Toon posts:

'Een van de netwerkkabels is niet aangesloten'

Pagina: 1
Acties:
  • 3.197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik heb gisteren mijn PC geformatteerd en ben vandaag aan de slag gegaan met het internet, omdat het niet werkte. Ik had namelijk helemaal niets meer op mijn PC staan wat betreft een netwerk en dergelijke.

Ik dus mijn netwerkkaart geinstalleerd (een USB Fast Ethernet ofzoiets), kabeltjes in de router en PC, mijn PC toegevoegd aan het netwerk en paf. Hij zou het moeten doen. Tenminste, dat denk ik. Ik heb nu een LAN - of Snelle verbinding enzo bij het configuratiescherm staan bij Netwerkverbindingen, de beeldschermpjes branden, maar er staat een groot rood kruis door de draden 'Een van de netwerkkabels is niet aangesloten'.

Het internet werkt dan ook niet. Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:

1. Computer opnieuw opstarten met kabel eruit en bij volledige opstarting weer erin doen. Geen resultaat.
2. Router gereset. Geen resultaat.
3. Modem gereset. Geen resultaat.
4. Dat van die snelheden veranderd (FullDX ofzo). Geen resultaat.
5. De kabeltjes kunnen niet rot zijn, want voor de format deed alles het nog. Ook zitten ze er 100% goed in. Ook de poorten zijn hetzelfde als voor de format...
6. De netwerkkaart kan niet kapot zijn. Zie regel hierboven.
7. Verbinding ingeschakeld en uitgeschakeld. Geen resultaat.

Weten jullie misschien wat ik ben vergeten of wat ik nog moet doen? Ik heb werkelijk waar geen idee...

Alvast hartelijk dank!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
Heb je een IP gekregen?

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-12-2025
Heb je de kabel in dat USB ding gedaan?
Wat voor ethernetkaart is dat dan? Een interne usb versie of..?

En heb je niet gewoon onboard LAN?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verschillende USB-poorten geprobeerd? Firewall uitgeschakeld? Chipsetdrivers wel geinstalleerd?

het zou helpen als je wat specifieke informatie zou geven. Informatie over de hardware in je computer, de netwerkkaart, modem/router e.d. :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• LouisXV
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Heb je al eens de NIC op half duplex gezet?

Gekeken bij Configuratiescherm > Systeem > Hardware > Apparaatbeheer? Staat hier nog een ander apparaat dat niet is geinstalleerd (geel vraagteken)? Of een uitroepteken?

Verwijderd

MAC adres van je computer gekloond in je router ? ISP gebeld of ze geen storing hebben ?

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor de reacties iig!

@BlackWhizz; ik heb geen verbinding, dus ook geen IP.
@PolluxDKB; dat is het rare. normaliter als ik Windows XP opnieuw installeer (na alles geformateerd te hebben), vindt hij vanzelf de onboard LAN netwerkkaart. Nu dus niet en dus heb ik hem moeten installeren via een bijgeleverde diskette. Het gaat hier om de AMDTek AN986 USB to Fast Ethernet LAN. Het is dus niet via een USB-kabel...
@gambieter, ik heb nooit drivers moeten installeren, dus ik neem aan nu ook niet. USB poorten zijn irrelevant en de firewall uitgezet heb ik geprobeerd, maar geen resultaat.
@LouixXV, ja geprobeerd, maar geen succes. En nee, er is geen ander apparaat. Toen ik er naar zocht vond hij een Windows Loopback netwerkkaart; deze maakt wel een verbinding via LAN, maar dan heb ik alsnog geen internet, terwijl ik dan wel een IP heb, hij pakketten verzendt en geen foutmeldingen geeft...heel vaag :S...
@Parabellum, iedereen in dit huis heeft verder wel gewoon internet; alleen ik niet...

Ik snap niet dat mijn computer de onboard adapter niet herkend. En als ik hem dan via een diskette installeer, deze foutmelding geeft...en die andere netwerkadapter werkt ook al niet :S...

