Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[FLASH] externe url bij sendAndLoad

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van "sendAndLoad" om gegevens uit een andere url op te halen. Het gaat hier om een externe url. Dit werkt op zich prima, maar nu lees ik dit in de help van Flash:
Voor Flash Player 7 en hoger:

Websites kunnen interdomeintoegang tot een bron toestaan via een bestand met interdomeinbeleid.
In SWF-bestanden van een willekeurige versie die in Flash Player 7 of hoger worden uitgevoerd, moet url zich in exact hetzelfde domein bevinden. Een SWF-bestand in www.someDomain.com kan bijvoorbeeld alleen gegevens laden van bronnen die zich ook op www.someDomain.com bevinden.
Ik werk zelf met Flash player 9 en als ik het bovenstaande lees dan zou ik dus geen gegevens van een externe url (ander domein) op mogen halen. Ik doe dit echter wel en het werkt! Hoe kan dit nou? Of interpreteer ik iets verkeerd?

Uiteraard is het mooi dat het werkt, maar ik wil er graag zeker van zijn dat het niet alleen bij mij werkt maar bij iedereen:)

Verwijderd

daar kan je simpel achter komen: test het.
Het lijkt mij onlogisch dat het niet kan. Heb het zelf ook wel eens gehad en toen werkte het niet met een externe server maar dat is 2 jaar terug dus een oude versie.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het zelf ook wel getest, maar ik kan toch niet meerdere versies van flash player tegelijkertijd op mijn systeem zetten en daarmee testen? Ik heb het getest in FF IE6 en IE7 en dat werkte allemaal goed, maar dat was allemaal met Flash Player 9.

Dat stukje dat ik citeerde komt letterlijk uit de hulp van Flash, dan moet er toch een kern van waarheid in zitten zou je zeggen:S Of begrijp ik dus iets verkeerd?

Verwijderd

test je het lokaal of vanaf een server?

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-11 16:08
Dat gaat toch via crossdomain.xml? Het kan dus zijn dat de andere server een crossdomain heeft ingesteld:
code:
1
2
3
<cross-domain-policy>
  <allow-access-from domain="*" />
</cross-domain-policy>

Ik weet natuurlijk niet of dat je eigen server is, en of dat bestand er staat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik test inderdaad vanaf een server, maar die externe server is niet van mezelf, maar ik weet zeker dat er niet zo'n crossdomain is ingesteld, want het ip adres van mijn server is niet eens bekend bij die andere partij (in ieder geval niet in de zin dat ik het ooit door heb gegeven).
Pagina: 1