dat in de meterkast doe (staat minder slordig en kan ik overal goed bij) werkt het dan ook?

Ik heb het mantelstroomfilter binnen maar dat hielp niet. Ik ben er ook uit waarom ik ruis op de tv heb, het ruist alleen als ik de htpc aanzet. Hopelijk heb ik geen versterker nodig. Tot mijn schrik kwam ik er namelijk achter dat ik het stopcontact waar de htpc op zit helemaal niet geaard is, dit doe ik vanavond meteen ook.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Nu is alles dus geaard en is er een mantelstroomfilter bij de binnenkomende rtvkabel. Voor het signaal op televisie heeft het een beetje geholpen wanneer de htpc aan staat. Echter zijn sommige netten nu scherp en sommige weer compleet ondergesneeuwd. De htpc geeft op ieder net rampzalig beeld. Wanneer de htpc uit is zijn alle netten op tv perfect scherp.

Rara wie weet wat hier aan de hand is.

Overigens geeft het geen enkel zichtbaar effect als ik een koperen kabel tegen de wandcontactdoos en een geaard stopcontact houd.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 18:59

JdM

Humbled

Ik ben niet zo'n electrofiel, maar meet de spanning eens tussen de aarde van je CAI signaal en de aardpen in de MTK... bij staat mijn meter bij een instelling van 200V op de meter dan op 00.5 Volt... misschien dat we die getalleen eens kunnen vergelijken. Wellicht staat er ergens spanning op je CAI aarde die ergens vandaan komt...
Pagina: 1