Bellen van Voipbusternr. naar UPC nr. ??

Pagina: 1
Acties:

• Chris27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09-2023
Vreemd: ik bel zelf met mijn Voipbusteraccount (via ADSL dmv. een Fritz!Box) naar een UPC telefoonnummer en aldaar gaat de telefoon niet over, maar verschijnt later wel een "oproep gemist"-melding.

Is blijkbaar een aantal keren gebeurd van de week. Ligt dit nu aan UPC/het kabelmodem of aan Voipbuster dan wel een instelling in mijn modem?? Ik vermoed dat het aan de andere kant ligt, maar de andere kant vermoedt dat het probleem bij mij ligt :?

Wie weet raad?

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
Zonder meer informatie kan ik geen zinnig antwoord geven. Hoor jij de telefoon wel over gaan? Wat staat er in de modem logboeken? Gebeurt het altijd of soms? Etc... Vermoedens van beide kanten heb je niks aan.
Ik denk trouwens ook dat dit beter had gepast in het voipbuster topic.

• Chris27
De Event Log van mijn Fritz!Box geeft niets bijzonders aan, er zijn geen foutmeldingen geweest de afgelopen weken.

Als ik bel (via VB) naar het UPC nummer, hoor ik de telefoon gewoon overgaan (en uiteindelijk hoor ik de voicemail). Dit is in ieder geval de afgelopen week al 5 keer gebeurd. Als via andere nummers naar het UPC nummer wordt gebeld, schijnt het probleem zich niet voor te doen.

Wat er in het modem van UPC te lezen is, geen idee. Dat kan ik niet vanaf afstand...

Over plaatsing in een VB-topic: ik wilde dit eigenlijk in een UPC topic plaatsen, maar een geschikte kon ik niet vinden...

[ Voor 3% gewijzigd door Chris27 op 24-11-2007 21:18 ]

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
Tja, jij hoort 'm overgaan dus er lijkt in ieder geval een verbinding tot stand te komen. Als je belt, stuur je dan je nummer mee of bel je anoniem?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Chris27 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 21:17:
De Event Log van mijn Fritz!Box geeft niets bijzonders aan, er zijn geen foutmeldingen geweest de afgelopen weken.

Als ik bel (via VB) naar het UPC nummer, hoor ik de telefoon gewoon overgaan (en uiteindelijk hoor ik de voicemail). Dit is in ieder geval de afgelopen week al 5 keer gebeurd. Als via andere nummers naar het UPC nummer wordt gebeld, schijnt het probleem zich niet voor te doen.
Als je in de (UPC) voicemail van de ander terechtkomt betekent het in ieder geval dat de softswitch en V5.2 gateway van VB hun werk doen en je call routeren naar een UPC switch. Die switch ontvangt het en koppelt het aan de juiste klant, maar het gaat direct naar voicemail ipv dat de hoorn over gaat...

Klinkt alsof iets dat met je belsignaal meegestuurd wordt onbedoeld gedrag bij de UPC switch veroorzaakt. Of dit moet stiekem toch ook bij andere bellers gebeuren, maar dat is nog niet aan het licht gekomen.
Wat er in het modem van UPC te lezen is, geen idee. Dat kan ik niet vanaf afstand...
Laat degene wiens modem het is naar 192.168.100.1 surfen - maar daar gaat hij/zji weinig lezen ben ik bang - de event log van zo'n modem toont alleen de EuroDOCSIS en Packetcable logs, niet gesprekslogs.
Over plaatsing in een VB-topic: ik wilde dit eigenlijk in een UPC topic plaatsen, maar een geschikte kon ik niet vinden...
Op zich is dit prima iets voor een los topic - tot nader orde weet je nog niet of het aan VB of UPC ligt namelijk :z

Misschien interessant om na te gaan hoe lang de ander UPC telefonie heeft en of er recentelijk een modem vervangen is. Als degene het nog maar een paar maanden heeft, of in de laatste maanden overgegaan is van een oude lompe witte 'stoeptegel' naar een moderne VoIP modem (zwart), dan gaat het om een SIP-verbinding (eigenlijk technisch niet anders dan hoe VB werkt), is het ouder, dan loopt het nog via een oude V5.2 switch.

Oslik blyat! Oslik!

• Chris27
trolleystad schreef op zondag 25 november 2007 @ 08:46:
Tja, jij hoort 'm overgaan dus er lijkt in ieder geval een verbinding tot stand te komen. Als je belt, stuur je dan je nummer mee of bel je anoniem?
Ik stuur mijn nummer gewoon mee.

@dion_b: heb de vragen even doorgespeeld (via de mail, bellen gaat wat lastig ;) )

• Chris27
Probleem opgelost. Lag aan UPC-zijde O-)

Wat nu precies het probleem was weet ik niet, maar het bleek toch bij meerdere telefoonnummers problemen te geven...
Pagina: 1