Toon posts:

Internet limiteren

Pagina: 1
Acties:
  • 253 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal even de situatie uitleggen...

We hebben 2 computers hier thuis: 1 van mij en 1 van mijn broertje. Deze zitten beide verbonden met een draadloze linksys router.

Nou is het zo als wanneer ik online zit te gamen dat ik soms een erg hoge ping krijg als mijn broertje op internet zit te surfen. Dus het lijkt erop dat die computer voorrang krijgt en ineens al het internet wegslurpt.

Ik heb al in de router gekeken of ik kan instellen welke pc voorkeur krijgt maar daar kan ik niks vinden. Ook op google kan ik niks vinden...

Weet 1 van jullie misschien een programma waamee ik het internet voor hem kan limiteren of mijzelf voorkeur kan geven?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Netlimiter. Installeren op een PC en dan kan je per programma instellen wat ie maximaal mag downloaden per seconde. Stel je voor FF of IE gewoon een max snelheid in van 100KB/s.

Gebruik dit proggie zelf ook. Als ik ga gamen stel ik een max download in voor Usenet of DC++ van 150KB/s. Mijn max snelheid is iets van 340KB/s. Op die manier hou ik meer dan genoeg over om met een goede ping online te gamen.

[ Voor 39% gewijzigd door PilatuS op 24-11-2007 19:33 ]

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Je zou kunnen kijken of dat je Linksys QOS ondersteunt. En zodoende jou verkeer voorrang geven.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
Ik heb hier laatst nog een aardig stukje over geschreven hier op 't forum. Heb je uberhaupt de zoekfunctie wel gebruikt??

Verwijderd

Topicstarter
j-a-s-p-e-r schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 19:40:
Ik heb hier laatst nog een aardig stukje over geschreven hier op 't forum. Heb je uberhaupt de zoekfunctie wel gebruikt??
ja alleen kon niks vinden... :/

Heb je een link misschien O+

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Euhm wat voor internet verbinding heb je? Als je nog een oeroude 1.5mbit verbinding hebt wil dit probleem wel eens snel plaats gaan vinden...

Verwijderd

Topicstarter
Mishmash schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 20:20:
Euhm wat voor internet verbinding heb je? Als je nog een oeroude 1.5mbit verbinding hebt wil dit probleem wel eens snel plaats gaan vinden...
Een oeroude 1.5mbit idd helaas helaas..

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Uiteraard moe je ook het uitgaande dataverkeer beperken, want 5 MB mail verzenden zorgt dat je connectie enige tijd volledig verstopt zit.

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 20:16:
[...]

ja alleen kon niks vinden... :/

Heb je een link misschien O+
Nou linkje heb ik niet, maar d'r is wel 't e.e.a. over te vinden op het forum. Maargoed, omdat je het zo lief vraagt :p

De meest simpele manier is idd netlimiter, maar dat moet je dus per PC installeren en instellen. Een gebruiker kan dat dus ook uitzetten. Daarna komen de wat interessantere oplossingen; namelijk een limiter (ofwel trafficshaper) of QoS (quality of service) in je router.

Linkje naar pakket: m0n0wall
of pfsense

Dat zijn beide softwarepakketen met een kant-en-klaar router erin, gebaseerd op linux. Ingredienten verder: oude computer of een iets in die gooi als router; twee netwerkkaartjes, klaar :)

Verwijderd

Topicstarter
j-a-s-p-e-r schreef op zondag 25 november 2007 @ 00:51:
[...]

Nou linkje heb ik niet, maar d'r is wel 't e.e.a. over te vinden op het forum. Maargoed, omdat je het zo lief vraagt :p

De meest simpele manier is idd netlimiter, maar dat moet je dus per PC installeren en instellen. Een gebruiker kan dat dus ook uitzetten. Daarna komen de wat interessantere oplossingen; namelijk een limiter (ofwel trafficshaper) of QoS (quality of service) in je router.

Linkje naar pakket: m0n0wall
of pfsense

Dat zijn beide softwarepakketen met een kant-en-klaar router erin, gebaseerd op linux. Ingredienten verder: oude computer of een iets in die gooi als router; twee netwerkkaartjes, klaar :)
Okee bedankt!

Een extra pc als router is geen oplossing helaas, we hebben namelijk net die nieuwe router enz enz enz.. Ik heb nu het 1 en ander in QoS ingesteld en kijk wel even hoe dat verloopt. En de eerste indrukken zijn goed! Ik hoop dat het zo blijft :9

Ps: Een limiter op mijn broertjes pc heeft geen zin, want die zet hem net zo hard weer uit :')
Pagina: 1