Toon posts:

Aansturing PC dmv mobiele Telefoon?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medetweakerts,

Heb hier nog een ouwe missibitsie handy liggen waar ik niks meer mee doe. Ding kreeg ik niet verkocht (wat wil je >:)), maar na een nachtje slapen heb ik de Final Destination gevonden:).

Ik ga(wil :o) er een ouwe linux/nt bak mee aansturen. Nu is mijn vraag: "Is dit mogelijk".
Zo ja hoe, en op welke manier. Ik zat te denken aan een datakabel bouwen en dan een gestuurd sms bericht uitlezen ofzo.:?

Wat is jullie mening over dit project? Is het realiseerbaar?

Groetuh!

Verwijderd

Zo, je bent wat van plan...

Veel suc6

Verwijderd

als je een proggie kan maken wat je smsjes kan inlezen op je pc dan kun je daar vast ook wel commando's mee uilezen en uitvoeren. lijkt me wel leuk. maak het en je kunt er geld mee verdienen. ik wil er best voor dokken als het goed en hadig werkt.

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Er moet iets zijn dat je een bericht stuurt en dat het zonder handelingen op het beeldscherm komt. Liebertel doet dat wel eens vertelde een vriend van me. Of als je international roaming doet heb je het ook wel eens.

Je zou natuurlijk ook een progje zo kunnen maken dat deze om de minuut ofzo ff checkd of er een nieuw bericht is. Of en dat is misschien wel leuker:

Ik weet dat de mitsubischie de mogelijkheid heeft om automatisch op te nemen, ik heb er zelf ook nog een. En ik heb er ook een headset bij. Dan kan je die op je geluidskaart aansluiten en een goed voice commando programma draaien, en dan hoef je ook geen sms'jes te sturen alleen bellen. Je kan dan bijvoorbeeld van een commando kunnen zenden als dtmf tonen, die zou zo'n voice commando programma perfect moeten kunnen vertalen tot een door jouw gekozen commando.

Succes, en laat het ff weten als het lukt, dan maak ik het ook ff, toch nog leuk die oude koelkasten.

I, for one, like Roman numerals

• o0SmOkE0o
  • Niet online
Yepz.. DTMF tonen.. die moeten het kunnen doen. :)

Ooit een keer een verhaal gelezen over een scoot die via DTMF tonen (ingebouwde GSM in die SCOOT 8-)) aan te sturen was.

Verwijderd

Het zou natuurlijk ook wel leuk wezen als je belt naar je pc, b.v. om je mail op te halen. En als er dan mail is, dat ie dat nog voor leest ok. >:)

Of heeft Tweaky nu te veel Star Trek gekeken:?

Verwijderd

Leuk idee, maareeh je hebt het over een dtaakabel
Is het dan de bedopeling dat je je gsm met een kabel aan je bak hangt, of wil je met je gsm bellen naar een device. Dat device zit dan met een kabel aan je computer.
Want dan kan je dat device bijvoorbeeld gewoon met een seriele kabel (rs232) aansluiten. Nu komt er alleen even wat kijken bij het device. Je kunt bijvoorbeeld een oude telefoon pakken en die een beetje ombouwen. Je sluit hem dan dus aan op de telefoonstekker en dan kun je ernaar toe bellen... interessant? Ik heb meer ideeen en ook redelijke uitwerkingen...

Verwijderd

Topicstarter
In 1e instantie wil ik alleen proberen sms uit te lezen. Wanneer dit mogelijk is ga ik andere mogelijkheden verwerken.

Voor zover ik het topic gelezen heb zijn er 2 mogelijkheden, sms en geluid.
Beide manieren vereisen een verschillende aanpak.

Hoe kom ik nu aan de jusite pins/software. Iemand mee ideeën. ?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 februari 2001 12:27 schreef Wibber het volgende:
.....Ik heb meer ideeen en ook redelijke uitwerkingen...
Misschien kun je wat meer info verschaffen:)

Verwijderd

Ik gebruik voor win98 het programma capitel
http://www.2tec.com/
als isdn antwoord apparaat. Hiermee kun je middels DMTF tonen programma's van buitenaf opstarten.
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/rochelstrot/capitel.jpg
Er is geloof ik geen linux versie

Verwijderd

en verder heb je nog WOM op je Mbord zitten (Wake On Modem)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het graag met mijn klojofoon voormekaar krijgen. Datasheet kan ik niet vinden.

Ben BTW bezig met de koelkast Mitsubishi MT-30. :o

• Def_P
  • Niet online
Is het de mt-30, of ben je de D vergeten.

Ik heb namelijk de mt-d30.

I, for one, like Roman numerals

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

er zit een commando in een SMS line om hem direct op je beeldscherm te tonen.. (moet ff opzoeken wat dat is)

echter je kan het dan wel leuk afbeelden, maar hoe gaat je pc dan weten dat er wat staat afgebeeld.. lijkt me een aardige opgaaf.. datakabel maybe.. maar denk niet dat het *heel makkelijk * uit te voeren is.. of mischien wel helemaal niet.. >:)

anyway ik post wel ff wat sms info morgen..

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-07 21:25
misshien kun je een progje zoals bitware of ander fax/antwoord progje o.i.d. aanpassen.

Misschien een vraag die niet geheel in de topic past, maar ik dacht het toch wel:
Welk programma kan telefoongesprekken opnemen. Ik heb al veel gezocht maar kom alleen progjes tegen die met een of andere hardware aanpassing werken. Het moet toch mogelijk zijn, bitware etc. kan wel als antwoordapparaat / telefooncentrale werken maar kan geen telefoongesprek opnemen.

signature

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 15 februari 2001 21:22 schreef Def_P het volgende:
Is het de mt-30, of ben je de D vergeten.

Ik heb namelijk de mt-d30.
Confirmed de mt-d30. Gehaald bij de makro voor 175 piek. :P.
Ik bel er niet meer ofzo hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 16 februari 2001 00:07 schreef megamuch het volgende:
er zit een commando in een SMS line om hem direct op je beeldscherm te tonen.. (moet ff opzoeken wat dat is)

echter je kan het dan wel leuk afbeelden, maar hoe gaat je pc dan weten dat er wat staat afgebeeld.. lijkt me een aardige opgaaf.. datakabel maybe.. maar denk niet dat het *heel makkelijk * uit te voeren is.. of mischien wel helemaal niet.. >:)

anyway ik post wel ff wat sms info morgen..
Graag wat info. :)

Verwijderd

Topicstarter
Even omhoog slingerend :o

Verwijderd

dat met die DTMF is natuurlijk een beetje jammer lijkt me, omdat je mobiel dat niet kan, maar je wil dus je moebiel met een data kabel aan je comp hangen en dan via die weg aansturen, ( als het blijkt te werken is de volgende stap natuurlijk IR)
volgende probleem is: kun je SMS berichten sturen over je data kabel.
en mijn grootste vraag is, probeer je nou je mobiel als toetsenbord (met delay) te gebruiken?
Pagina: 1