Gebrom als PC uit staat

Pagina: 1
Acties:
  • 1.383 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem (heb T.net en andere bronnen al doorzocht voor een oplossing):

Als ik mn PC uit of in standby zet ontstaat er een brom op het moment dat Windows afsluit, die iets afneemt in volume wanneer de PC daarna daadwerkelijk uit of in standby staat.
Het lijkt erop dat het probleem ontstaat op het moment dat de geluidskaart een opdracht krijgt om in standby te gaan.

Setup:
- Gigabyte GA-P35-DS3R,
- Raptor 80GB (opgehangen, dus zonder contact met behuizing),
- 400 GB WD (ligt op schuimrubber, dus ook geen contact met behuizing).
- 2.1 Logitech PC speaker setje, voorheen iets soortgelijks van Philips met hetzelfde probleem
- Momenteel gebruik ik een contactdoos mèt randaarde, op een niet-geaard stopcontact.

De oplossingen voor anderen met soortgelijke problemen kwamen bijna allemaal neer op iets met aarding, maar het gebrom doet zich ook voor wanneer ik een geaard stopcontact gebruik (effe geprobeerd).

Ik had het probleem enkele maanden geleden nog niet. Volgens mij heb ik niks in de PC vervangen dat het probleem kan veroorzaken, alhoewel ik dus wel wat upgrades gedaan heb (harde schijven, videokaart).

Ik had het vermoeden dat het misschien met de bekabeling naar de speaker aansluitingen op het front van de PC te maken had, maar die kabel heb ik losgetrokken, en de instellingen voor de front-uitgang worden vanuit het Realtek HD Audio stuurprogramma geregeld.

Tips om een poging te ondernemen het probleem op te lossen zijn welkom.

In het ergste geval prik ik er een andere geluidskaart in, maar ik ben best tevreden met de opnamekwaliteit van de onboard Realtek (zit een synthesizer aan, maar ook die heb ik al losgekoppeld incl. adapter, om oorzaken uit te sluiten).

[ Voor 19% gewijzigd door ByteDelight op 23-11-2007 20:32 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Verwijderd

Dus er komt een brom uit de speakers.
Heb je de drivers al opnieuw geinstaleerd van je geluidskaart?

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Het is mij ook niet helemaal duidelijk of de brom uit de speakers komt of uit de PC zelf. In ieder geval, als het probleem zich alleen voordoet als de PC uit staat, dan is de oplossing toch vrij simpel?
Afbeeldingslocatie: http://tbn0.google.com/images?q=tbn:gPeYgShwteiE7M:http://roelant.net/img/get.php%3Ffile%3Dtafelvoetbal-mod-3.jpg
2 euro bij de bouwmarkt :)

[ Voor 8% gewijzigd door RemcoDelft op 24-11-2007 17:43 ]

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Tja...wat dit kan zijn:

aardlus / slechte aarde
oppakken van interferentie
restspanning over signaaluitgang geluidskaart
brakke adapter in zelfde stekkerdoos

Doet het probleem zich ook voor als je de speakers op een andere pc aansluit of andere speakers op jouw pc?
Probeer eens een andere geluidskaart...desnoods even een Sweex van 15 euro om de aansluitingen van je onboard uit te sluiten.
Staat je speakersetje altijd aan? Dan zou je ook kunnen overwegen deze gewoon uit te zetten... ;)

Als de PC uitstaat en je trekt de stekker er uit, drukt op de powerbutton voor een paar tellen en stopt de stekker er weer in...dan ben je evt. restspanningen kwijt uit het systeem, doet de brom zich dan nogsteeds voor?

[ Voor 30% gewijzigd door MissingDog op 24-11-2007 17:46 . Reden: extra info ]

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 17:30:
Dus er komt een brom uit de speakers.
Heb je de drivers al opnieuw geinstaleerd van je geluidskaart?
Ja; ik had al gelezen dat dat een mogelijke reden was.
Van de week heb ik er de nieuwste Realtek drivers opgezet.

