Toon posts:

Hoge intrainwaarden, toch langzame verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Eerder heb ik al iets gemeld over de langzame verbinding die ik heb.
Een abo van 8 Mb.
De snelheden liggen tussen de 1750 - 1950 kbps

De ISP Solcon heeft mij gevraagd de intrainwaarden door te geven.
Dat heb ik gedaan, maar ik zal nog (ver) na het weekend moeten wachten voordat ik verder wat zal horen.

Ik heb vandaag de 4 á 5 jaar oude Sweex modem vervangen door een nieuwe D-Link ADSL 2/2+ modem, type DSL-320T, die ik overigens nog op 'gewoon' ADSL heb gezet.

De waarden die de nieuwe modem laat zien, zijn:
SNR: Downstream 13 en Upstream 10
Line Attenuation: Downstream 8 en Upstream 4
Data Rate: Downstream 7996 - 8000 en Upstream 1024.

Ik heb verschillende PC's (incl. nwe laptop) en verschillende kabeltjes van modem naar PC geprobeerd, maar wát ik ook doe, de snelheden blijven even laag.

Vraag:
Wáár kan dat nou aan liggen?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Dat kan aan 1001 dingen liggen, zowel bij je thuis als bij de ISP. Maar ook aan de locatie waarvandaan je iets doenload om het te testen en de tussenliggende netwerken.

Dit is het makkelijkst om met de helpdesk uit te vissen wat het is.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Guuzz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-10-2022
gelukkig werk ik bij zo'n helpdesk (niet solcon).
sluit slechts 1 pc direct aan op het modem, alle andere apparatuur haal je er af / tussenuit.
controleer de snelheid op www.adslvalley.nl, arena, downloads... pak een groter bestand, want je hebt een snel abbo, de tijd die je er over doet om het downloaden te starten wordt niet meegeteld, maar ondertussen loopt er al wel data, zodat bij kleinere bestanden de gemiddelde snelheid te hoog uit valt (ach ja, windows he?).
open een dos-venster en voer in 'netstat -b' vlak na een reboot van de computer, controleer dan hoeveel programma's verbinding proberen te maken via de netwerkkaart met de 'buitenwereld', mochten hier vreemde programma's tussen staan, ruim je PC op.
Niet alleen de snelheid op de lijnkaart (intraining) is van belang voor de snelheid, later op het netwerk kan de lijn ook nog geknepen worden, vraag Solcon om hiernaar te kijken.

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-11 07:46
Guuzz schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 20:20:
gelukkig werk ik bij zo'n helpdesk (niet solcon).
...
mochten hier vreemde programma's tussen staan, ruim je PC op.
...
gewoon in de kast zetten en dan werkt alles weer goed?

en nu weer ontopic

• Guuzz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-10-2022
Dennis-L schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 20:23:
[...]

gewoon in de kast zetten en dan werkt alles weer goed?
eigenlijk bedoel ik de kast losschroeven, ventilator van je CPU afhalen en dan aanzetten, het ronddraaien van de vinnen kan trillingen veroorzaken in je netwerkkaart, dan gaat je lijn 'klapperen'.

PS: voor mensen die dit ECHT willen doen, dit was niet serieus bedoeld. Bij deze een soort van disclaimer dat ik niet verantwoordelijk ben voor de opgeblazen CPU's door mensen die dit daadwerkelijk proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Een bestand van 10 Mb downloaden kostte ongeveer 40 sec.
De snelheid die in beeld was, bedroeg ca. 220 kB/sec

Als ik in een dosvenster het commando netstat -b opgeef, komt er een rijtje van 10 regels met allemaal TCP aan het begin, vervolgens allemaal hetzelfde lokale adres en dan veschillende externe adressen.
Het zeg me verder niet zo heel veel.

