Toon posts:

md 8800 doet niks meer. moederbord resetten ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.600 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo

al enkele tijd heb ik problemen met mijn aldi medion pc,
het gaat hier om een md8800.
hij gaf de laatste tijd al veel problemen door dat hij te warm werdt, hij klapte dus op tilt.
nu zit ik alleen met het volgende probleem, hij doet nu helemaal niks meer als ik hem aanzet, meteen termo beveiliging.
nu las ik iets over het resetten van het moederbord doormiddel van de jumper, iemand die mij hier meer informatie over kan geven?

mvg patrick

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Stekker eruit, en dan een paar keer op de aan/uit knop drukken wil ook wel eens helpen bij deze PC.

Verwijderd

Topicstarter
hielp dus niets :P

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:51

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Wat is dat toch met de moederborden in de Medion PC's? Heb er hier ook nog twee verschillende liggen, en in het begin hielp het inderdaad nog om de stekker te unpluggen en een paar keer op de aan/uit knop te raggen. Maar na een tijdje geven ze echt geen kik meer.

Verder zou de TS er goed aan doen eerst het warmteprobleem eens op te lossen, de thermobeveiliging schiet er niet voor niets op natuurlijk. ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Topicstarter
ok mobo loopt weer naar ff batterij er op de kop in, t jumper effect zonder jumper dus...
heb de instellingen nu iets gewijzigt en loopt nu op +- 56 graden...

• Ziasod
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-07-2025
idle loopt mijn md 8800 cpu stock 41 graden. (hele nacht aan gestaan.)

deze link kan ook handig zijn btw http://www.medionsupport....?f=36&topicdays=0&start=0

de msi ms 7204 (is het?) heeft vaker last van residue spanning. baterij er 30+ min eruit en het werkt weer.

http://www.medionsupport.com/phpbb2/viewtopic.php?t=6009 zelfde verhaal als jouw :D

[ Voor 79% gewijzigd door Ziasod op 24-11-2007 12:24 ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 21:56:

hij gaf de laatste tijd al veel problemen door dat hij te warm werdt, hij klapte dus op tilt.
nu zit ik alleen met het volgende probleem, hij doet nu helemaal niks meer als ik hem aanzet, meteen termo beveiliging.
nu las ik iets over het resetten van het moederbord doormiddel van de jumper, iemand die mij hier meer informatie over kan geven?
Jammer dat je toen niet meteen maatregelen genomen hebt. Met een oververhitte pc blijven draaien is vragen om problemen :|

Je zoekt de jumper op het mobo "cmos reset", verplaats die even van pin 1-2 naar 2-3 (of vice-versa); stekker van de stroom er even uit, 10 sec wachten en je jumper weer in de oude postie terugzetten.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

Damn hier baal ik nou van. Ik had een maand terug ook dat m'n md8800 ermee kapte. Heb er wat vrienden naar laten kijken maar bleek dat mijn mobo kapot was. Althans. Alle opties ge-elimineerd behalve mobo en videokaart. Videokaart in andere pc gestopt en die deed het nog. Conclusie: Mobo naar de knoppen.
Heb gisteren nieuwe set-up besteld omdat alleen het mobo vervangen bijna ondoenbaar is. Is een BTX mobo en schijnbaar moeilijk te vinden.

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Hayfork schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 13:44:
Damn hier baal ik nou van. Ik had een maand terug ook dat m'n md8800 ermee kapte. Heb er wat vrienden naar laten kijken maar bleek dat mijn mobo kapot was. Althans. Alle opties ge-elimineerd behalve mobo en videokaart. Videokaart in andere pc gestopt en die deed het nog. Conclusie: Mobo naar de knoppen.
Heb gisteren nieuwe set-up besteld omdat alleen het mobo vervangen bijna ondoenbaar is. Is een BTX mobo en schijnbaar moeilijk te vinden.
ATX mobo kan ook gewoon in een BTX kast, soms moet je dan wel weer een ATX koeler gebruiken. Maar BTX is toch niet meer nodig, BTX is ooit bedacht door intel om de heethoofden van een Pentium 4 en zijn opvolgers (netburts cpu's) koel te houden. Maar voor de meeste C2Q is het overbodig, en volstaat ATX prima. ;)

• Hayfork

Hayfork

Drinkin&Boardin

Inmiddels heb ik dus ook het mobo batterijtje eruit gehaald en hem er na een half uur weer ingestopt en warempel: Hij doet het weer. Hele pc zes keer gestript, blijkt het zoiets onbenulligs te zijn.

• Ziasod
Hayfork de pc heeft nog ruim een jaar garantie :D als je gelukt hebt krijg je de mobo van de nieuwe md 8828

jammer voor jouw dat deze weer doet ;) nieuwe bestelde btx mobo is 965 chip?

kan je de mobo nog annuleren >:) ?

[ Voor 36% gewijzigd door Ziasod op 24-11-2007 15:09 ]

• Hayfork

Hayfork

Drinkin&Boardin

Nee ik ga de md8800 nou gewoon als servertje neerzetten. Nieuwe pc wordt gebruikt voor video-editing en games. High end systeempje was ik toch al van plan maarja, vriendin was niet overtuigd om een extra pc erbij te nemen. Hebben twee laptops en dus de pc. Nu van beide twee :D
Meer is beter, meer high-end is nóg beter.