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
RemcoDelft schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 17:42:
Het is mij ook niet helemaal duidelijk of de brom uit de speakers komt of uit de PC zelf.
Uit de speakers. Ik dacht dat ik duidelijk genoeg was geweest :)
In ieder geval, als het probleem zich alleen voordoet als de PC uit staat, dan is de oplossing toch vrij simpel?
[afbeelding]
2 euro bij de bouwmarkt :)
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt; apparatuur is allemaal al aangesloten op een geaarde stekkerdoos, maar dus niet op een geaard stopcontact.
Echter heb ik met een verlengsnoer wel gekeken of dat een oorzaak was, door de stekkerdoos op een geaard stopcontact aan te sluiten, maar dat mocht niet baten.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-02 14:11

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik heb ook een lichte bron uit mijn speakers als de pc uitstaat, wat erg storend is als ik probeer te slapen. Mijn oplossing is om de speakers uit te zetten :+

Overigens heeft mijn gewone stereo ook een lichte bron wanneer deze aanstaat en volume op 0. Volgens mij hebben alle speakers dat als er spanning op staat

p.s. wat remco bedoeld is denk ik een verlengdoos met schakelaar, zodat je heel de spanning eraf kan halen.

[ Voor 14% gewijzigd door AndereKoekoek op 26-11-2007 09:53 ]

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
MissingDog schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 17:44:
Tja...wat dit kan zijn:
...
brakke adapter in zelfde stekkerdoos
Uitgesloten; alle onnodige apparatuur inmiddels losgetrokken; geen resultaat.
Doet het probleem zich ook voor als je de speakers op een andere pc aansluit of andere speakers op jouw pc?
Speakers zijn niet de oorzaak; op laptop gehad, no problem.
Andere speakerset zoals genoemd leverde zelfde probleem op.
Probeer eens een andere geluidskaart...desnoods even een Sweex van 15 euro om de aansluitingen van je onboard uit te sluiten.
Dat is het laatste dat ik wil proberen, aangezien de onboard kwaliteit (eindelijk) zeer goed is; ik heb vroeger een M-Audio kaart gehad voor het multi-track opnemen, en de Gigabyte onboard oplossing is ook zeer goed.
Ik heb een PCI kaartje van iets als Sweex liggen, maar ik ben er zeker van dat ik er dan kwa opnamekwaliteit op achteruit ga...
Maar als niemand een gouden tip heeft, moet ik dat maar doen :(
Staat je speakersetje altijd aan? Dan zou je ook kunnen overwegen deze gewoon uit te zetten... ;)
|:( Ik denk dat ik niet hoef uit te leggen dat dat voor een 'mid-level' tweaker geen optie is; de computer gaat na 15 minuten in standby (S3) en ik heb geen zin om elke keer een extra knop in te moeten drukken. Hopelijk is daar een beetje medeleven voor te vinden ;)
Als de PC uitstaat en je trekt de stekker er uit, drukt op de powerbutton voor een paar tellen en stopt de stekker er weer in...dan ben je evt. restspanningen kwijt uit het systeem, doet de brom zich dan nogsteeds voor?
PC gaat zo vaak van de netspanning; van de week nog een 8800 GT ingebouwd, maar de tip om de powerknop effe in te drukken als ie van de netspanning af is heb ik nog niet geprobeerd.
'kGa dat maar eens doen vanavond...

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
Floris-K schreef op maandag 26 november 2007 @ 09:52:
Overigens heeft mijn gewone stereo ook een lichte bron wanneer deze aanstaat en volume op 0. Volgens mij hebben alle speakers dat als er spanning op staat
Nee hoor, probleem doet zich pas sinds kort voor; voorheen waren mn speakers volledig stil als de PC in standby ging.

[ Voor 17% gewijzigd door ByteDelight op 26-11-2007 09:54 ]

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
Floris-K schreef op maandag 26 november 2007 @ 09:52:
p.s. wat remco bedoeld is denk ik een verlengdoos met schakelaar, zodat je heel de spanning eraf kan halen.
Geen optie.
Deze PC wordt zóveel gebruikt dat ik dat al een handeling teveel vindt.

De brom is irritant genoeg om te horen als de tv zachtjes staat, of als je 's nachts in de koelkast duikt en er langs loopt.

• ajw
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-01 23:04

ajw

Mooiste is misschien nog wel om de optische uitgang van dat prachtige (lees ik heb hem ook) mainboard te gebruikten? (Misschien niet de goedkoopste oplossing, maar ik denk wel dé oplossing).

