Toon posts:

[Bootcamp] Wireless werkt niet (WPA)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag leopard geinstalleerd. Ook meteen bootcamp met winxp erop. Een boel werkt goed maar er blijft 1 (groot) probleem: windows xp wil niet het internet/netwerk op.

Het probleem wordt op de volgende site ook beschreven: macosxhints.com

We hebben hier een router met wireless ondersteuning. Beveiligd met WPA. Onder os x gaat het perfect, maar nu ik onder windows xp verbinding probeer te maken lukt het niet. Hij blijft de hele tijd "acquiring network" geven.
Als ik handmatig ip adres opgeef doet hij het ook niet. De signal strength is ook prima. Daarnaast is het wachtwoord van WPA ook maar 10 letters.

Ik heb zelf op google gezocht maar geen oplossing kunnen vinden. Op got is er verder ook weinig info over.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:39
Ik heb een zelfde soort probleem gehad. Het hielp bij mij om de beveiliging van de router helemaal uit te zetten, dus SSID laten zien en geen WEP of WPA beveiliging. Daarna kon ik prima verbinding maken vanuit Windows. Vervolgens heb ik de router weer zoals vanouds beveiligd en natuurlijk in Windows weer alles in gesteld. Sindsdien werkt het prima!

Mocht het niet lukken, dan is het handig om iets meer info te geven. Wat voor WPA key gebruik je, staat je SSID op zichtbaar etc.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

Topicstarter
het is inmiddels gelukt. Het lijkt idd te werken door beveiliging er af te halen. Maar dan moet je nog wel rebooten. Daarna werkte het..

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 21:31

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 20:38:
Ik heb vandaag leopard geinstalleerd. Ook meteen bootcamp met winxp erop. Een boel werkt goed maar er blijft 1 (groot) probleem: windows xp wil niet het internet/netwerk op.

Het probleem wordt op de volgende site ook beschreven: macosxhints.com

We hebben hier een router met wireless ondersteuning. Beveiligd met WPA. Onder os x gaat het perfect, maar nu ik onder windows xp verbinding probeer te maken lukt het niet. Hij blijft de hele tijd "acquiring network" geven.
Als ik handmatig ip adres opgeef doet hij het ook niet. De signal strength is ook prima. Daarnaast is het wachtwoord van WPA ook maar 10 letters.

Ik heb zelf op google gezocht maar geen oplossing kunnen vinden. Op got is er verder ook weinig info over.
Waarschijnlijk gebruik je WPA2. Hiervoor moet je een update downloaden van de Microsoft site.

http://www.xbmcfreak.nl/