[Layout] Ongewenste scrollbalk in Opera, verspringing IE6

Pagina: 1
Acties:

• keluwak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05-2025
Ik heb geen idee of het een ernstige fout is, maar ik post het toch maar even:

In het wtf topic ook al neergezet: killu in "WTF (!?) - Deel je ervaringen bij WTF si...", In Opera kreeg ik een scrollbalk te zien onder dit nieuwsitem: nieuws: Oud lek maakt herintrede in Apples Leopard

In IE 6 kreeg ik die scrollbalk niet te zien maar schoof de rechterkolom naar beneden tot onder de eerste twee alinea's:

Afbeeldingslocatie: http://webmaster.pedum.nl/screen3.JPG

Aangezien ik het voor de eerste keer zie maak ik er maar even melding van.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb geen problemen met het bekijken van dat artikel in Firefox (ingelogd) en Internet Explorer (uitgelogd). In de nieuwspostcode zie ik ook geen vreemde dingen; misschien komt het wel door de banner?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:32

crisp

Devver

Pixelated

In 1 van de reakties vond iemand het blijkbaar nodig om een lange string tekens integraal te posten, dat verklaart wellicht de scrollbalk. Echter hebben andere browsers hier geen last van, het lijkt dan ook op een overflow bug in Opera.

Het verspringen van de rechterkolom is correct behaviour, er wordt namelijk een rectangle ad ingeladen op die plek. Waarom die ad zelf niet zichtbaar is bij jou in IE is mij niet bekent, wellicht een banner-verberger op basis van afmetingen ofzo?

Intentionally left blank

• keluwak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05-2025
Het lijkt inderdaad aan die overflow te liggen. De reeks van tekens is bij copy paste naar kladblok veel groter dan wat ik op mijn scherm te zien krijg.

Ik heb overigens geen idee waarom ik die ad in IE niet zie, ik heb in ieder geval geen ad blocker draaien. Waarom zou ik daar eigenlijk de moeite voor nemen als ik standaard Opera gebruik. ;) Het idee er achter was: ik kijk even of IE ook gek doet, en dat was het geval.