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
ajw schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:09:
Mooiste is misschien nog wel om de optische uitgang van dat prachtige (lees ik heb hem ook) mainboard te gebruikten? (Misschien niet de goedkoopste oplossing, maar ik denk wel dé oplossing).
Ik ben tevreden met het Logitech speakersetje van 20 euro...

Op zolder staat ook nog wel een Aiwa setje met optische ingang, maar die heeft geen draaibare volumeregelaar, en dempt de eerste halve seconde van geluiden, dus niet ideaal...

Daarnaast ga ik liever op zoek naar de oorzaak.

[ Voor 4% gewijzigd door ByteDelight op 26-11-2007 10:13 ]

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
bverstee schreef op maandag 26 november 2007 @ 09:53:

[...]

Dat is het laatste dat ik wil proberen, aangezien de onboard kwaliteit (eindelijk) zeer goed is; ik heb vroeger een M-Audio kaart gehad voor het multi-track opnemen, en de Gigabyte onboard oplossing is ook zeer goed.
Ik heb een PCI kaartje van iets als Sweex liggen, maar ik ben er zeker van dat ik er dan kwa opnamekwaliteit op achteruit ga...
Maar als niemand een gouden tip heeft, moet ik dat maar doen :(
Ik doelde ook niet op permanente vervanging door die Sweex, maar meer voor 't pinpointen van de oorzaak. Als het ligt aan de onboard aansluitingen, dan kun je altijd nog overwegen om een x-bedrag uit te geven aan een goede vervanger.
offtopic:
Ik denk trouwens gezien het feit dat je zo zwaar aan opnamekwaliteit tilt, dat het sowieso geen slecht idee is om eens te denken aan een speakersetje wat ook daadwerkelijk goede weergavekwaliteit biedt, want ik kan me niet voorstellen dat een Logitech setje van 2 tientjes ook maar enigszins in de buurt komt van zuivere weergave van je opnames. Heb zelf de Alesis M1Active aangeschaft als low-budget monitoring mogelijkheid icm de Alesis IO|2
|:( Ik denk dat ik niet hoef uit te leggen dat dat voor een 'mid-level' tweaker geen optie is; de computer gaat na 15 minuten in standby (S3) en ik heb geen zin om elke keer een extra knop in te moeten drukken. Hopelijk is daar een beetje medeleven voor te vinden ;)
S3 schakelt ook USB of andere apparaten uit, right? Wellicht een USB->speakerset-power-hack uitvoeren, zodat deze dmv een relais o.i.d. in-/uitschakelt als je PC in standby gaat?

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 23:27
Je pc is niet geaard begrijp ik hieruit. Sleep je pc eens naar een geaard stopcontact (misschien wel beetje teveel gevraagd) en probeer het dan eens..

Die brom is gewoon stroom wat niet weg kan omdat er geen aarde is..

Verwijderd

Die extra handeling is ruim de moeite waard, een PC + speakers, printer, monitor etc etc verbruikt vaak een behoorlijke hoeveelheid stroom terwijl deze 'uit' staan. Je kunt jezelf dus op jaarbasis flink wat euro's besparen door gewoon even op het knopje te drukken als je klaar bent.

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:22:
Die extra handeling is ruim de moeite waard, een PC + speakers, printer, monitor etc etc verbruikt vaak een behoorlijke hoeveelheid stroom terwijl deze 'uit' staan. Je kunt jezelf dus op jaarbasis flink wat euro's besparen door gewoon even op het knopje te drukken als je klaar bent.
|:( Ja, je kunt natuurlijk niet weten dat:
1. Ik uitgebreid heb onderzocht hoe je het energieverbruik van je PC tot bijna 0 kunt reduceren in standby
2. Ik bij Essent werk en me grondig irriteer aan die loze "hoe bespaar je energie" adviezen, terwijl velen niet beseffen dat de PC de grootverbruiker in huis is, zoals je ook terecht aangeeft.

En standby functioneert niet als je de stroom eraf haalt.

En de PC gaat tussen 6.00 en 22.00 waarschijnlijk een keer of 20 aan en weer in standby.

En ik kies er bewust voor 15 euro per jaar meer uit te geven om mn PC binnen 10 seconden operationeel te hebben, inclusief printer, modem, speakers etc.

