Toon posts:

Scythe Ninja, Koeler aan welke kant monteren ?

Pagina: 1
Acties:
  • 371 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zojuist een Scythe Ninja aangeschaft (heb op dit moment nog stock Intel erop maar wordt binnekort vervangen door de Ninja), maar ik zou niet weten aan welke kant ik de koeler zou moeten monteren.

Dit omdat de koeler aan de RAM kant niet mogelijk is om dat dan de RAM in de weg zit, nu is het mijn vraag: aan welke kant zou ik hem het best kunnen plaatsen en naar welke kant moet de fan zuigen/blazen ?

Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k67/streetglow02/pc2bewerkt.jpg

Intake: 120mm fan
Outtake: 120mm fan, 120mm fan in voeding en 80mm fan op de window.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2007 20:06 ]

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
om je airflow intakt te houden zal je de fan aan de linker kant moeten doen en richting de achterkant laten blazen. dat lijkt me de beste oplossing ;)

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Aan de airflow in je kast te zien kan je hem waarschijnlijk het beste 'rechts' hangen en laten blazen naar je outtake fans.

Links kan inderdaad ook. Het belangrijkste is dat je naar je outtake fans blaast en niet terug in de kast.
Ik kies het liefst voor rechts omdat de fan dan de lucht door de heatsink blaast.

[ Voor 44% gewijzigd door Saturnus op 24-11-2007 20:11 ]

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:14
Dit omdat de koeler aan de RAM kant niet mogelijk is om dat dan de RAM in de weg zit, nu is het mijn vraag: aan welke kant zou ik hem het best kunnen plaatsen en naar welke kant moet de fan zuigen/blazen ?
Je kan de fan toch ook gewoon een stukje 'hoger' kunnen plaatsen op de heatsink? Heb ik zelf ook gedaan, hierdoor steekt de fan wellicht iets uit an de bovenkant, maar 't is beter dan dat je meteen je complete airflow verziekt.

Verwijderd

Topicstarter
Leftblank schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 20:22:
[...]

Je kan de fan toch ook gewoon een stukje 'hoger' kunnen plaatsen op de heatsink? Heb ik zelf ook gedaan, hierdoor steekt de fan wellicht iets uit an de bovenkant, maar 't is beter dan dat je meteen je complete airflow verziekt.
Nee, dit gaat helaas niet omdat ik OCZ reaper geheugen heb waar heatpipes op zitten.

De fan aan de rechterkant is dus niet mogelijk.

Verwijderd

je hebt een outtake fan zitten in zowel je voeding als je case, dus geen fan meer op de koeler zelf.

Ik heb zelf een scythe mugen zitten (ongeveer hetzelfde) en die houdt met 1 casefan erachter (voeding zit onderin mijn case) mijn cpu op acceptabele temperaturen, en ik heb een van de meest verbruikende cpu's die er rondlopen (AMD 4400x2, "slechte" batch van 110w).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 20:32:
je hebt een outtake fan zitten in zowel je voeding als je case, dus geen fan meer op de koeler zelf.

Ik heb zelf een scythe mugen zitten (ongeveer hetzelfde) en die houdt met 1 casefan erachter (voeding zit onderin mijn case) mijn cpu op acceptabele temperaturen, en ik heb een van de meest verbruikende cpu's die er rondlopen (AMD 4400x2, "slechte" batch van 110w).
Ja, maar ik wil gaan overklokken dus wil ik natuurlijk zoveel mogelijk koeling.

En omdat de luchtverplaatsing in mijn kast niet zo hoog is denk ik toch dat de koeler er aan te pas moet komen.

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
Je kan de koeler ook gewoon aan de onderkant monteren of eventueel het koelblok indien mogelijk een kwart draaien.

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

• Z500
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-01 09:19
En wat is je oplossing geweest ? :P

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ehm... Na een jaar is het niet zo nuttig om dit topic te gaan kicken denk ik... Laat het topic dus ook lekker afzakken mensen! Of degene met de oplossing moet toevallig langskomen...

Z500 : Kicken op deze manier is neit echt de bedoeling...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Apen-nootjes schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 17:35:
Ehm... Na een jaar is het niet zo nuttig om dit topic te gaan kicken denk ik... Laat het topic dus ook lekker afzakken mensen! Of degene met de oplossing moet toevallig langskomen...

3 maanden kan toch nog wel? :P

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:32
Fingerguard lijkt me ook wel handig :+

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Apen-nootjes schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 17:35:

offtopic:
Het is inderdaad 3 maanden geweest. Toch snap ik iets niet helemaal, jullie zitten indereen te motiveren om de search te gebruiken, nu wordt dit gedaan en is het weer niet goed?
Pagina: 1