tik in geluidskaart, oplossen met batch script/macro?

Pagina: 1
Acties:

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2025
Ik heb een EMU 1212m geluidskaart in mijn Vista computer.
Deze geluidskaart vertoont een tik in het geluid. Het is net alsof je een plaat afspeelt met een kras erin.

Wat heb ik gedaan om op te lossen:
Onboard audio uit gezet (via bios)
Ik heb alle drivers + bios geupdate.
Alle PCI sloten geprobeert
Drivers opnieuw / windows opnieuw
Eigen IRQ.

Geen van de oplossingen werkt, maar ik heb een gedeeltelijke oplossing gevonden!
Als ik naar configuratiescherm/hardware en geluiden/audioapparaten beheren ga en de eigenschappen van mijn geluidskaart bekijk, kan ik bij geavanceerd de sample frequentie en bitdiepte instellen. Deze staat op 24 bits / 48000 Hz. Als ik deze op 16 bits / 48000 Hz zet springt hij automatisch terug naar 24 bits, MAAR de tik is helemaal weg!

Kan ik dit via een macro / batch scriptje uitvoeren want dit moet ik elke keer doen wanneer ik mijn computer opnieuw opstart. Of moet ik gewoon de kaart ruilen? (Ik denk dat ruilen geen zin heeft omdat het volgens mij een driver probleem is en de laatste drivers die ik gebruik voor vista Beta drivers zijn.

Graan jullie advies. Is een batch / macro script voor het instellen van de bitdiepte van mijn geluidskaart mogelijk?

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:47
Je kan met AutoHotKey of AutoIt aan de gang. Een mooiere manier is om over te stappen op Windows XP maar dat zal je wel niet willen.

There is no replacement for displacement!

• NitSuA
autohotkey klinkt goed, maar moet je dan nog steeds niet via een keyboard commando deze handeling uitvoeren? Want een keyboard zit niet aan mijn media center.. Kan het misschien ook via de startup folder van vista?

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:47
Jup dat kan :) (had je ook zelf even kunnen proberen :P)

There is no replacement for displacement!

• NitSuA
op de een of andere manier werkt de oplossing die ik had niet meer. Er blijft een tikje in mijn geluid zitten. Het is echt heeel storend.
Ik weet nu zeker dat de geluidskaart goed is omdat ik dit probleem eerst kon "oplossen", maar dat werkt op de een of andere manier niet meer. Heeft iemand enig idee waar ik nog zou kunnen zoeken?

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 20:15

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Geluidskaart in andere pc testen/andere geluidskaart in je Vista-pc testen?

• NitSuA
gedaan, geluidskaart is ok. In een andere computer doet hij het prima. En het moet in de vista bak ook kunnen werken, want dat heeft het gedaan (mist ik even de instellingen van de driver veranderde en weer terug zette..) Nu dus niet meer.
Pagina: 1