Goedenavond,
Ik heb reeds mijn pc uit elkaar gehaalt vanwege het feit dat mijn geluid niet werkte. Ik had een X-Fi XtremeMusic geluidskaart van Creative. Ik heb die eruit gehaald en even op mijn OnBoard geluid getest, dat werkte ook niet. Daarna heb ik de hele pc uit elkaar gehaald, ik heb waarschijnlijk te hard gedrukt op de processor, want ik heb ook een enorme koeler van 12 cm, de processor zat er op de verkeerde manier in en zijn de pinnetjes dus afgebroken door middel van mijn 'wilde gedoe'. Sinds vandaag heb ik een nieuwe Pentium® 4 processor in huis gehaald, alles netjes in elkaar gezet met ESD voorzorgmaatregelen. Maar nog steeds geen resultaat, hij start op, er staat spanning op het moederbord. Mijn DVD brander werkt niet, geen bios piepjes, alleen lichtjes.
Dit heb ik veranderd:
- Andere IDE kabels.
- Andere voeding.
- Andere videokaart.
- Andere harddisk.
- Andere CMOS batterij.
Mijn systeem:
Pentium 4, 3,4 GHz (voorheen 3,2 GHz) Socket 478.
Abit IC7 Max 3 Socket 478.
2 GB DDR PC3200 400 MHz.
ATi Radeon X1950 Pro AGP.
Thermaltake Butterfly Edition 480W.
Kan iemand mij toevallig helpen, ik kan geen kant meer op.
Groetjes,
Adam.
Ik heb reeds mijn pc uit elkaar gehaalt vanwege het feit dat mijn geluid niet werkte. Ik had een X-Fi XtremeMusic geluidskaart van Creative. Ik heb die eruit gehaald en even op mijn OnBoard geluid getest, dat werkte ook niet. Daarna heb ik de hele pc uit elkaar gehaald, ik heb waarschijnlijk te hard gedrukt op de processor, want ik heb ook een enorme koeler van 12 cm, de processor zat er op de verkeerde manier in en zijn de pinnetjes dus afgebroken door middel van mijn 'wilde gedoe'. Sinds vandaag heb ik een nieuwe Pentium® 4 processor in huis gehaald, alles netjes in elkaar gezet met ESD voorzorgmaatregelen. Maar nog steeds geen resultaat, hij start op, er staat spanning op het moederbord. Mijn DVD brander werkt niet, geen bios piepjes, alleen lichtjes.
Dit heb ik veranderd:
- Andere IDE kabels.
- Andere voeding.
- Andere videokaart.
- Andere harddisk.
- Andere CMOS batterij.
Mijn systeem:
Pentium 4, 3,4 GHz (voorheen 3,2 GHz) Socket 478.
Abit IC7 Max 3 Socket 478.
2 GB DDR PC3200 400 MHz.
ATi Radeon X1950 Pro AGP.
Thermaltake Butterfly Edition 480W.
Kan iemand mij toevallig helpen, ik kan geen kant meer op.
Groetjes,
Adam.