Groeten,

Adriaan

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 20:57:
Een bestand van 10 Mb downloaden kostte ongeveer 40 sec.
De snelheid die in beeld was, bedroeg ca. 220 kB/sec

Als ik in een dosvenster het commando netstat -b opgeef, komt er een rijtje van 10 regels met allemaal TCP aan het begin, vervolgens allemaal hetzelfde lokale adres en dan veschillende externe adressen.
Het zeg me verder niet zo heel veel.

Groeten,

Adriaan
Niet groeten, dat doen we allemaal al.
Daarnaast, 10 mb is niet groot. Probeer meerdere 50 mb bestanden te doen, en tel alles bij elkaar op.

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist 2 x een bestand van 100 Mb achter elkaar gedownload.
De gegevens:
1e keer: 7 minuten downloaden met een snelheid van 210 - 220 kB/sec
2e keer: 9 minuten downloaden met een snelheid van 170 - 200 kB/sec

• plankie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06 09:23

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

10 regels?
Da's best veel.. kun je die eens posten?

Verwijderd

Topicstarter
mmm, sorry.

Ik was de vorige keer eerst eventjes naar tweakers.net gegaan.
Nu heb ik na het opnieuw opstarten GELIJK (wat je ook schreef) het commando netstat -b ingetypt.
Resultaat 0 regels.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 21:54:
Zojuist 2 x een bestand van 100 Mb achter elkaar gedownload.
De gegevens:
1e keer: 7 minuten downloaden met een snelheid van 210 - 220 kB/sec
2e keer: 9 minuten downloaden met een snelheid van 170 - 200 kB/sec
Waar heb je deze test bestanden vandaan gehaald dan ? Want ook dat maakt verschil

Ik test altijd met:

http://www.2fast.nl/helpdesk/binfiles/100mb.bin
http://www.2fast.nl/helpdesk/binfiles/1000mb.bin

Op dit moment haal ik daarmee 4500k/sec. Jij moet zo rond de 800/1000k/sec komen.

Is er verder de laatste tijd niks aan je verbinding gewijzigd ?

[ Voor 5% gewijzigd door raymonvdm op 29-11-2007 10:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
De bestanden heb ik van een site vandaan gehaald die ik op dit forum tegen kwam (adslvalley).

Zojuist (29 nov. 19:50 uur) heb ik precies 50% van 100 mb gedownload van de site die raymon door gaf. De resultaten
- Downloadtijd van 50 Mb: bijna 6 minuten
- Snelheid: 137 - 138 kByte/sec

Aan de verbinding is helemaal niets gewijzigd. De laatste wijziging is van eind april 2007 toen ik van een 3Mb overstapte op 8 Mb. Na de zomervakantie begon mij de lage snelheid op te vallen. De provider heeft toen gemeld dat er werkzaamheden waren aan het filternet. Daarna leek het even beter te gaan. De laatste week is er weer getest met filternet, solconfilter, helemaal geen filter (op 29 nov), 1 meter tussen modem en splitter (i.p.v. 20 meter die ik gewoonlijk heb). Het maakt allemaal niets uit: De snelheid blijft laag.
Een schrale troost is dat ik niet de enige ben. Via een ander topic lees en leef ik mee met "Grote problemen in de avonduren bij Solcon".

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Volgens mij zijn dat nog maar 2 mensen die hun problemen hier melden .... 8)

En dit wil niet zeggen dat het iets met elkaar te maken heeft.

Ik geloof ook niet dat jullie heel dicht bij elkaar in de buurt wonen... Dus een volle wijkcentrale kan niet jullie oorzaak zijn.

Overigens zou ik bij elke wijziging aan je modem opnieuw de downloadtest van 2fast doen. Omdat ik deze velemale meer vertrouw dan speedtest. Want zelfs hier op een 100mbit internetlijn vallen de speedtest resultaten zeer droevig uit. Terwijl ik met de 2 fast download wel 9000k/sec haal.

[ Voor 47% gewijzigd door raymonvdm op 30-11-2007 11:08 ]

Pagina: 1