Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Xbox360] DVD's naar Xbox360 streamen?

Pagina: 1
Acties:
  • 13.944 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:21
Zijn er mensen die ervaring hebben met Xbox 360 als DVD speler ? Niet DVD afspelen met Xbox, maar streamen vanaf en andere computer (lees= Vista MediaCenter) in het netwerk.

Heb zitten zoeken op Google maar kan niks concreets over vinden, alleen losse divx bestanden streamen maar geen DVD's.

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:15
even een vraagje, waarom zou je dat willen aangezien de xbox die zelf ook kan afspelen?

Divx en HDwmv werkt prima via het netwerk hier, maar met een dvd heb ik geen ervaring want die stop ik gewoon in de xdoos zelf.

Overigens kan deze vraag gewoon in het xbox 360 topic als je het mij vraagt daar hij niet erg diepgaande discussies op zal roepen.

• Armo
T7D_Sneezy schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 19:49:
even een vraagje, waarom zou je dat willen aangezien de xbox die zelf ook kan afspelen?

Divx en HDwmv werkt prima via het netwerk hier, maar met een dvd heb ik geen ervaring want die stop ik gewoon in de xdoos zelf.

Overigens kan deze vraag gewoon in het xbox 360 topic als je het mij vraagt daar hij niet erg diepgaande discussies op zal roepen.
Waarom DVD's spenderen aan branden ? DVD's die ik download kijk ik een keer en verwijder ik ze, als een titel mij bevalt koop ik hem origineel. Daarom is branden voor mij (en vele andere) geen optie

Dat ik gewone DVD ook in Xbox zelf kan afspelen weest ik ook wel

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-11 20:05
T7D_Sneezy schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 19:49:

Dan hoeft ie ze natuurlijk niet te branden. Maar als divx gaat waarom zou dvd dan niet gaan?

• Armo
Unneoetech schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 20:06:
[...]

Dan hoeft ie ze natuurlijk niet te branden. Maar als divx gaat waarom zou dvd dan niet gaan?
Divx is een video bestand, DVD is een map met complete structuur.

• T7D_Sneezy
DVD staat nog altijd voor Digital versatile _DISC_, dus je hebt je vraag gewoon grandioos verkeerd uitgelegd.
Je wilt het gedownloade bestand (van wat een dvd kan worden als je hem zou branden) streamen naar de xbox.....

• Armo
T7D_Sneezy schreef op zondag 25 november 2007 @ 17:32:
DVD staat nog altijd voor Digital versatile _DISC_, dus je hebt je vraag gewoon grandioos verkeerd uitgelegd.
Je wilt het gedownloade bestand (van wat een dvd kan worden als je hem zou branden) streamen naar de xbox.....
Nou, ik denk eerder dat je mijn vraag "grandioos verkeerd" begrepen hebt aangezien jij de enige bent :)

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Armo schreef op zondag 25 november 2007 @ 18:08:
[...]

Nou, ik denk eerder dat je mijn vraag "grandioos verkeerd" begrepen hebt aangezien jij de enige bent :)
Je vraag is ook wel duidelijk, die ander bedoeld dat het nog geen DVD is als het nog op de schijf staat opgeslagen. Nou, DVD FILES dan!! Altijd van die mensen die moeilijk moeten doen..

Even over je vraag nog, volgens mij is dit niet mogelijk. Door de structuur van een DVD directory kan je dit niet streamen naar je XBOX. Heb het zelf ook al eens geprobeerd, nooit gelukt. Ik ben bang dat je toch naar DivX of andere formaten moet gaan kijken, deze kan je wel streamen! :)

edit:
Op deze site zie ik http://www.gizmocafe.com/...movies-to-xbox360-ii.aspx - ineens dat het mogelijk is VOB files af te spelen als je ze renamed naar MPG 8)7 Lees maar eens!

