Data recoveren van kapotte IDE-schijf

Pagina: 1
Acties:

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:30
Vorige week hing mijn systeem ineens en hoorde ik iets tikken in de kast. Nadat ik de computer had uitgezet en weer opnieuw had opgestart, kon ik niet meer booten vanaf mijn 80GB Western Digital schijf (verdeeld in 3 partities). De schijf wordt nog wel herkend in de BIOS, maar Windows XP ziet hem niet meer. Bij het installeren van Windows XP staat de schijf nog wel in het rijtje als je moet kiezen op welke harde schijf je Windows wil installeren, maar er staat onder dat Windows geen toegang heeft kunnen krijgen tot de schijf. Als Windows eenmaal draait is de schijf nergens te bekennen. Nu vind ik het niet zo erg dat ik de hdd kwijt ben, maar ik baal er wel van dat mijn data naar de grootjes lijkt te zijn.

Ik zou graag nog zoveel mogelijk data willen recoveren alvorens de schijf weg te gooien. Waarmee kan ik dat doen?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 20:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kijk of je de schijf nog zolang werkende kunt houden als een tweede schijf in een ander werkend systeem. Vervolgens ga opzoek naar het programmaatje GetDataBack, wordt ook genoemd in het FAQ van dit subforum. Misschien dat je hiermee nog kunt redden, maar dan moet de schijf fysiek/mechanisch nog goed genoeg zijn.

P.s. In het zelfde FAQ kun je meer tips vinden over datarecovery. Probeer de defecte schijf zoweinig mogelijk nog te gebruiken, dus bouw hem pas weer in als je echt gaat proberen je data terug te halen.

[ Voor 24% gewijzigd door _Dune_ op 23-11-2007 21:42 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:30
Dank voor je reactie. Ik had zelf ook even in de sticky kunnen kijken. Maar goed, mijn hdd was totaal niet meer benaderbaar. Ik heb diverse programma's geprobeerd. Helaas, maar het zij zo. De schade is niet heel erg groot. Inmiddels heb ik mijn systeem al weer opnieuw opgetuigd met 2 nieuwe hdd's en stoom ik weer lekker verder met een verse XP installatie! :-)

Verwijderd

En wat hebben we hier van geleerd mbt backuppen? ;) :P

• Passievrucht
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:26

Passievrucht

swarma

Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 10:49:
En wat hebben we hier van geleerd mbt backuppen? ;) :P
Backuppen, en wel de goede folder!

Had zelf ook een tijd lang een backup ingesteld staan, bleek het de folder van me pron te zijn en niet van me data en toen tikte me harde schijf ook.

Steam id is passievrucht \\ Xbox Live GT: Meneer Passievrucht