Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

fckeditor licentie voorwaarden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Ik ben een cms aan het schrijven en als tekseditor wil ik fckeditor of tinymce gaan gebruiken. Het cms gaat commercieel gebruikt worden.

Kan iemand mij uitleggen of ik fckeditor/tinymce gewoon mag gebruiken of moet ik er toch geld voor betalen? Het is mij erg onduidelijk.

Alvast bedankt.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-11 12:33
Wikipedia: GNU GPL license [NL]
Wikipedia: GNU GPL license [EN]

Officiële GNU site
When we speak of free software, we are referring to freedom, not price. Our General Public Licenses are designed to make sure that you have the freedom to distribute copies of free software (and charge for them if you wish), that you receive source code or can get it if you want it, that you can change the software or use pieces of it in new free programs, and that you know you can do these things.

[ Voor 92% gewijzigd door Bitage op 24-11-2007 20:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reactie. Op de fckedit site lee ik dan dit:

Commercial License
For many companies and products, Open Source licenses are not an option. This is why the Closed Distribution License (CDL) has been introduced. It is a non-copyleft license which gives companies complete freedom when integrating FCKeditor in their products and web sites.

>>> Click here for more information

Daar zit mijn twijfel of denk ik te moeilijk?

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-11 12:33
Kan zo 1-2-3 geen info vinden over CDL, maar ik denk dat het inhoud dat je, in tegenstelling tot GPL, je source gesloten mag houden (iets wat met een webbased iets moeilijk gaat, maar toch).

Verwijderd

Topicstarter
Die cdl is dan voor dat ik fckedit gebruik maar de rest van mijn code niet vrij wil geven. Zolang ik die mogelijkheid geef aan een klant (alsof mijn doelgroep dat wil) om het cms zelf verder te ontwikkelen is er dus niks aan de hand

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 20:31:
Die cdl is dan voor dat ik fckedit gebruik maar de rest van mijn code niet vrij wil geven. Zolang ik die mogelijkheid geef aan een klant (alsof mijn doelgroep dat wil) om het cms zelf verder te ontwikkelen is er dus niks aan de hand
Je gaat hier wel wat kort door de bocht. Als je besluit de GPL versie van fckedit te gebruiken en je cms onder de gpl uit te geven, houdt dat ook in dat iederen klant de broncode van je cms op mag vragen (en je bent dan verplicht die af te staan) en vrij is om door te verkopen/weg te geven. Het is dus niet geschikt als je als doel hebt je cms te verkopen. Er hoeft maar een iemand tussen te zitten die weet hoe de vork in de steel zit (of het viavia te horen krijgt) en je bent je winst kwijt.

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

TinyCME wordt ook gebruikt in Drupal (waar ik weer mee werk) en dat mag gewoon voor commerciële doeleinden gebruikt worden. Je zit inderdaad met de broncode vrijgeven, maar dat is weer iets anders wat je moet gaan afwegen.

Verwijderd

Mei schreef op zondag 25 november 2007 @ 16:37:
TinyCME wordt ook gebruikt in Drupal (waar ik weer mee werk) en dat mag gewoon voor commerciële doeleinden gebruikt worden. Je zit inderdaad met de broncode vrijgeven, maar dat is weer iets anders wat je moet gaan afwegen.
Dat valt wel mee. Net even de sites bekeken van beide producten, en ze zijn allebei beschikbaar onder LGPL. Dat houdt in dat je alleen de broncode van dat stukje hoeft mee te leveren als je iets wijzigt. De broncode van de rest van je cms mag gesloten blijven.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik kan gelukkig weer verder.
Pagina: 1