[ Voor 12% gewijzigd door daandegoeiste op 25-11-2007 18:15 ]

• T7D_Sneezy
Armo schreef op zondag 25 november 2007 @ 18:08:
[...]

nou, dan mag je er nog wel eens objectief naar kijken. jij vraagt wie er ervaring heeft met een x360 als DVD speler.... een dvd speler speelt schijfjes en geen bestanden.

• nieuwhier
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-04-2024
Ik had die plannen ook (HD avi films streamen ging goed), maar die Xbox maakt een rotherrie vind ik... Dus gebruik ik hem daar niet meer voor.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

• rutgerberge
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-10-2023
dat is een heel algemeen topic
vind het helemaal niet verkeerd om er iets aparts over te openen
ik gebruik zelf mijn 360 ook als extender, en irriteer me er mateloos aan dat dit niet kan
divx kan standaard ook niet
als iemand wat weet dan hoor ik dat ook graag

R

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

De DVD's kun je ook op je systeem wel afspelen, maar daar heb je speciale software voor nodig. Eerlijk gezegd koop ik liever 100 DVD's voor 2 tientjes en brand alle films die ik download. Vaak leen ik ze uit of geef ze weg uiteindelijk, maar het is wel leuk om een beetje collectietje op te bouwen.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:57
Misschien wat om een algeheel Xbox360 mediacenter topic te starten? Zou ook graag dvd's willen streamen, maar belangrijker vind ik de ordening van mijn muziek.

Albums is geen probleem uiteraard, maar losse tracks zijn niet fatsoenlijk meer terug te vinden als je een beetje collectie hebt. Heb geprobeerd alle losse tracks onder album "Unknown" te plaatsen, maar hij laat daar geen artiestennaam zien (dit zal wel zo horen, bij "echte" albums staat de artiest ook niet voor de tracknaam). Zou graag de mogelijkheid tot een lijst met artiest - tracknaam hebben zoals bij TVersity. Hoe lossen jullie het losse track probleem op?

2e punt wat ik heb is dat hij lang niet alle albumafbeeldingen laat zien, weet iemand hoe je dit beinvloed (ga er van uit dat hij synct met een database op internet)? Het ene U2 album heeft wel een cover, het andere niet.

Gebruik hem als extender van Vista Ultimate overigens.

[ Voor 3% gewijzigd door Speedy op 26-11-2007 13:46 ]

Flickr | Lego collectie

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11 22:07

Ace

Happy Happy Joy Joy

daandegoeiste schreef op zondag 25 november 2007 @ 18:13:
[...]
Even over je vraag nog, volgens mij is dit niet mogelijk. Door de structuur van een DVD directory kan je dit niet streamen naar je XBOX. Heb het zelf ook al eens geprobeerd, nooit gelukt. Ik ben bang dat je toch naar DivX of andere formaten moet gaan kijken, deze kan je wel streamen! :)

edit:
Op deze site zie ik http://www.gizmocafe.com/...movies-to-xbox360-ii.aspx - ineens dat het mogelijk is VOB files af te spelen als je ze renamed naar MPG 8)7 Lees maar eens!
Je kan inderdaad de .vob files renamen naar mpg (en dan eventueel nog 1 grote .mpg van maken) maar dat is allemaal erg omslachtig.

Een dvd.iso valt gewoon met Transcode360 te streamen naar je 360 hoor via Media Center 2k5, met Vista MCE heb ik geen ervaring. Hij pakt de eerste audio stream en eventueel de eerste subtitles. Dus als dat Spaans 5.1 is met Arabische subs dan moet je dat zelf weer wijzigen dmv van DVD Decrypter bijvoorbeeld, eveneens omslachtig.

Persoonlijk gebruik ik gewoon een DVD-RW aangezien je dan gewoon netjes het menu voor je neus krijgt, alles kan installen zoals je wilt en er wordt niet ge-upscaled op de streaming manier. Met een normale DVD in de drive en VGA kabels worden DVD's geupscaled naar 720p (component tot 576p).