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als je geen netwerkadapter via USB hebt, waarom probeer je dan wel van die drivers te installeren?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Het is de naam van de netwerkkaart die iedereen verder in huis gebruikt om op het internet te komen een ADMtek USB to Fast Ethernet adapter en geen van allen zijn via USB maar via automatische detectie...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2007 14:40 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je weet wel wat een USB poort is ? :P
Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/library/media/1033/windowsxp/images/using/setup/hwprograms/67411-usb.jpg

Als je je netwerkadapter niet via deze poort aansluit dan heb je de verkeerde driver te pakken. Je zegt het zelf .. "USB to Fast Ethernet".

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
....

Ik ben niet echt een leek wat betreft computers, dus ja, ik weet wat een USB-poort is :P.

En wellicht zijn de netwerkkaarten van de andere computers dan (zonder dat ik het wist) wel aangesloten via USB. Ik gebruik(te) zelf dan idd een andere, dus die driver valt idd al af...dat is tenminste dan al één ding :D!

Maar hoe kom ik dan aan mijn onboard LAN netwerkadapter? Die vindt hij namelijk niet...of is dat die Windows Loopback adater :S? Ik kan me niet herinneren dat ik die gebruikte voor de format...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2007 14:52 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 14:51:
....

Ik ben niet echt een leek wat betreft computers, dus ja, ik weet wat een USB-poort is :P.

En wellicht zijn de netwerkkaarten van de andere computers dan (zonder dat ik het wist) wel aangesloten via USB. Ik gebruik(te) zelf dan idd een andere, dus die driver valt idd al af...dat is tenminste dan al één ding :D!

Maar hoe kom ik dan aan mijn onboard LAN netwerkadapter? Die vindt hij namelijk niet...of is dat die Windows Loopback adater :S? Ik kan me niet herinneren dat ik die gebruikte voor de format...
Ik denk dat je 1) een driverprobleem hebt en 2) goed moet uitzoeken wélke LAN adapter je nu wel of niet gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan er maar één gebruiken volgens Windows, maar ik weet vrijwel zeker dat ik die voorheen niet gebruikte (de Windows Loopback adapter). Ik moet een andere onboard LAN netwerkadapter hebben, die Windows automatisch hoort te herkennen als ik de netwerkkabel in de PC steek. Het lampje gaat dan wel branden achterin, dus hij werkt iig...maar Windows herkent niks.

Een driverprobleem heb ik denk ik niet; ik heb nooit drivers hoeven te installeren voor mijn PC voor internet; niemand in dit huis heeft dat ooit gehoeven..

EDIT: hmm, ik heb ergens gelezen dat je netwerkkaart eruit halen en er weer terug in stoppen misschien zal helpen. Is dit mogelijk met een Onboard? Zoja, hoe werkt dat dan? Wat dat betreft ben ik wel een leek :P..

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2007 15:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ah! Ik heb het al gefixed!

Ik heb met Everest gekeken welke netwerkkaarten er allemaal in mijn PC zaten. Toen bleek er dus nog een in te zitten waar ik helemaal niets vanaf wist en die Windows niet had gedetecteerd. Ik heb op een andere PC van die netwerkadapter de drivers gedownload, op een USB-stick gezet, bij mij geïnstalleerd en voilá! Het werkt allemaal weer!

Bedankt allemaal voor jullie reacties!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Misschien nu geinstalleerd met een niet SP2 Windows XP cd? Dan kan het zijn dat die driver daar niet inzit. Je moet gewoon even kijken wat voor moederbord en dan de juiste drivers downloaden.

Heb je al in apparaatbeheer gekeken of je een ethernet controller hebt met een geen uitroepteken?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:27

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 14:51:
....

Als je dan ook een normale informatie topicstart doet, ipv 'ofzo' 'denk ik' 'ik heb geen idee'. Etc.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1