Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Creative ZVM 30 GB loopt vast bij video

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vandaag ben ik ook eigenaar van een (tweedehands) Creative Zen Vision:M 30 GB en natuurlijk heb ik er meteen muziek en wat video's opgeknald - uiteraard na ze correct getagd en geconverteerd te hebben. Nu loopt m'n speler echter vast na een paar minuten als ik video aan het kijken ben, ik kan dan nog even het volume bijstellen, maar daarna reageren alle knoppen niet meer, zelfs niet de power-knop! Resetten is dan het enige wat erop zit.
Tijdens het kijken hoor ik wel de schijf de hele tijd spinnen, een zacht *ziew*-geluid om de twee seconden totdat hij er opeens mee ophoudt en ik dus niets meer kan.
De video is mooi in 320x240 met ongeveer 800kbit/s beeld en 128kb/s audio in XviD gecodeerd, dus hier zou het niet aan kunnen liggen, toch? Ik vrees nu echter het ergste voor de hardeschijf, maar de verkoper zei dat er totaal geen problemen mee waren toen hij hem gebruikte.
Klinkt dit bekend bij iemand of heeft iemand raad voor mij?

(Firmware is overigens versie 1.61.01e.)

Verwijderd

Heb je al een ander filmpje geprobeerd?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Inderdaad, probeer eens een ander filmpje. Verder zou je eens kunnen proberen om te bitrate te verlagen om te kijken of dat het is wat em vast laat lopen. Waarmee converteer je trouwens?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook nog twee andere avi's erop gezet, maar deze hadden allebei een hogere bitrate en kenden hetzelfde probleem, maar dan met als toevoeging dat het beeld om de twee minuten even stilstaat, het geluid doorloopt en waarna het beeld weer versnelt totdat beiden weer gelijk lopen. Na 10 minuten houden die filmpjes er ook mee op.
Hij hangt nu aan de oplader, ik zal zometeen eens kijken of filmpjes met lagere bitrate hetzelfde euvel kennen.

Ik heb wel een beetje research gedaan, dus ik heb met Virtual Dub geconverteerd, volgens de handleiding in het Video-voor-je-PMD-converteren-topic: XviD, single pass, Simple @ L3, audio @ 128kb/s en een resolutiefilter: 320 x 240.

• RoD
  • Niet online

RoD

Ok, dat klinkt prima. Fijn om te weten dat iemand die nog leest :Y)
Maar ik zou de bestanden eens herconverteren en dan de bitrate lager instellen. 400kbps ofzo.

Verwijderd

ik zou er andere firmware opzetten, mocht dat niet helpen denk ik dat je HD behoorlijk gaar is.

• RoD
  • Niet online

RoD

Firmware is afaik de nieuwste, maar een restore zou ook nog kunnen werken ja.

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 12:48:
Ok, dat klinkt prima. Fijn om te weten dat iemand die nog leest :Y)
Maar ik zou de bestanden eens herconverteren en dan de bitrate lager instellen. 400kbps ofzo.
Ding kan makkelijk hoger aan zonder raar te doen hoor :) tot 1.5mbps gaat prima;)

• RoD
  • Niet online

RoD

Klopt. Maar bij de TS dus niet. Kan zijn dat de hdd door brakheid het niet meer bijhoudt, dus vandaar. Wellicht dat defragmenteren/formatteren ook het eea kan bewerkstelligen.

Verwijderd

Topicstarter
OK, het naar een aanzienlijk lagere bitrate brengen hielp goed, het ding heeft geen problemen meer met afspelen. Wel een beetje jammer dat het zo moet, maar met de kwaliteit is nog goed te leven. Ik zal 's wat meer rondgoochelen met bitrates als ik weer in m'n eigen crib ben en een goede balans zoeken. :)
Wellicht nog defragmenteren/formatteren/firmware reloaden, dat bekijk ik wel.

Bedankt iig, allen! Ik zweette al peentjes bij de gedachte dat ik een forse miskoop had gedaan.

(Nieuwste firmware is overigens 1.62.02.)
Pagina: 1