Wireless WPA op laptop werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• eatualive
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:00
Ik heb hier een vreemd probleem, ik heb hier 3 laptops thuis:
Sony Vaio met vista
Acer met XP
Compaq Presario C300 (jaar oud)

De bovenste 2 werken perfect met mijn wireless verbinding maar de compaq kan maar niet connecten. Hij heeft ooit op een andere draadloos netwerk gezeten en toen waren er ook al problemen, toen kon hij wel met WEP samenwerken maar naarmate hij langer aanstond ging de verbinding steeds meer wegvallen tot hij helemaal weg viel. Ernaast stond mijn Vaio en die viel niet uit. Ook is er op die locatie 4x de wireless routervervangen en steeds dezelfde problemen dus proleem moet bij laptop liggen.

Ik heb hem naar mijn netwerk gehaald met WPA verbinding en de laptop heb ik opnieuw geinstalleerd. (werkte nog steeds niet) Ik heb toen de instellingen aangepast van de hardware dmz van te kijken naar de instellingen van mijn acer maar dit ging ook al niet werken.

Toen wou ik een nieuwe driver downloaden voor de laptop, heeft een "broadcom 802.11b/g WLAN " adapter maar ik kon geen nieuwe vinden, de nieuwste die ik kon vinden komt uit, eind 2006 versie: Broadcom 4.100.15.5 (6.10 A) Driver. Deze stond standaard al geinstalleerd.

Heeft iemand een probleem wat dit kan zijn?

Verwijderd

Beetje lompe insteek, maar misschien is de netwerk kaart gewoon brak? Heb je niet toevallig ergens een USB Wireless adapter liggen die je met die Compaq kunt testen?

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:07

-ET-

Phone Home

Welk type router gebruik je. Wij hebben op kantoor een Belkin wifi router. En die hebben we pas met een exotisch fw. update van Belkin support. Aan de praat gekregen met Broadcom chipsets. Voor de fw update connecte de wifi kaart wel. Maar er ging geen data heen en weer.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:06
Goh, raar zeg dat het aan de laptop ligt, als de andere laptop wel op het netwerk zit kun je dat meteen wel concluderen, als geprobeerd terug te zetten naar WEP?

• eatualive
Er gaat wel date heen en weer, het is een linksys maar hij gaf ook problemen met het andere netwerk en dat was een thomson. lijkt me sterk dat het aan de router ligt.
Ja WEB doet het soms iets maar is instabiel en doet het dan weer niet en het niet doen overheerst, andere laptops blijven werken.

Mijn gevoel zeft dat het met de hardware drivers of een fout in de netwerkkaart moet zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door eatualive op 24-11-2007 15:25 ]

• SCIxX
eatualive schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 15:15:
Er gaat wel date heen en weer, het is een linksys maar hij gaf ook problemen met het andere netwerk en dat was een thomson. lijkt me sterk dat het aan de router ligt.
Ja WEB doet het soms iets maar is instabiel en doet het dan weer niet en het niet doen overheerst, andere laptops blijven werken.
Weet je uberhaupt of die wel met WPA werkt? Probeer eens beide WEP 64 en 128 bits en kijk of die goed werkt, je andere laptops vallen dan natuurlijk wel weg.

• eatualive
SCIxX schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 15:18:
[...]

Weet je uberhaupt of die wel met WPA werkt? Probeer eens beide WEP 64 en 128 bits en kijk of die goed werkt, je andere laptops vallen dan natuurlijk wel weg.
Volgende de gegevens om internet moet hij daarmee werken, de laptop is ook maar 1 jaar oud.

• SCIxX
Als die uberhaupt niet verbind met wpa maar wel met wep lijkt me het van niet.

• eatualive
SCIxX schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 15:30:
Als die uberhaupt niet verbind met wpa maar wel met wep lijkt me het van niet.
Dan nog hij geeft ook problemen met wep, daarnaast heeft hij ooit in het begin op de thomson wel in WPA gedraait maar een dag later deed hij niks meer.

• SCIxX
Gebruik je wireless zero (monitor rechtsonderin) of software van de interne kaart om te verbinden..

[ Voor 8% gewijzigd door SCIxX op 24-11-2007 15:55 ]

• eatualive
ja

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:32
offtopic:
net zoals als; wil je koffie of thee? Ja! :P
Pagina: 1