[Image]Terugzetten image op ander schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 1.783 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 21:04
Uitgangssituatie:
  • Windows XP op een harde schijf met schijfletter C als enige partitie op deze harde schijf
  • Een image van de systeemschijf op een tweede schijf
  • Een lege derde schijf
Omdat mijn Windows-installatie corrupt is wil ik de image terugzetten naar de lege derde schijf. Wanneer ik dit zou doen (met Acronis True Image) dan krijgt systeempartitie op de derde schijf niet de letter C. Dit is ook wel logisch omdat er al een C-partitie is.

Hoe kan ik de image het eenvoudigst terugzetten op een lege schijf en daarna als C gebruiken?

Ik heb gezocht naar een antwoord op Internet maar niet zo snel een duidelijk antwoord kunnen vinden. De Wizard van Acronis True Image geeft ook geen tekst en uitleg.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

One_Gandalf schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 16:43:
Uitgangssituatie:
  • Windows XP op een harde schijf met schijfletter C als enige partitie op deze harde schijf
  • Een image van de systeemschijf op een tweede schijf
  • Een lege derde schijf
Oude schijf eruit halen, de te be-imagen 'derde' schijf als primary/master instellen en je disk met je backup als slave.

Maar Imagen van een disk heeft helemaal niks met het OS zelve van doen.

mv WOS > OM

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 15:36
De image erop zetten, zorgen dat de schijf 'active' wordt en er van booten (wordt het vanzelf de C:).

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ParkOverall schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 21:28:
De image erop zetten, zorgen dat de schijf 'active' wordt en er van booten (wordt het vanzelf de C:).
Niet noodzakelijkerwijs, Windows hoeft namelijk niet van C te booten. Ik heb zelfs recentelijk een Windows gehad die zichzelf op G installeerde, terwijl de C-letter vrij was.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• One_Gandalf
alt-92 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 21:07:
[...]

Oude schijf eruit halen, de te be-imagen 'derde' schijf als primary/master instellen en je disk met je backup als slave.

Maar Imagen van een disk heeft helemaal niks met het OS zelve van doen.

mv WOS > OM
Ik heb dit topic in WOS gezet vandaag de problematiek met de schijfletter binnen windows.

De schijven waar het om gaat zijn SATA-schijven. De 'derde' schijf instellen als primary/master klinkt me meer als PATA/IDE in de oren. Ik stel de bootschijf overigens in in het BIOS waardoor het volgens mij niet nodig is om de schijven te 'verkabelen'.

Als ik de oude schijf (ik neem aan dat je de huidige 'systeemschijf' met de corrupte windows bedoelt) eruit haal hoe zet ik dan de image terug? Ik heb dan immers geen windows meer tot mijn beschikking.
Niet noodzakelijkerwijs, Windows hoeft namelijk niet van C te booten. Ik heb zelfs recentelijk een Windows gehad die zichzelf op G installeerde, terwijl de C-letter vrij was.
Precies. Ik las dit probleem op meerder plekken op internet en heb er zelf ook mee te maken gehad. Er moet hier toch een waterdichte methode voor zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door One_Gandalf op 24-11-2007 22:13 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

One_Gandalf schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:08:
[...]
Als ik de oude schijf (ik neem aan dat je de huidige 'systeemschijf' met de corrupte windows bedoelt) eruit haal hoe zet ik dan de image terug? Ik heb dan immers geen windows meer tot mijn beschikking.
Bij Acronis TrueImage hoort ook een bootable CD te zitten. Ik zet de images (Ghost of Trueimage) eerst op een DVD of externe harde schijf, boot van de Trueimage/Ghost CD, start het programma en restore dan de image naar de harde schijf.

In mijn ervaring is het trouwens verstandig om images niet te groot te laten worden, of ze in meerdere files op te breken. Ik zet de instelling op 700 Mb bestanden, dan weet je zeker dat ze niet te groot worden voor het filesysteem.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• One_Gandalf
gambieter schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:11:
[...]

Bij Acronis TrueImage hoort ook een bootable CD te zitten. Ik zet de images (Ghost of Trueimage) eerst op een DVD of externe harde schijf, boot van de Trueimage/Ghost CD, start het programma en restore dan de image naar de harde schijf.

In mijn ervaring is het trouwens verstandig om images niet te groot te laten worden, of ze in meerdere files op te breken. Ik zet de instelling op 700 Mb bestanden, dan weet je zeker dat ze niet te groot worden voor het filesysteem.
Het gaat om een image van 19,9 GB waardoor het gebruik van een DVD afvalt. Ik heb inderdaad een boot DVD gemaakt en hiermee de eerste stappen van de restore doorlopen. Echter True Image gaat nu zelf schijfletters toekennen vanaf C die niet overeen komen met de schijfletters in windows. True Image wil de image terug zetten met de letter 'K'. Oftewel de boot DVD biedt ook geen soelaas voor het probleem met de schijfletter.