• Ziasod
de md8800 is niet echt een ideale server die CPU brand watt alsof het niks :). Denk aan het milieu (kucht je stroomrekening.)!
beste optie is verkopen zit nog jaar garantie op :P wie wil er nu niet een 2de handse dual core 3 ghz met garantie van een jaar. Dat die niet sneller is dan de nieuwe core hoef je niet te vermelden ;).
ik weet niet precies wat je eisen van deze server is maar een intel d 830 cpu is best extreem :P

http://cgi.benl.ebay.be/P...tegoryZ3736QQcmdZViewItem wow wtf extreem bedrag nog ?¿?¿ EUR 512,00 uiteindelijk bot?

ik bied alvast 100 ;) Fonctionne sous XP DirectX9 et Vista et DirectX 10 iets klopt daar niet :P
bij die gast nooit je auto's halen :D

had meer rond de 300 € verwacht :P

rig was wel gepimpt doh Capaciteit harde schijf: 450 GB en 3 gb intern

ik vraag mij af waar scholen ect oude computers laten zou ideaal zijn als server :D saxion heeft echt duizende pc's lopen te vervangen.
voor zover ik het weet draait een linux server op bijna alles wat uit de vorige eeuw stamt :D

ps je mag best ruilen voor een energie zuinige p4 2 ghz 7600 gs (passif cooled). alleen de fan scheelt al 5 watt ? _/-\o_

de 7600 gs gebruikt de helft van een 6700 xl tell uit je winst ;) muwahahahahaaaa

[ Voor 37% gewijzigd door Ziasod op 24-11-2007 15:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
die oude pc's gaan naar t buitenland toe, every child a pc project bijvoorbeeld in afrika...

maargoed ontopic:

ding wordt nog niet echt kouder, wat kan k proberen ? klok snelheid is nu 3.17 ghz, oftewel 210 mhz ipv 200 mhz ;)

als ik hem terug zet heeft dat geen invloed ???? iig ik zie niks gebeuren met lagere temperatuur

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2007 15:55 ]

• Ziasod
gebruik de medion forum daar zijn veel met dezelfde problemen. medionsupport.com

puur speculatie; fan achter in zit al 4 gaten in voor schroeven kan je aansluiten op de p4 van externe bay . oh btw je kan ook systeem fan aansluiting gebruiken. draait op 30% of volspeed van de snelheid ongeveer als je bios instelt (niks tussen in doh, als de sterker eruit haal heb je natuurlijk 0% ;))

2de doe warmte geleidende materiaal op de cpu. ik heb zelf de CPU koeler er nooit afgehad doh.
stock stressed haal ik de 58 graden ongeveer (63 mag het max zijn?). ik heb de cpu vroeger ook 220 mhz laten lopen maar werd er niet echt stabieler op.

1.85 volt op geheugen hielp veel doh.

[ Voor 17% gewijzigd door Ziasod op 24-11-2007 16:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al 3 fan's bij geplaatst... 1 in de openingen aan de zijkant die inblaast richting de hdd's uit die ruimte zuigt de cpu fan. dan heb ik op die koelribben op t mobo een fan vastgemaakt. en ook achter op op die gaten heb ik een fan geplaatst die de lucht afvoert....

• Ziasod
tja de cpu fan vervangen voor een geluid maker die 2.2 K rpm draait in plaats van 1.6K rpm.

geluid van deze is altijd nog minder dan de 6700 xl kaart. maar het word er niet beter op :D

zou toch voor de Koelpasta gaan eingelijk.

koelribben op t mobo een fan vastgemaakt?? warom eigenlijk dat ding heeft niet eens een temp sensor. kost alleen maar extra stroom. misschien is dat juist de probleem :P hele airflow naar de haaien. probeer het maal zonder deze fan 8)7 220 mhz is niet extreem overclocken, lijkt me echt zinloos een fan te hebben daar :P

[ Voor 52% gewijzigd door Ziasod op 24-11-2007 16:27 ]

• Dima_2005
  • Laatst online: 15:59

Dima_2005

T.net-verslaafde

Heb hetzelfde PC, heb ook eens hetzelfde probleem gehad, had gewoon stekker uitgetrokken, batterij eruit, Op knopje gedrukt, alles stekkertjes binnenin gecheked (er zat eentje los ook :S) En het werkte weer.

Het is inderdaad een probleem dat vaak voorkomt bij Medion dat die pc's overhit geraken en die mobo's freaken.
Maar ik heb die moederbord blijkbaar een beetje gekortsluit en ik kom zelfs aan een temperatuur van -81°C volgens CPU-Z en andere progs (temperatuursensor wel vanzelf kapot gegaan dus)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• Ziasod
op die andere forum had iemand zijn md 8800 30 dagen kwijt aan medion, vervolgens een md 8822 onder zijn neus gedrukt. (omdat zijn pc niet starte ^ ^ )

zal wel engeland zijn geweest daar maakt medion helemaal een potje ervan :P

[ Voor 24% gewijzigd door Ziasod op 25-11-2007 02:35 ]

Pagina: 1