voipbuster icm jabra headset

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hansje22
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-12-2021
Hele forum afgestruind icm de voipbuster deel-topics natuurlijk,
maar mijn vraag word nergens beantwoord, sterker nog... nergens besproken zelfs :(
Dus ben ik dan de eerste met deze vraag? :S

Anyway, mijn vraag:

Ik wil bellen met voipbuster en spreken/luisteren dmv mijn Jabra headsetje (zo'n gsm geval),
met de Toshiba bluetooth stack software werkt dit uistekend in combinatie met Skype.
Echter niet met Voipbuster.
Als ik Voipbuster aanzet, zie ik bij de audiodevices wel mijn bluetooth device staan (net als met Skype),
alleen hoor ik niets... zet ik nu Skype aan, dan verandert het icoontje van de bluetooth stack automatisch en ook dan werkt het nog niet icm Voipbuster.
Echter als ik bijvoorbeeld met Skype bel tegelijkerrtijd met Voicebuster, dan hoor ik het gesprek
van voipbuster wel ineens door mijn jabra gms bluetooth headsetje.

Weet ik hoe ik het nu werkend kan krijgen?

BT Stick/dongle = Sitecom CN-512
OS = Vista 32bit
BT Toshiba Stack PC = meest recente Vista32 op http://aps2.toshiba-tro.de/bluetooth
Voipbuster = meest recente versie

Mijn dank zou groot zijn :)

Groetjes
Hans

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
De eigen software van VoipBuster vind ik niet echt geweldig. Probeer het eens met X-lite. Die herkent ook de bluetooth audio en je kunt gewoon je voipbuster account erop instellen.

Verwijderd

ik zat met hetzelfde probleem en dit ligt aan de 'skype assistant' van Toshiba

de oplossing is eigenlijk heel simpel:

- 'skype assistant' afsluiten (klik rechts op het icoontje in de taskbar en doe quit)
- maak nu verbinding met de headset (dubbel klikken op bluetooth icoontje in taskbar, rechts klikken op je headset in het volgende scherm, enable)

De verbinding wordt nu opengezet en je kan deze nu voor alle programma's gebruiken.

Ik gebruik wel nog steeds de skype assistant aangezien dit een superfijn programma is! In tegenstelling tot de bovenstaande methode houd deze nl de BT verbinding vast ZONDER het audiokanaal open te zetten. Zolang je de headset dan niet gebruikt heb je geen ruis in je oor en gaat je accu een x 100 uur mee. Komt er een skype gesprek binnen dan druk je op het headset knopje (of gewoon op de pc) en wordt de verbinding meteen geopend. Grootste nadeel van voipbuster is voor mij nu dat deze optie er niet in zit :-P