Ik weet wel hoe ik een image moet terug zetten. Maar wil in dit geval van te voren weten hoe ik de letter C kan behouden op de terug gezette image.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

One_Gandalf schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:08:
Ik heb dit topic in WOS gezet vandaag de problematiek met de schijfletter binnen windows.
[....]

Wat heeft die tweede schijf dan in je verhaal te zoeken? :)

Maar dan nog: als je een disk image (dus niet een partition image) naar een als eerste geliste disk schrijft, krijgt die als eerste actieve partitie ook driveletter C:
Dat moet je overigens ook nooit vanuit een Windows applicatie doen, altijd offline.

(PS: SATA kent ook een volgorde - sata poort 1 en sata poort 2 - en als je een IDE disk hebt komt die soms nog als eerste aan de beurt)

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 24-11-2007 22:29 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

One_Gandalf schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:20:
[...]
Het gaat om een image van 19,9 GB waardoor het gebruik van een DVD afvalt.
Of meerdere DVD's met een gesplitst bestand, maar het is handiger om een externe harde schijf te gebruiken. In ieder geval goedkoper op de lange termijn ;) .
Ik heb inderdaad een boot DVD gemaakt en hiermee de eerste stappen van de restore doorlopen. Echter True Image gaat nu zelf schijfletters toekennen vanaf C die niet overeen komen met de schijfletters in windows. True Image wil de image terug zetten met de letter 'K'. Oftewel de boot DVD biedt ook geen soelaas voor het probleem met de schijfletter.

Ik weet wel hoe ik een image moet terug zetten. Maar wil in dit geval van te voren weten hoe ik de letter C kan behouden op de terug gezette image.
Dit komt waarschijnlijk doordat de oude schijf er nog inzit? Gebeurt het nog steeds als de bestemming voor de image als enige harde schijf aanwezig is?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hij doet 't vanuit een draaiende Windows als ik 'm goed begrijp zelfs.
En die houdt dan inderdaad zijn eigen system/boot partitie als C: vast als je dan vanuit een Windowsbased applicatie naar een andere schijf gaat imagen.

[ Voor 52% gewijzigd door alt-92 op 24-11-2007 22:30 ]

• One_Gandalf
alt-92 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:29:
Hij doet 't vanuit een draaiende Windows als ik 'm goed begrijp zelfs.
En die houdt dan inderdaad zijn eigen system/boot partitie als C: vast als je dan vanuit een Windowsbased applicatie naar een andere schijf gaat imagen.
Ik heb het eerst geprobeerd vanuit Windows en daarna via een boot DVD zonder de actie daadwerkelijk uit te voeren overigens. In beide gevallen geeft True Image aan dat hij de schijfletter van de image wil veranderen van C: naar een andere letter.

De situatie van de schijven is als volgt:
1. Partitie Q (SATA)
2. Leeg (naar deze schijf wil ik de image verplaatsen) (SATA)
3. Partitie L (PATA)
4. Partitie C (de huidige systeemschijf/partitie) (SATA)
5. Partities R,S,U en V (SATA)
6. Partitie K (SATA)

De enige PATA-schijf die ik nog heb wordt dus pas als derde schijf herkend!
Dit komt waarschijnlijk doordat de oude schijf er nog inzit? Gebeurt het nog steeds als de bestemming voor de image als enige harde schijf aanwezig is?
Ik heb meer dan 1 schijf in mijn systeem zoals je hierboven kunt zien. Vanaf de boot DVD worden volgordelijk letters toegekend : Q naar C , L naar D , C naar E , R naar F , S naar G , U naar H , V naar I en K naar J; hierdoor is K de eerstvolgende vrije letter die True Image wil gaan gebruiken.
Maar dan nog: als je een disk image (dus niet een partition image) naar een als eerste geliste disk schrijft, krijgt die als eerste actieve partitie ook driveletter C:
Vind je het erg als ik hier mijn twijfels bij heb? Met Windows XP kan je namelijk afwijkende letters toekennen aan partities. Bij oudere Windows versies (o.a. Windows 98) worden de letters wel altijd op volgorde uitgegeven en heb je waarschijnlijk gelijk.

