Toon posts:

Pc op tv

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer de pc op de tv de zetten, zodat ik films op de tv kan bekijken. En om een of andere reden lukt het niet.

Ik heb een KVC LT-26A85ZU en een NVIDIA videokaart. De kabels zitten goed, de videokaart is ingesteld voor de tv. Ik denk dat ik iets bij de tv moet aanpassen, instellingen staan al op S-in, dus ik weet niet wat ik nog meer moet doen.

Iemand enig idee?

Verwijderd

in v&b staat een tv-out faq :)

De grote tv-out FAQ

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2007 17:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals alles staat goed, alleen waarschijnlijk bij de tv niet. In de gebruiksaanwijzing kan ik het niet vinden. Ik hoop dat er iemand is die dezelfde tv heeft en weet hoe ik die moet instellen.

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-02 14:24

3DDude

I void warranty's

en welke een NVIDIA videokaart heb je ?
dat is misschien ook handig, zou bijv kunnen dat je een driver probleem hebt o.i.d.

Be nice, You Assholes :)

Verwijderd

Topicstarter
Geforce 8400 GS, als het goed is.

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-02 14:24

3DDude

I void warranty's

quote uit de grote tv-out FAQ :P
en je zegt zelf dat je denkt wat te moeten instellen op de tv zelf ? ik zou zeggen pak de handleiding ?
Verder krijg je helemaal geen beeld of zwart wit of wat ? :P
Alles goed aangesloten, maar ik krijg helemaal geen beeld :'(

- Zorg dat je tv aanstaat en je kabel is aangesloten als je je pc opstart, sommige tv-out chips kijken eerst of er wat is aangesloten op de connector voor ze gaan werken.
- Nieuwste drivers van je videokaart installeren (links staan in de V&B FAQ)
- Download TVTool en/of TVCC2000 van www.tvtool.de als je normale videokaartdrivers niet mee willen werken.
- Heb je je tv-out via S-Video aangesloten probeer dan composite en als je composite gebruikt even S-Video testen.
- Als je een SCART-blok gebruikt, zorg dan wel dat je een switchable hebt (die je dus zowel als input en als output kunt gebruiken. Als je geen switchable hebt, kan het zijn dat je een output hebt, terwijl je juist een input nodig hebt.
- Zorg dat je een INGANG op je tv gebruikt en niet een UITGANG. :)
Help, ik krijg alleen maar zwart/wit beeld...

Dan moet je de volgende dingen proberen (later wordt dieper op elk punt ingegaan) :

• Kijk goed in de handleiding van je tv of deze wel s-video signaal aan kan
• Check het tv-out signaal : moet op PAL staan in plaats van NTSC
• Gebruik het juiste videokanaal
• Gebruik de composite aansluiting (gele ingang)
• Weet je zeker dat je de juiste kabel gebruikt ?
• Zorg dat je verzadiging (saturation) goedstaat
• Werk niet via een SCART-blok

Mocht je er nog niet uitkomen zorg dan dat je in het topic wat je opent extreem duidelijk bent en alles laat zien wat je geprobeert hebt, anders krijg je 100% zeker als eerste reactie of je je tv-out wel op PAL hebt staan. De kans dat zo'n topic opgelost wordt is trouwens minimaal : tv-out werkt niet naar behoren (grijs beeld)

[ Voor 3% gewijzigd door 3DDude op 24-11-2007 18:22 ]

Be nice, You Assholes :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg helemaal geen beeld, die FAQ heb ik al gelezen, maar daar staat het niet in. TVTool heb ik ook al gebruikt. En zoals ik in mijn bericht van 17:53 schreef: In de gebruiksaanwijzing kan ik het niet vinden.
Pagina: 1