Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IR Keyboard van Telenet Digibox gebruiken op pc

Pagina: 1
Acties:
  • 336 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SiXke
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11-2024
Hallo

Wij hebben thuis een digibox met een draadloos keyboard.

Ik zou graag dit keyboard op mijn pc gebruiken, maar ik heb geen idee hoe hier aan te beginnen.

Ik heb een ZOLID IR reciever, maar zover de software het toelaat kan je deze alleen gebruiken met de afstandbediening die erbij zit.

Zou het lukken met een IgorPlug-USB (AVR) v3.0 die ik op het forum vond? Zijn er mensen die ervaring hebben met bestellen van de site http://stealth.wz.cz/ ?

En eens ik die ontvanger heb, kan ik dan girder gebruiken om elke key van het keyboard te linken aan een key op mijn pc?

Bedankt

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 15:07
Het lijkt me het handigste als je ff een el-cheapo IR-ontvanger op seriële poort maakt, en probeert of je iets uit kan lezen met een van de vele IR-ontvangprogjes. Vanaf hier kunnen we echt niet ruiken hoe de communicatie exact verloopt tussen het tobo en de digibox.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• SiXke
Ok bedankt, zal van de week eens gaan zien voor de onderdelen ergens te kopen, weet je toevallig wat de maximale lengte van een seriale kabel mag zijn ? Voor usb is dit 5m.

• RafkeP
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05-2023
Ik heb niet echt een idee van de maximale lengte, maar mijn ontvanger werkt probleemloos met een kabel van 30 meter.

• ls470
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-11 13:17
SiXke schreef op zondag 25 november 2007 @ 01:21:
weet je toevallig wat de maximale lengte van een seriale kabel mag zijn ?
In theorie niet zo lang (3m voor 64kbps) maar in de praktijk kan't wel met langere kabels werken (of als de kabel echt lang moet zijn kun je er een RS232-RS422 convertor opzetten aan ieder uiteinde, dan is een kilometer ineens geen probleem meer)

http://www.connectworld.net/cable-length.html

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Als dit de normale afstandsbediening is dan zal het toetsenbord ook wel op dezelfde ontvanger werken. http://lirc.sourceforge.net/remotes/telenet/DB-AD100

Dan kan je zoals naftebakje zegt voor een paar euro een ontvanger bouwen.
Met LIRC/winLIRC en een client programma (girder, uICE etc.) kan je dan alle knoppen instellen

Je moet waarschijnlijk wel van alle knoppen de 'raw IR codes' uitlezen en ook in lirc zetten.

Als je geluk hebt kan je misschien ergens een aangepaste driver vinden voor die zolid ontvanger

• SiXke
Heb ik LIRC nodig ? Kan ik niet alleen girder gebruiken?

Voorlopig werkt mijn zelfgemaakte IR reciever nog niet, morgen eens opnieuw solderen, miss iets miss gedaan.

• SiXke
Kheb et nu aan de praat gekregen maar ik zit me een probleem, ge moet een target window toekennen aan ne knop, kunt ge der ni voor zorgen dat da in gans windows werkt, gelijk een gewoon toetsenbord? Thx

• RafkeP
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05-2023
Het is lang geleden dat ik nog met Girder hebt gewerkt (lees sinds ze afgestapt zijn van hun gratis versie), maar vroeger was er de optie "send to foreground window" of zoiets.

• SiXke
cva gevonden

wel iets raar

de shift toets op da toetsenbordje heeft gelijk 20 verschillenden signalen, niet een vast signaal, dus tis onmogelijk om die toets te programmeren, iemand een idee hoe da komt ?
Pagina: 1