• Armo
T7D_Sneezy schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:19:
[...]

Nou, dan mag je er nog wel eens objectief naar kijken. jij vraagt wie er ervaring heeft met een x360 als DVD speler.... een dvd speler speelt schijfjes en geen bestanden.
We zitten hier op een Tweakers forum, ik hoef geen uitleg te geven zodat mensen zonder enige technische kennis en logica mijn vraag begrijpen want die zullen het ook geen antwoord op kunnen geven.

Verder ga ik ervan uit dat mods hier ook hun werk doen en k heb ze niet horen klagen, ook niet over posten in algemeen xbox 360 topic.
nieuwhier schreef op zondag 25 november 2007 @ 20:56:
Ik had die plannen ook (HD avi films streamen ging goed), maar die Xbox maakt een rotherrie vind ik... Dus gebruik ik hem daar niet meer voor.
Ben inmiddels wel een beetje gewend aan die herrie en meeste herrie komt toch van de DVD drive, als je hem als extender gebruikt valt die herrie dus af. En als je geluid van wat je kijkt / luistert iets harder zet dan hoor je hem hellemaal niet meer :D
[TAG]Speedy schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:45:

Albums is geen probleem uiteraard, maar losse tracks zijn niet fatsoenlijk meer terug te vinden als je een beetje collectie hebt. Heb geprobeerd alle losse tracks onder album "Unknown" te plaatsen, maar hij laat daar geen artiestennaam zien (dit zal wel zo horen, bij "echte" albums staat de artiest ook niet voor de tracknaam). Zou graag de mogelijkheid tot een lijst met artiest - tracknaam hebben zoals bij TVersity. Hoe lossen jullie het losse track probleem op?

2e punt wat ik heb is dat hij lang niet alle albumafbeeldingen laat zien, weet iemand hoe je dit beinvloed (ga er van uit dat hij synct met een database op internet)? Het ene U2 album heeft wel een cover, het andere niet.

Gebruik hem als extender van Vista Ultimate overigens.
Zelf heb ik een tijdje geleden bijna 2 dagen mijn muziek collectie (40GB) zitten sorteren en veel handmattig aangepast. Je moet ervoor zorgen dat je collectie in Windows Media Speler er goed uitziet, als dat het geval is dan zit het er ook in Mediacenter goed uit.

Veel albumarts heb ik gewoon handmatig zitten instellen in media speler.
Ace schreef op maandag 26 november 2007 @ 16:29:
[...]

Je kan inderdaad de .vob files renamen naar mpg (en dan eventueel nog 1 grote .mpg van maken) maar dat is allemaal erg omslachtig.

Een dvd.iso valt gewoon met Transcode360 te streamen naar je 360 hoor via Media Center 2k5, met Vista MCE heb ik geen ervaring. Hij pakt de eerste audio stream en eventueel de eerste subtitles. Dus als dat Spaans 5.1 is met Arabische subs dan moet je dat zelf weer wijzigen dmv van DVD Decrypter bijvoorbeeld, eveneens omslachtig.

Persoonlijk gebruik ik gewoon een DVD-RW aangezien je dan gewoon netjes het menu voor je neus krijgt, alles kan installen zoals je wilt en er wordt niet ge-upscaled op de streaming manier. Met een normale DVD in de drive en VGA kabels worden DVD's geupscaled naar 720p (component tot 576p).
Vobs renamen ken ik wel maar dan ben je inderdaad paar uur bezig om 1 dvd stream klaar te maken, kun je net zo goed branden op DVD-RW wat ik overigens ook niet ideaal vind.

Dat je met Transcode360 iso's kan streamen wist ik niet. Ga straks eens proberen !

Verwijderd

Heb eigenlijk dezelfde vraag, met als reden dat ik via mijn pc de dvd met 5.1 kan afspelen.
Televisie, xbox en pc staan allemaal redelijk dicht bij elkaar dus het zou een perfecte oplossing zijn.

