ok, een AMD, maar wat voor een configuratie?

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal. Ik heb laatst een paar posts geplaatst en ben tot de conclusie gekomen dat ik beter een amd kan kopen in plaats van een dual PIII 600. Mijn voorkeur gaat uit naar Intel, maar omdat het zich hier handeld om een 3de systeem, maakt het eigenlijk nog maar weinig uit. Nu heb ik een aantal vraagjes. Ik weet nog niet wat voor mobo ik moet pakken. Ik was aan het denken om het Abit K7Va met raid controller te pakken. Ik heb vandaag voor niks een Gigabyte 7ZX gekregen, dus wil ik het eerst daarop laten lopen,, voordat ik een nieuw mobootje koop. Is dat gigabyte iets van moederbord voor zolang???
Vraag 2, wat voor amd moet ik pakken. 1 Ghz, 1.1 Ghz of 1.2 Ghz. Welke is het beste in prijs/prestatie verhouding, en welke is natuurlijk het beste te overklokken. Ik wil bevoorbeeld overklokken naar 1.4 of 1.5 Ghz.

Ik heb nu de volgende onderdelen wachten op de amd proc

Gigabyte 7ZX
128 MB PC133
Viper 770
15 Gig HD
Floppy drive( it's a sony)
52x LG cdrom speler
Creative PCI128
10/100 netwerk kaartje
Bigtower

De volgende dingen wil ik over een maand erin zetten
extra 128 mb
extra HD 30 gig
SB live value
en misschien een elsa Erazor III vid in/out

wat kan ik het beste doen?

alvast bedankt

Mclain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Denk dat je bedoelt Abit K7TA :P:P:P:P:P:P

Ik denk dat voor overklokken een Gigabyte 7ZX niet echt geschikt is, qwel zal je processor stabiel draaien, maar overklokken dat zal mondjes maat lukken.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, bedoelde ook Abit KT7a, vraag me af hoe ik daarbij kwam :? . Zeker teveel gewerkt :Z :Z . met het gigabyte board wil en ga ik absoluut niet overklokken. Ik heb het niet zo op gigabyte en overklokken. Maar wat voor proc zou ik dan kiezen.

Mzzl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

1 GHz, die andere 2 (1,1 en 1,2 GHz) hebben vanwege hun korte leven een slechte prijs/kwaliteitverhouding, deze zullen wel veranderen als de snellere AMD's verschijnen (1,3 en 1,4 GHz) , en de Palimino en Morgan.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nu een 15 gig hd hebt, dan wil je met raid daar even snelle 15 gig hd's bij zetten, anders verspil je geld...:(