Toon posts:

iiyama VM1451

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren tweedehands een iiyama Vision Master 1451 gekocht en hem werkend gezien. Er was niks aan de hand, dingetje werkte prima en ik heb m dus meegenomen.
Nu hier echter schudt het beeld. Het gehele beeld waggelt snel heen en weer, beter kan ik het niet beschrijven. Ook lopen er dan wat horizontale lijnen doorheen. Dit doet hij niet constant, maar wel vaak.

Ik heb een degauss gedaan maar dit maakte geen verschil, ook staan er geen boxen in de directe omgeving. In de handleiding las ik dat te hoge moire instellingen een schuddend beeld kan veroorzaken maar deze waarden staan op 0.

Wat kan dit zijn en misschien een betere vraag, hoe los ik dit op?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Uitproberen op een andere videokaart, het kan zijn dat de connector slecht contact maakt. Eerst zeker zijn of het aan de PC of de monitor ligt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Mss verkeerd vervoerd. Het masker kan los zijn geraakt.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-07 14:04
En even proberen het beeld goed te centreren enzo. (met de knopjes op de monitor enzo)
Als ook dat niet lukt misschien verkeerde resolutie/refreshrate? (begin bij 800 bij 600 op 50/60 herz, en ga dan langzaam omhoog)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.

Ik zal eens kijken of ik ergens een videokaart kan regelen, ik heb er zelf geen liggen.

Verkeerd vervoerd lijkt me niet. Wat betreft het beeld, die staat netjes gecentered en ik heb de resolutie/refreshrate op de volgens de handleiding ideale waarden gezet (1280x1024 bij 85 Hz).