Toon posts:

Hoe intrainwaarden meten/inzien op Sweex Modem?

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Pas nieuw geregistreerd en beginnend.

Sinds enkele maanden beschik ik over een Solcon Abonnement 8000/1024.
Maar, de laatste tijd is de snelheid erg laag.
De gemeten waarden liggen tussen de 1700 - 1950 kbps.

De helpdesk van Solcon heeft mij elke keer op pad gestuurd met wat vragen waar ik tot op heden aardig raad mee wist. Tot vandaag: "Wat zijn de intrainwaarden van uw modem?".

Hoe kan ik die meten of inzien?

Nog wat gegevens:

Merk modem: Sweex ADSL Modem +router + 4 poorts 10/100 switch ANNEX A
Softwareversie modem: Customer software version: 080902_REL9G

Afstand van inkomende lijn tot aan modem: 15 m.
Als afstand tussen inkomende lijn en modem 1 meter is én ook de afstand tussen modem en PC 1 meter is, zijn de resultaten vrijwel gelijk (d.w.z. even slecht).

De afstand van woning tot telefooncentrale is 550 meter.

In de adresbalk van de browser heb ik het adres van de modem ingetypt en bij 'ADSL' las ik de gegevens:

Max Tx Power: -38 dBm/Hz
CO Vendor: Unused_Vendor_0

SNR Margin Downstream: 13,6 - 14,1 dB (dit wisselt elke keer)
SNR Margin Upstream: 14,0 dB
Line Attenuation: Downstream 9,9 en Upstream 6,5 dB
Errored seconds: Downstream 1 en Upstream 0
Loss of signal: Downstream 0 en Upstream 0
Loss of frame: Downstream 0 en Upstream 0
CRC Errors: Downstream 0 en Upstream 0
Data Rate: Downstream 8000 en Upstream 896 kbps (deze waarden blijven de hele tijd exact gelijk)
Latency: Downstream FAST en Upstream FAST

Mijn vraag is dus: Wat zijn nou eigenlijk de intrainwaarden? De hele mikmak wat hierboven staat?

Groeten,

Adriaan

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
Die datarate Downstream en Upstream. Maar eh, waarom Sweex? Het goedkoopste van het goedkoopste. Dat is vragen om problemen.

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-11 07:46
Het stellen van dezelfde vraag in meerdere topics is niet echt de bedoeling he

Verwijderd

Topicstarter
Da's een snelle reactie!

Tja, waarom Sweex?

Nou, die had ik al 'ns gekocht.
Bij mijn vorige abo (bij dezelfde provider) werkte dat prima!
Dat abo was 3072/512.
Ik kan me niet herinneren dat ik toen problemen had,
Maar dat is nu wel anders!
Nu heb ik niet alleen een trage verbinding, maar bovendien zie ik bij het surfen te vaak het bericht "Website kan niet gevonden worden". Als ik het maar blijf proberen, dan lukt het wel.

Wat de Modem/Router betreft.
Na wat googlen en zo ben ik niet veel goeds tegen gekomen over de Sweex modem.
Ik zou natuurlijk een andere kunnen kopen.
Ik zie dat er op Marktplaats voldoende aangeboden worden.
Omdat ik nu achter de modem een draadloze router heb staan (voor mijn laptop beneden), overweeg ik alles er uit te doen en te vervangen door één draadlozen modem/router.
Vraagje: Is Speedtouch een redelijk/goed merk? (ik bel niet via internet en ben dat ook niet van plan)

Adriaan

Verwijderd

Topicstarter
Dennis-L schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 21:49:
Het stellen van dezelfde vraag in meerdere topics is niet echt de bedoeling he
Dennis,

Je hebt helemaal gelijk!
Maar, mijn reactie in de andere topic betrof eigenlijk de problemen met Solcon.
Ik schreef gelijk maar mijn vraag er bij.
Omdat ik dacht dat het beter was zo'n vraag in een nieuw topic te plaatsen, heb ik dat maar gedaan.
(Niet wetende dat er toch zó snel met een antwoord op gereageerd zou worden)

Adriaan

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:02

lordsnow

I know nothing

Speedtouch is geen merk maar een model. Het merk dat er bij hoort is Thompson (Thomson?) of Alcatel.

De Speedtouch "Home", "500", en "510" geven soms problemen met het uitgeven van IP-adressen aan apparaten die aangesloten zijn. Als het kan dus voor een nieuwer model kiezen.

Verder worden die Speedtouch erg veel gebruikt (bij veel Providers is het een van de standaard modems die geleverd wordt), wat ook wel aan geeft dat het op zich een redelijk goed apparaat is.

Als je een modem gaat kopen, ook even opletten of je een Analoog (Annex A) of ISDN (Annex B) modem nodig hebt.

[ Voor 19% gewijzigd door lordsnow op 23-11-2007 22:07 ]

• PositiveCreep
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10-2023
Ik heb het nog niet bij Solcon nagezocht, maar; Het oude abonnement ging neem ik aan over de adsl standaard? Het nieuwe, gebruikt dat nog steeds die standaard, of ondertussen adsl2+? Ik weet dat bijvoorbeeld Tiscali al volledig over is op adsl2, wie weet dat Solcon dat bij verschilleende abo's invoert?

Mocht er dan een nieuw modem gekocht moeten worden kan je daar alvast rekening mee houden.

Verwijderd

Topicstarter
PositiveCreep schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 22:10:
Ik heb het nog niet bij Solcon nagezocht, maar; Het oude abonnement ging neem ik aan over de adsl standaard? Het nieuwe, gebruikt dat nog steeds die standaard, of ondertussen adsl2+? Ik weet dat bijvoorbeeld Tiscali al volledig over is op adsl2, wie weet dat Solcon dat bij verschilleende abo's invoert?

Mocht er dan een nieuw modem gekocht moeten worden kan je daar alvast rekening mee houden.
Het abo (8 Mb) dat ik nu heb, heeft verder als gegevens: Netwerk provider Bitstream-kpn xDSL services. Op hun website zie ik bij dit abo staan: Bitstream2.
Verder lees ik dat zij werken met modems: SMC of Siemens

Het abo van 20 Mb ( ADSL2+ Connect <=20000/1024 - Economy service) is volgens de 'check' van de leverancier NIET in mijn postcodegebied te leveren. Ik heb dat trouwens ook niet nodig.

Maar, begrijp ik het goed dat ik het beste maar een ADSL2 modem kan kopen voor het geval dat Solcon ook voor het 8MB abo overgaat op ADSL2?

Adriaan
Pagina: 1