Toon posts:

Video capturen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi all,
Ik heb een Asus V7700 GTS Deluxe en ik heb voor de grap mijn pa's DV camera erop aangesloten. Na wat geklooi kreeg ik beeld wat er voor een analoog signaal best goed uit zag, het probleem is echter dat capturen niet echt goed gaat boven de 320x200 ofzo...
(ik capture op een 7200 RPM IBM schijf)
Mijn vader is al een tijd op zoek naar een capturekaart voor zijn eigen systeem en nu hij het op mijn systeem werkend heeft gezien wil hij al helemaal zelf aan de slag... Hij wil echter wel een volledige digitale capturekaart. Mijn vraag is, welke kaart is het beste (liefst ook een kaart die analoge output heeft voor je VCR) en kan je met zo'n kaart wél op hogere resoluties capturen zonder dat je de helft aan frames verliest ?

Bedankt voor reactie !

Verwijderd

Ik denk dat vooral ook belangrkijk is dat de rest van je systeem degelijk is.

- Snelle CPU
- Veel en snel RAM

Verwijderd

Topicstarter
Dat zit wel goed, hij komt dan in een PIII-650Mhz/128mb/7200RPM 20 gig te zitten.

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op dinsdag 13 februari 2001 20:26 schreef Vixxen het volgende:
Mijn vader is al een tijd op zoek naar een capturekaart voor zijn eigen systeem en nu hij het op mijn systeem werkend heeft gezien wil hij al helemaal zelf aan de slag... Hij wil echter wel een volledige digitale capturekaart. Mijn vraag is, welke kaart is het beste (liefst ook een kaart die analoge output heeft voor je VCR) en kan je met zo'n kaart wél op hogere resoluties capturen zonder dat je de helft aan frames verliest ?
Miro Studio DV, maar die heeft geen analoge output. Dat lijkt mij de meest geschikte. Andere oplossingen zijn een stuk duurder.

Verwijderd

Ik zou voor een ATI Radeon All in Wonder 32 MB DDR gaan, die kan op een 600+ MHz systeem real time in MPEG2 capturen (zie review op tweakers, maar de driver problemen zijn nu wel opgelost). Hij heeft ook een tv tuner, digitale / analoge ingang, en kost nu bijna 900 gulden. De prijzen gaan binnenkort omlaag. Valt prima te gebruiken als digitale videorecorder met hoge resoluties.

• meibok
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-10-2020

meibok

a-huh, huhuhuh, huh-huh

Als je pa een DV camera heeft dan ben je denk ik het beste uit met een firewire kaartje. Heel toevallig heeft mijn vader precies hetzelfde gehad; Wel DV, geen PC om er wat mee te doen.
Ik heb hem nu voor zijn verjaardag een Dynalink firewire=i.link=ieee1394 kaart gegeven. In combinatie met Adobe Premiere 6 werkt dat uitstekend. (capturen en terugschrijven naar tape)
Die firewire kaart kost rond de 140 piek.
Een harde scijf moet minimaal +- 3,6MB/s transfer hebben, geen probleem lijkt me.
Reken wel op 13GB per uur DV.
Alle extra CPU, hdd en Ram is mooi meegenomen.
Suc6
Bokkie

edit:

voor analoog uit kan je je DV camera gebruiken. Daar zit altijd analoog uit op.

"Oh no! it's mega-maid! She's gone from suck to blow!"

Verwijderd

Ik heb zelf 2 pc's

Eentje met een el cheapo ATi 8Mb AGP kaart met TV-out, deze gebruik ik om bijv. VCD, DiVX, etc. op te nemen op VHS (dmv de TV-out)

En een PC (waar ik nu op typ) met een Miro DC10+ erin. Om VHS (Camera, TV etc.) om te zetten naar Avi, MPEG, DiVX, etc.

Ideale combinatie, tis niet digitaal maar gewoon analoog. Maar da boeit niet, het is wel een goedkope oplossing (die Miro koste me maar fl 275,- piek)
Pagina: 1