Toon posts:

fout in corsair twin2x2048-6400c4

Pagina: 1
Acties:
  • 94 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Gisteren heb ik bij salland automatisering mijn nieuwe computer opgehaald, geassembleerd en al...

Inhoud:

Antec Behuizing P182 Zwart
Antec Voeding NeoHE Power 550 Watt
Pioneer DVR-212DBK S-ATA
2 keer Corsair TWIN2X2048-6400C4 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 4, Non-ECC
Asus Moederbord Maximus Formula SE 1 1 0 € 193,28 € 193,28
Intel Core 2 Duo E6750 2.60 GHz, 1333 MHz, 4 MB
Samsung t166 500gb 16mb cache
Scythe Ninja Plus Rev. B Aluminium

Na het installeren van windows en alle drivers/updates... toch nog even gekeken of alles klopte.

Toen zag ik dat windows 3,25 gb fysiek geheugen detecteerde terwijl er 4 gb in zou moeten zitten. Toen everest gedownload, deze gaf dat ook weer.. Ik heb toen de reepjes omgewisseld in de hoop dat dit de oplossing zou zijn. Na het opstarten bleek in het postmenu 4096mb te staan, heel raar want later stond in windows toch nog 3,25 gb... Hierna nog cpu-z gedownload en deze gaf wel 4096 mb geheugen weer.

Toen meer eens memtest gedraait, deze gaf de volgende fout weer:

Memory error detected! Copying between 606b556 and 606b222 did not result in accurate copy.

Memtest has detected that your computer cannot accurately store data in ram. You need to fix this.

Heeft iemand enig idee wat ik hiermee moet/kan?

Dit is de eerste keer dat ik wat op dit forum post, dus ik hoop dat dit meteen een goede is..

Grz Koen

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-05 21:44
laat me raden, je draait een 32bit os? die kan geen 4gb geheugen aanspreken, installeren een 64 bit os en het is opgelost.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-05 09:45
Dit is de limiet van 32bit geheugen adressering.
Een oplossing zou zijn om 64bit Windows XP, 2003 of Vista te gebruiken.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Welke Windows versie gebruik je? Zie in de RAM FAQ: 4 GB and desktop PCs, het hangt er vanaf of je een 64 of 32 bits OS gebruikt.

Edit: ^^ spuit 11. Maar ik heb tenminste het FAQ-linkje gegeven :+

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 24-11-2007 14:15 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Haha en nogal domme fout blijkbaar... sorry

De fout die door memtest word aangegeven, komt die ook doordat de laatste geheugen reep overbodig is, of zit er werkelijk een fout in dit geheugen?

thnq!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 14:25:
Haha en nogal domme fout blijkbaar... sorry

De fout die door memtest word aangegeven, komt die ook doordat de laatste geheugen reep overbodig is, of zit er werkelijk een fout in dit geheugen?

thnq!
Die laatste reep is niet overbodig, maar Windows kan dat geheugen niet zelf dynamisch gebruiken. Het wordt echter wel door de computer gebruikt.

Aangaande de error: zet de bankjes eens terug naar de originele locatie. Ga wat experimenteren, het is de bedoeling dat je zelf aan de slag gaat en ook de zoekfuncie gebruikt. Lees ook de FAQ goed door :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

De fout kan wél een echte fout betekenen in je een van je reepjes, dus ik zou als ik jou was een voor een testen en kijken welke fouten geven en dan RMA aanvragen. Verder kan je maar 3,25 gebruiken in 32bit OS, daar moet je genoegen mee nemen (die 800mb merk je niet echt, en 64bit is compatibiliteitsissues, dus gewoon houden zo).

Verwijderd

Die fout in memtest komt waarschijnlijk doordat het geheugen foute instellingen krijgt van het SPD. Het spul handmatig instellen op 800MHz, cas4, en 2.1V zou je probleem moeten oplossen. En dat je maar 3.25GB ziet is een fout die zóveel voorkomt dat je die gewoon met de zoekfunctie van dit forum had moeten vinden ipv er een topic over te openen... Echt elke week lees je 10 topics van 'Help mijn nieuwe pc heeft maar 3GB ipv 4'

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:15

Thandor

SilverStreak

Dit is inderdaad een gevalletje 'Abbadon in "RAM FAQ"' :). Wat betreft het testen van die modules, test de modules gewoon één voor één met Memtest :).

Basic en FAQ stuff dus dit topic gaat op slot.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.