[XP] Softwarelijst corrupt? Veel zwarte kolommen/lijnen

Pagina: 1
Acties:
  • 773 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al uren aan het Googlen! Maar ik snap niet waarom er tussen FM Modifier en GoodSync (pas geinstalleerd) een gat zit van honderden regels... waar kan ik de software-lijst in het register benaderen zodat ik hier achter kan komen?

Afbeeldingslocatie: http://www.animeboard.nl/software.jpgMijn vorige topic werd gesloten met een verwijzing naar [xp] softwarelijst met grote zwart-wit afbeelding.

Echter bracht dit geen oplossing voor mij. Ik zag slechts een lijst met 500 valid entries in het register. Heel veel XP-winupdate entries. Ook het zoeken naar appwizz.cpl bestanden gaf me ook slechts één resultaat in system32.

Het programma Ashampoo Winoptimizer zoals veelal aanbevolen op forums gevonden via Google gaf me ook geen oplossing, aangezien deze de software-lijst gewoon keurig kon weergeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 15:59:
Echter bracht dit geen oplossing voor mij. Ik zag slechts een lijst met 500 valid entries in het register. Heel veel XP-winupdate entries. Ook het zoeken naar appwizz.cpl bestanden gaf me ook slechts één resultaat in system32.
Zoals ook in dat topic en in je gesloten topic staat: je kan dus ook achterhalen welke entry dat dat is.

Hij begint in ieder geval met een F of een G, en het is géén Windows Update.

Daarnaast: als jij maar één appwiz.cpl ziet staan, dan zoek je denk ik niet in Hidden & System files (waar die andere ook vandaan komt).
Het programma Ashampoo Winoptimizer zoals veelal aanbevolen op forums gevonden via Google gaf me ook geen oplossing, aangezien deze de software-lijst gewoon keurig kon weergeven!
Dan weet je toch welke het is?

Dat die module een brakke entry in Add/Remove Software geeft is nou eenmaal een feit, zo zijn er meer installers die dat voor elkaar weten te krijgen (AutoCAD was daar een berucht voorbeeld van).

[ Voor 24% gewijzigd door alt-92 op 24-11-2007 16:14 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barkrukhenkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:53
Ik heb dit probleem ook al verschillende malen gezien op pc's van derden. Het heeft te maken met een onjuiste registerwaarde van een uninstall-vermelding. Destijds heb ik dit opgelost door domweg de hele sleutel van het betreffende programma te verwijderen, maar nadat ik zojuist even wat googlede, heb ik een programma met de veelbelovende naam "RemoveWhitespaceFromAddRemovePrograms" gevonden wat dit voor je zou moeten kunnen repareren. Volgens de beschrijving (uit de google-cache, site is down) heeft het met het icon bij de uninstaller te maken, en dit programma vervangt het corrupte icon met een default-icon. Downloaden kan hier. Laat even weten of het gewerkt heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Erg lastig, die speciale software gaf me 8 entries, maar alsnog zie ik al die zwarte kolommen.

En heb nogmaals gezocht, ook inclusief alles (deed ik eerst ook al), had ik maar één resultaat.
Heb eigenlijk geen idee hoe ik achteraan wie de boosdoener is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/usericons/48486/profile-tweakers-logo.gif
Roosjes zijn rood.
Viooltjes zijn blauw.
Ik ken geen liever Tweakers-icoon,
dan jou O+

Maar het probleem speelt nog steeds! Zelfs de "legendarische" whitecolumnremover kan mijn zwarte kolommen niet repareren.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2007 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

En als je op de command line gewoon dit eens doet?

code:
1
 REGSVR32 APPWIZ.CPL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 19:45

Whatever

Verwijderd

Topicstarter
Er is maar één appwizz.cpl en ik heb daar ook naar gekeken.

Ik ...

Ik schrijf net deze topic... ik heb 2 entries verwijderd. Had er weinig vertrouwen in, dus schreef dat ik het maar op gaf. Ook die tussen de goeden in... waren er twee of één en het is opgelost!

Wilde typen dat ik binnenkort toch nieuwe PC krijg en deze zou dan wel opnieuw geinstalleerd kunnen worden, maar in die regedit (waren er 300 lists) heeft het toch geholpen de entries tussen de werkende entries te verwijderen. (FlashGET en Football Manager 2008)

Succes in mijn geval dus.
Pagina: 1