• zenith
  • Niet online
Ik heb ook best wat uurtjes erin gestoken, maar het blijft allemaal kut (transcode/vlc360). Ik fik ze nu gewoon op een DVD-RW. Mediacenter vind ik zoiezo een onoverzichtelijk pleurisbende, maar dat zal wel aan mij liggen. :)

misschien dat je met die nieuwe xbox dashboard update meer kans krijgt dat het gaat werken, hier zit nu ook HD en divx ondersteuning in namelijk.

[ Voor 24% gewijzigd door zenith op 09-12-2007 16:50 ]

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-11 23:42

The Zep Man

🏴‍☠️

Jongens, wat doen jullie toch moeilijk. (8>

Koop voor een paar tientjes een tweede hands Xbox (1) en zet Xbox Media Center erop. Kan je via SMB/CIFS DVD ISO-bestanden afspelen alsof het echte DVD's zijn. XBMC kan ook (via netwerk, uiteraard) omgaan met los geripte VIDEO_TS folders. Het is zelfs beter dan transcoding: je hebt met XBMC geen kwaliteitsverlies.

Al wil je echt wat doen met de Xbox 360... wacht dan totdat XBMC360 uit is.

[ Voor 13% gewijzigd door The Zep Man op 10-12-2007 00:35 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:57
M'n tv kastje is al te klein voor de apparatuur die ik nu heb, om daar nu ook nog m'n oude Xbox bij te zetten gaat echt niet werken.
Van het weekend zitten spelen met TVersity (niet werkend gekregen) en Winamp Remote (weinig toevoeging tov MP11), maar het blijven inderdaad halfbakken oplossingen

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

kick.

Is er ondertussen al iets meer bekend, hoe je makkelijk dvd's kunt streamen naar de xbox360?

• zenith
  • Niet online
AFAIK, nog steeds niet. :)
Met Tversity kun je wel veel, maar nog niet een Video_TS achtige dvd rechtstreeks streamen.

• steefje
  • Laatst online: 15:01
ik heb een wel eens de vob files gestreamd naar mijn 360 met behulp van transcode 360. Alleen moet je wel iedere keer een nieuwe vob-file selecteren.

Dat was iig onder XP Mediacenter, wellicht is dat anders bij Vista Media Centre.

PSN ID Binloading_nl

Verwijderd

zenith schreef op donderdag 04 september 2008 @ 22:10:
AFAIK, nog steeds niet. :)
Met Tversity kun je wel veel, maar nog niet een Video_TS achtige dvd rechtstreeks streamen.
ik ben nu al wel zover, dat ik met de volgende programma's prima kan streamen: tversity, transcode360, encode360, winamp remote. Gaat helemaal prima! Alleen niet met ondertiteling erbij, terwijl deze wel in de dvd tsvideo VOB bestanden aanwezig zijn. (gebrand op dvd en afgespeeld met ondertiteling). Heb je ervaring met een programma wat wel kan afspelen met ondertiteling?

Verwijderd

steefje schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 09:57:
ik heb een wel eens de vob files gestreamd naar mijn 360 met behulp van transcode 360. Alleen moet je wel iedere keer een nieuwe vob-file selecteren.

Dat was iig onder XP Mediacenter, wellicht is dat anders bij Vista Media Centre.
Heb je een programma dat wel werkt? Ik heb bijv. Transcode 360/winamp remote en deze spelen de gehele film in 1x af. (TSVIDEO VOB) bestanden. Alleen zonder subtitels (ondertiteling).

• steefje
  • Laatst online: 15:01
Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:11:
[...]

Heb je een programma dat wel werkt? Ik heb bijv. Transcode 360/winamp remote en deze spelen de gehele film in 1x af. (TSVIDEO VOB) bestanden. Alleen zonder subtitels (ondertiteling).
Heb ook Transcode 360 gebruikt. Zal het binnenkort nog eens testen.