[ Voor 33% gewijzigd door One_Gandalf op 24-11-2007 22:48 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

One_Gandalf schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:40:
[...]
Ik heb het eerst geprobeerd vanuit windows en daarna via een boot DVD zonder de actie daadwerkelijk uit te voeren overigens. In beide gevallen geeft True Image aan dat hij de schijletter van de image wil veranderen van C: naar een andere letter.
De schijflettertoewijzing van Acronis hoeft niet de schijflettertoewijzing van Windows te zijn. Het kan dus zijn dat als Windows opstart er wel de goede schijfletter wordt toegekend. Probeer het eens uit?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

gambieter schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:43:
Het kan dus zijn dat als Windows opstart er wel de goede schijfletter wordt toegekend. Probeer het eens uit?
Sowieso: niet vanuit een van harddisk draaiende Windows imagen.

Maar om even wat duidelijk te maken hoe Windows met drivelettertoewijzingen omgaat:
De eerste primary partitie van de eerst 'gevonden' of gedetecteerde HDD (Disk0 in boot.ini, sda1 onder linux) krijgt normaal gesproken de C:.

Dus als je disk met de image erop ook al primary partities heeft, en die zit aan de eerste SATA poort vast, dan krijgt die in een draaiende install (of dat nou een live-cd is of niet) de eerste driveletter.

Kortom: 'vergeet' dat Q, U Z, R weetikveel schijfletter-gebeuren even, en geef duidelijk aan wat de partitieverdeling per harddisk is.

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 24-11-2007 22:55 ]

• One_Gandalf
gambieter schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:43:
[...]

De schijflettertoewijzing van Acronis hoeft niet de schijflettertoewijzing van Windows te zijn. Het kan dus zijn dat als Windows opstart er wel de goede schijfletter wordt toegekend. Probeer het eens uit?
'Probeer het eens uit' is de reden waarom ik deze vraag heb gesteld omdat ik niet in allerlei ellende wil belanden. Als ik het uitprobeer zou mijn huidige Windows-installatie (nog meer) corrupt kunnen raken wat ik liever niet heb.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

One_Gandalf schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:53:
[...]
'Probeer het eens uit' is de reden waarom ik deze vraag heb gesteld omdat ik niet in allerlei ellende wil belanden. Als ik het uitprobeer zou mijn huidige Windows-installatie (nog meer) corrupt kunnen raken wat ik liever niet heb.
Er zijn helaas geen absolute zekerheden, de werkelijkheid is nu eenmaal soms anders dan de theorie ;) . Wat je zou kunnen doen is is de harde schijf met je huidige Windows installatie eruit halen, en dan pas de image terugzetten. Dan kan je huidige installatie niet verder beschadigd worden.

Ik ben het met alt-92 eens dat het zou helpen als je de situatie wat verder kunt verduidelijken. Realiseer je echter dat je op een bepaald moment dingen zult moeten proberen :)

• One_Gandalf
alt-92 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:48:
[...]

Sowieso: niet vanuit een van harddisk draaiende Windows imagen.

Maar om even wat duidelijk te maken hoe Windows met drivelettertoewijzingen omgaat:
De eerste primary partitie van de eerst 'gevonden' of gedetecteerde HDD (Disk0 in boot.ini, sda1 onder linux) krijgt normaal gesproken de C:.

Dus als je disk met de image erop ook al primary partities heeft, en die zit aan de eerste SATA poort vast, dan krijgt die in een draaiende install (of dat nou een live-cd is of niet) de eerste driveletter.

Kortom: 'vergeet' dat Q, U Z, R weetikveel schijfletter-gebeuren even, en geef duidelijk aan wat de partitieverdeling per harddisk is.
Ik stel in het BIOS in op welke schijf het systeem staat en hiervandaan wordt vervolgens netjes Windows gestart, dit is in mijn huidige geval de derde schijf met één partitie met de letter C.

Wat bedoel je met 'geef duidelijk aan wat de partitieverdeling per harddisk is' ?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik vraag dat omdat je 'schijf' als in HDD en 'schijf' als in driveletter binnen Windows constant door elkaar gebruikt.

Dat maakt het niet overzichtelijk als je niet weet wat je doen moet.

• One_Gandalf
gambieter schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:57:
[...]

Er zijn helaas geen absolute zekerheden, de werkelijkheid is nu eenmaal soms anders dan de theorie ;) . Wat je zou kunnen doen is is de harde schijf met je huidige Windows installatie eruit halen, en dan pas de image terugzetten. Dan kan je huidige installatie niet verder beschadigd worden.

Ik ben het met alt-92 eens dat het zou helpen als je de situatie wat verder kunt verduidelijken. Realiseer je echter dat je op een bepaald moment dingen zult moeten proberen :)
De harde schijf er eerst uit halen zal wel werken denk ik. Ik wil echter later deze schijf nog kunnen benaderen en weet niet zeker wat er gebeurt als ik hem er later weer 'in hang'.

