[Vista]Wel draadloos internet, niet bedraad

Pagina: 1
Acties:
  • 2.672 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Plaagje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-02 18:52

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
Op mijn laptop (pricewatch: HP DV9580ed) heb ik vista ultimate geinstaleerd (Dus niet de meegeleverde vista, deze gaf namelijk problemen).

Maar ik heb nog een probleem: Bedraad internet werkt niet. Wanneer ik bedraad een internet verbinding probeer te maken krijg ik de volgende melding in het netwerk centrum:
(deze computer) --> Onbekend netwerk -x-> Internet
Toegang tot: Alleen lokaal

Tijdens deze melding kan ik wel op andere computers in het netwerk komen, maar niet op de modem.

De situatie is al volgt:
Modem (Speedlinq speedtouch 780) --> Switch --> Router (DHCP uit) --> draadloos --> Laptop : Dit werkt wel
Modem (Speedlinq speedtouch 780) --> Switch --> Router (DHCP uit) --> bedraad--> Laptop : Dit werkt niet

De draadloze en de bedrade connectie gaan dus beide naar dezelfde router toe, en volgen vervolgens de zelfde route.
De router werkt wel met andere pc's en de netwerk kabel ook. Ook werkt een andere vista laptop via dezelfde router (bedraad).

Er zijn dus twee dingen waar het volgens mij aan kan liggen:
1: Een of andere vista instelling
2: Drivers van de netwerk kaart. (deze geven bij apperaat beheer geen problemen)
(De netwerk kaart is (volgens apparaatbeheer) een: NVIDIA nForce-netwerkcontroller)

Flying High!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Heb je het ip adres van de vaste netwerkkaart wel correct ingesteld?
Probeer het anders eens met dhcp aan voor de zekerheid.
Op het moment dat DHCP je een ip toekent, weet je in ieder geval dat er communicatie met de router is geweest over de vaste kabel.

• Plaagje

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
(Kick:P)
Aangezien ik op kamers woon en mijn laptop thuis staat is dit een beetje late reactie.
Ondertussen heb ik nog een aantal dingen getest:

Een andere versie van Vista geinstaleerd: Geen effect
Via een USB-->LAN converter een bedraad netwerk gemaakt: Wel internet

Verder kan ik wanneer ik wanneer ik de kabel op de niet werkende poort aansluiten wel op het hele netwerk komen (maar dus geen internet).

Mijn conclusie is dus dat het alleen de driver kan zijn. Maar na heel veel zoek werk heb ik nog geen andere driver kunnen vinden voor vista. Mijn vraag is of iemand hier iets kan vinden of een andere oplossing weet, het gaat volgens Everest om de volgende kaart:

nVIDIA MCP65 - LAN Controller (PHY: Realtek RTL8211/8212) PCI

Flying High!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb je al met de MTU gespeeld?

Ik had iets soortgelijks, dat is opgelost door de MTU te verlagen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Plaagje

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
pven schreef op maandag 24 december 2007 @ 12:42:
Heb je al met de MTU gespeeld?

Ik had iets soortgelijks, dat is opgelost door de MTU te verlagen.
Zelf heb ik de MTU niet veranerd, (weet nauwelijks waar ik dit kan vinden), en het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat deze verkeerd staat in de driver, anders had HP allang heel veel klachten gekregen.

Flying High!

Verwijderd

Probeer IPv6 eens uit te schakelen.

• Plaagje

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
Wanneer ik het vinkje voor IPv6 weghaal merk ik geen verschil.
Is het niet mogelijk om op een XP achtige manier met het netwerk te verbinden? (Aangezien de onbekend netwerk fout daar nog niet bestond, en iets soortgelijks volgens mij ook niet)

Flying High!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:09

ralpje

Deugpopje

Long shot: heb je niet per ongeluk twee dhcp servers in je netwerk? Bedrade netwerk pakt de verkeerde dhcp server (en dus verkeerde gateway), draadloze netwerk pakt de goede (en dus de juiste gateway en daarmee internet toegang).
Wat gebeurt er als je je IP-adressen handmatig instelt?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Plaagje

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
Er zijn inderdaad twee routers, maar bij eentje staat DHCP uit. (net nog gecontroleerd). Ook helpt het niet wanneer ik mijn laptop direct in de router/modem doe. (dus alle tussenliggende apparatuur oversla)

Verder krijgt mijn bedraad netwerk wel gewoon een IP toegedient (in dezelfde ip reeks als het draadloze netwerk).

Maar ik kan dan niet op de speedtouch komen. (wel op de router waar dhcp uit staat)

Een aantal dingen die nog opvallen:
Wanneer ik bij netwerk op locaties zoek, vind vista wel mijn router zonder DHCP, maar niet de router met DHCP (Dit is er btw een van Speedlinq, de Speedtouch 780). Het kan dus zijn dat deze dit niet ondersteund, maar omdat draadloos internet (welke op de dezelfde poort binnenkomt als bedraad) wel werkt mag dit lijkt mij geen probleem zijn.

Verder geeft Everest nog aan dat deze netwerk kaart geen MAC adres heeft:
Veld Waarde
Netwerkkaarteigenschappen
Netwerkkaart NVIDIA nForce Networking Controller
Interfacetype Ethernet
Hardware adres 00-00-00-00-00-00
Verbindingsnaam Local Area Connection
Verbindingssnelheid 100 Mbps
MTU 1496 bytes
MTU is dus blijkbaar 1496, is dit goed of?

Flying High!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Bij mij staat ie sinds het spelen op 1460, omdat de wat grotere packetjes verloren gingen.

Probeer het eens; als het niet helpt, kan je het weer terugzetten.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Plaagje

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
Heb verschillende waardes geprobeerd, van 1300 t/m 1500, maar dit had geen effect.

(De MTU waardes werden wel veranderd, maar dus geen internet)
netsh interface ipv4 set subinterface "LAN-verbinding" mtu=1460 store=persistent

[ Voor 47% gewijzigd door Plaagje op 24-12-2007 16:14 ]

Flying High!

• Plaagje

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
--Kick-- :P

Ondertussen heb ik het probleem nog steeds, maar ik weet nu wel zeker dat het aan Vista ligt.

Wanneer ik via VMware een virtuele Windows xp pro machine draai op mijn vista laptop, dan krijg ik wel internet via de kabel. Maar op dat zelfde moment kan ik niet op internet buiten de VM (tenzij ik draadloos internet aanzet).

Hopelijk heeft iemand dit probleem ook gehad en ondertussen een oplossing gevonden.

Flying High!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
Probeer eens wat realtek drivers? Denk namelijk dat het aan jouw drivers ligt.

Verwijderd

Plaagje schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 20:07:
--Kick-- :P

Ondertussen heb ik het probleem nog steeds, maar ik weet nu wel zeker dat het aan Vista ligt.

Wanneer ik via VMware een virtuele Windows xp pro machine draai op mijn vista laptop, dan krijg ik wel internet via de kabel. Maar op dat zelfde moment kan ik niet op internet buiten de VM (tenzij ik draadloos internet aanzet).

Hopelijk heeft iemand dit probleem ook gehad en ondertussen een oplossing gevonden.
hoi heb je dit misschien al geprobeerd?
http://www.mxstream.nl/support/cd.html
dan de tweede download die is voor vista met de experiabox 780

succes
Pagina: 1