PSN ID Binloading_nl

• turbopinda
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-12-2024
Misschien is het wel mogelijk als je een .img hebt deze in deamon tools te laden... dan zou je xbox 360 MCE (gekoppeld aan Vista) toch gewoon moeten kunnen kiezen voor: DVD afspelen of iets dergelijks, of praat ik nu onzin :?

Verwijderd

turbopinda schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 22:53:
Misschien is het wel mogelijk als je een .img hebt deze in deamon tools te laden... dan zou je xbox 360 MCE (gekoppeld aan Vista) toch gewoon moeten kunnen kiezen voor: DVD afspelen of iets dergelijks, of praat ik nu onzin :?
geen onzin, maar helaas is het niet zo simpel ;)

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:23

CDAAbeltje

Cool Down !

Helaas is het inderdaad niet zo gemakkelijk. Je kunt op je windows machine gerust een DVD mounten met DeamonTools en hem zo op jou Media Center bak bekijken maar als je vervolgens naar de 360 loopt staat de DVD drive niet aangegven.
Dit gaat dus niet op ;(

Ik heb zelf VLC360 al geprobeerd maar deze bleek achteraf alleen voor MCE05 te zijn en dus niet te werken met mijn Vista Ultimate ;(

Een HD film met bestandindeling .WMV kan ik gerust afspelen maar wederom een film met DivX of XviD indeling speelt mijn Xdoos niet af omdat hiervoor niet de juiste codecs aanwezig zijn... Kan iemand mij vertellen hoe ik dan deze codec's wel kan installeren ?

Is het hier al bekend of Transcode360 wel werkt met Vista Media Center ?

Opzich heb ik zelf niet veel problemen met een DVD'tje branden en deze later gewoon afspelen in de Xdoos maar dit doet mij toch even terug denken aan de goede oude Xdoos 1 tijd... Mapje sharen en kijken :*)

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 11:19
Een HD film met bestandindeling .WMV kan ik gerust afspelen maar wederom een film met DivX of XviD indeling speelt mijn Xdoos niet af omdat hiervoor niet de juiste codecs aanwezig zijn... Kan iemand mij vertellen hoe ik dan deze codec's wel kan installeren ?

Is het hier al bekend of
DivX en XviD speelt mijn XboX360 zonder problemen af. Alleen via de mediacenter extender functie van de xbox kan de bestanden niet afspelen.
Ga je gewoon naar xbox > Video Library > 'pcnaam' dan werk het perfect.

Wel moet je windows media player 11 gebruiken om je bestanden met de xbox te delen (zie tutorial http://www.xbox.com/nl-NL/pcsetup/MCE05Lite.htm)

Ben overigens ook erg geinteresseerd in het afspelen van DVDfiles vanaf je PC naar de xbox, is hier inmiddels al een oplossing voor? (oud topic)

[ Voor 12% gewijzigd door Wizzing op 27-01-2009 16:22 . Reden: dvdfiles vraag toevoegen ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dit is een beetje een oude koe, maar toch wel een nuttig topic om open te laten. Omdat het een probleem is past het wel een stuk beter in Spielerij - Problemen & Vragen thuis. Moven dus! :P

• y0urit
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-01-2024
Wel weer een beetje een oude koe uit de sloot gehaald, maar heeft iemand ondertussen al een oplossing voor dit probleem?
Wil ook graag m'n DVD collectie op m'n PC houden, en via WMC naar m'n Xbox360 streamen. Alles converteren naar MPG kan wel, maar dan heb ik alsnog geen subtitles er bij.

Kan alles wel gewoon inladen in Media center op m'n PC, maar omdat de Xbox360 geen VOB kan lezen, heb je daar ook niets aan. Iemand een oplossing, of is het simpelweg niet te doen?
Pagina: 1