Ik heb nog wel een ander scenario achter de hand. Ik heb van de huidige Windows ook een image gemaakt. Ik kan dan de 'oude' goede image over mijn huidige 'C-schijf' heen zetten. En ik heb mijn huidige gegevens nog veilig in de nieuwe image. Dit zal wel werken echter de reden dat ik dit topic opende was om te vernemen of mijn opzet met drie schijven (oude systeemschijf, schijf met image en nieuwe lege schijf) zonder problemen kan werken.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

One_Gandalf schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 23:09:
[...]
De harde schijf er eerst uit halen zal wel werken denk ik. Ik wil echter later deze schijf nog kunnen benaderen en weet niet zeker wat er gebeurt als ik hem er later weer 'in hang'.
En ook dat weet je alleen als je het probeert. "Meten is weten, gissen is missen" is mij altijd aangeleerd. Zolang je backups hebt is er niets aan de hand :) .
Ik heb nog wel een ander scenario achter de hand. Ik heb van de huidige Windows ook een image gemaakt. Ik kan dan de 'oude' goede image over mijn huidige 'C-schijf' heen zetten.
Dat is wat ik zou doen (en al vaker gedaan heb).

• One_Gandalf
alt-92 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 23:02:
Ik vraag dat omdat je 'schijf' als in HDD en 'schijf' als in driveletter binnen Windows constant door elkaar gebruikt.

Dat maakt het niet overzichtelijk als je niet weet wat je doen moet.
De nummering van de schijven (zoals weergegeven door Partition Magic) is als volgt:
Schijf 1 : NTFS-partitie met letter Q (dit is een SATA-schijf)
Schijf 2 : Leeg (naar deze schijf wil ik de image verplaatsen) (dit is een SATA-schijf)
Schijf 3 : NTFS-partitie met letter L (dit is een PATA-schijf)
Schijf 4 : NTFS-partitie met letter C (op deze partitie staat Windows geïnstalleerd) (dit is een SATA-schijf)
Schijf 5 : 4 NTFS partities met de letters R,S,U en V (dit is een SATA-schijf)
Schijf 6 : NTFS-partitie met de letter K (dit is een SATA-schijf)

Schijf = harddisk = HDD.

Is bovenstaande lijst duidelijker?

• One_Gandalf
gambieter schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 23:13:
En ook dat weet je alleen als je het probeert. "Meten is weten, gissen is missen" is mij altijd aangeleerd. Zolang je backups hebt is er niets aan de hand :) .
Meten is weten ben ik met je eens. Maar inderdaad niet zonder een goede backup ;) . En één backup is geen garantie. Eigenlijk moet je altijd twee backups maken. Maar ja er zijn legio mensen die helemaal geen backups maken (waaronder ikzelf meestal ;) )

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:31
Misschien een domme opmerking, maar effe mijn €0.02....

Als je een verse installatie wilt doen op de C: schijf, maar je orginele windows behouden wilt om hier gegevens uit over te nemen en deze ook te kunnen gebruiken zou je ook het volgende kunnen doen:

Pak VMWare player, die is gratis. Vervolgens pak je VMWare Converter, die een VMWare image van je huidige systeem maakt. Zet de bestanden op de nieuwe harddisk. Nu richt je je nieuwe systeem in en installeer je ook VMware player. Vanuit de player start je je oude systeem (in een virtuele omgeving) en kan je alles overnemen. ;)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

One_Gandalf schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 23:21:
[...]

[warboel]

Schijf = harddisk = HDD.

Is bovenstaande lijst duidelijker?
Nope.

Kun je niet gewoon:
harddisk 1 partitie 1 schijfletter Q ervan maken?
Dan zie je zelf ook opeens wat ik bedoel namelijk ;)

• One_Gandalf
asing schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 23:36:
Misschien een domme opmerking, maar effe mijn €0.02....

Als je een verse installatie wilt doen op de C: schijf, maar je orginele windows behouden wilt om hier gegevens uit over te nemen en deze ook te kunnen gebruiken zou je ook het volgende kunnen doen:

Pak VMWare player, die is gratis. Vervolgens pak je VMWare Converter, die een VMWare image van je huidige systeem maakt. Zet de bestanden op de nieuwe harddisk. Nu richt je je nieuwe systeem in en installeer je ook VMware player. Vanuit de player start je je oude systeem (in een virtuele omgeving) en kan je alles overnemen. ;)
Goed idee !

( met True Image kan je ook bestanden uit een image halen via een 'explorer-achtige' interface )

• One_Gandalf
alt-92 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 23:38:
[...]

Nope.

Kun je niet gewoon:
harddisk 1 partitie 1 schijfletter Q ervan maken?
Dan zie je zelf ook opeens wat ik bedoel namelijk ;)
Ik begrijp inderdaad niet wat je bedoelt. Ik denk dat we op een andere golflengte zitten ;) .

Maar ik zal het nog eens proberen volgens jouw formaat :

harddisk 1partitie 1schijfletter Q
harddisk 2
harddisk 3partitie 1schijfletter L
harddisk 4partitie 1schijfletter C
harddisk 5partitie 1schijfletter R
harddisk 5partitie 2schijfletter S
harddisk 5partitie 3schijfletter U
harddisk 5partitie 4schijfletter V
harddisk 6partitie 1schijfletter K

[ Voor 27% gewijzigd door One_Gandalf op 25-11-2007 01:08 ]

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 15:36
TS maakt het geheel veel te ingewikkeld; normaal vanaf de TrueImage cd/dvd booten, image plaatsen op de gewenste schijf, daarvan booten, verandert niets aan de Windows-installatie op een andere schijf/partitie. Zeer waarschijnlijk heb je een C: als schijf waar Windows op draait.

• One_Gandalf
ParkOverall schreef op zondag 25 november 2007 @ 01:00:
TS maakt het geheel veel te ingewikkeld; normaal vanaf de TrueImage cd/dvd booten, image plaatsen op de gewenste schijf, daarvan booten, verandert niets aan de Windows-installatie op een andere schijf/partitie. Zeer waarschijnlijk heb je een C: als schijf waar Windows op draait.
Als ik vanaf de TrueImage cd/dvd boot wil True Image de schijfletter van de image die ik op de lege schijf wil zetten wijzigen van C naar K :
Disk Partition Recovery from Archive
From file:"V: \MyBackup.tib"

Operation 1 of 2
Restoring partition
Hard disk:2
Drive letter:C: -> K:
File system:NTFS
Volume label:Systeem
Size:69,24 GB

Operation 2 of 2
Restoring partition structure
Hard disk:2
Mischien dat 'operation 2' er voor zorgt dat de teruggezette partitie toch de letter C krijgt en de oude partitie met de letter C een andere letter krijgt.
Zeer waarschijnlijk heb je een C: als schijf waar Windows op draait.
Klopt.

[ Voor 12% gewijzigd door One_Gandalf op 25-11-2007 10:24 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

One_Gandalf schreef op zondag 25 november 2007 @ 00:54:
Ik begrijp inderdaad niet wat je bedoelt. Ik denk dat we op een andere golflengte zitten ;) .
Sjah..
Je zegt eerst dat je maar drie fysieke harddisks hebt, en nu kom je opeens met 6 harddisks aan.
Je maakt het jezelf erg lastig als je alles aangesloten laat, vandaar mijn eerdere suggestie om alles los te koppelen wat niet betrokken is bij je image actie.
Kun je ook niet per ongeluk de verkeerde kiezen ;)

Ik hou ermee op.

[ Voor 24% gewijzigd door alt-92 op 25-11-2007 14:56 ]

• One_Gandalf
Iedereen bedankt voor het meedenken en de gedane suggesties.

Ik zal deze post bijwerken met de uitgevoerde acties en ervaringen.

Actieplan 1
  • Starten via True Image boot DVD
  • Recovery van image naar lege schijf (True Image zegt de letter te veranderen van C naar K)
  • In het BIOS de 'lege schijf' instellen als bootschijf
Windows raakt hopeloos in de war en klapt er uit. De teruggezette image heeft niet de letter C gekregen (zoals al verwacht), de letter C wordt vastgehouden door de 'oude' systeemschijf. Kortom deze oplossing werkt niet.

Actieplan 2
  • Loskoppelen 'oude' systeemschijf
  • Starten via True Image boot DVD
  • Recovery van image naar lege schijf (True Image zegt de letter te veranderen van C naar K)
  • In het BIOS de 'lege schijf' instellen als bootschijf
Windows start op en de schijfletter van de 'nieuwe' systeemschijf is C. De letter K waar True Image het over had wordt door Windows blijkbaar toch gezien als letter C. Deze methode werkt dus voor mijn situatie. Het enige wat fout gaat is dat de letters van een aantal partities op de andere schijven zijn veranderd. Dit is echter via schijfbeheer snel te verhelpen. Het systeem draait nu zonder de corruptie die ik had.

Gauw weer een image maken :)

[ Voor 87% gewijzigd door One_Gandalf op 25-11-2007 21:01 ]

Pagina: 1