[ Voor 9% gewijzigd door ByteDelight op 27-11-2007 10:53 ]

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
Gamepie56 schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:20:
Je pc is niet geaard begrijp ik hieruit. Sleep je pc eens naar een geaard stopcontact (misschien wel beetje teveel gevraagd) en probeer het dan eens..

Die brom is gewoon stroom wat niet weg kan omdat er geen aarde is..
Effe goed lezen en je ziet dat ik dat al geprobeerd heb.

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
MissingDog schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:14:
[...]
S3 schakelt ook USB of andere apparaten uit, right? Wellicht een USB->speakerset-power-hack uitvoeren, zodat deze dmv een relais o.i.d. in-/uitschakelt als je PC in standby gaat?
Ja, daar dacht ik ook al aan.
Eventueel kan ik ook een Molex aansluiting gebruiken om een relais te schakelen als de USB spanning blijft geven.

Je kunt vaak met jumpers per USB-poort op het moederbord schakelen of die aan de 5VSB (standby) of normale 5V hangt, en dus of er 5V op staat of niet ook als ie in standby staat.

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
MissingDog schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:14:
Ik denk trouwens gezien het feit dat je zo zwaar aan opnamekwaliteit tilt, dat het sowieso geen slecht idee is om eens te denken aan een speakersetje wat ook daadwerkelijk goede weergavekwaliteit biedt, want ik kan me niet voorstellen dat een Logitech setje van 2 tientjes ook maar enigszins in de buurt komt van zuivere weergave van je opnames. Heb zelf de Alesis M1Active aangeschaft als low-budget monitoring mogelijkheid icm de Alesis IO|2
Ik heb m in de huiskamer staan, en het gaat me er puur om dat mn Yamaha CS1x synth geen hiss of misvorming geeft als ik opneem.

Veel onboard kaarten hebben daar last van.
Professionele kaarten van M-Audio natuurlijk niet, en het verbaasde me dat de onboard Realtek chip het ook prima doet.

Ik ben echter nog niet achter de oorzaak van het gebrom; ik ga er nog mee verder.

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 18:59

Koppensneller

winterrrrrr

Ik heb zelf dit probleem ook gehad, en heb dat opgelost door een master/slave stekkerdoos te kopen, die alle apparaten hun stroom afneemt als het apparaat op de masterstekker (de pc dus) minder dan x aantal Watt (instelbaar) opneemt. Ik heb dit zo gedaan omdat mijn monitor in standby gaat knipperen met een blauwe schijnwerper die ze een powerled durven noemen, en omdat mijn speakers ook aan het brommen waren als de pc uit stond.

Bovendien kan de pc met deze oplossing gewoon die paar Watt blijven gebruiken om in standby te blijven. Ik gebruik het zelf ook veel met Vista :)

[ Voor 14% gewijzigd door Koppensneller op 26-11-2007 16:54 ]

Verwijderd

Gast relax, het was goed bedoeld hoor... :X

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

bverstee, mag ik je aanraden om in het vervolge de edit knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif) te gebruiken, i.p.v steeds je topic te kicken met een nieuwe reply. Kicken binnen 24 uur zien we niet graag, laat staan binnen enkele minuten. Je kunt ook prima meerdere antwoorden binnen een post doen.

En een beetje vriendelijker mag ook wel.

[ Voor 5% gewijzigd door voodooless op 26-11-2007 17:01 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
Sorry, ik moet nog effe leren omgaan met quotes uit meerdere replies.

En inderdaad frustreerde ik me aan goedbedoelde oplossingen waarvan op voorhand al duidelijk is dat het voor mij geen oplossing is.
Maar uiteraard hebben anderen die ooit dit topic lezen daar nog wat aan.

Voor mijn situatie zijn er nu enkele mogelijke oplossingen:
1. Restspanning uit systeem laten wegvloeien, middels ontkoppelen netspanning PC en aan/uit knop ingedrukt houden
2. Andere geluidskaart proberen
3. Via relais-schakeling luidsprekers automatisch uit laten gaan
4. Zo'n Master/Slave switch is misschien wel gemakkelijk, alhoewel ik dan op mn TFT scherm steeds weer de DVI ingang moet kiezen, dat detecteert ie niet als de spanning er weer op gaat. Maar ik kan het TFT scherm natuurlijk buiten de Master Slave doos houden. Uhm, dat gaat niet werken als ik S3 standby wil gebruiken.

Thanks alvast iedereen!

[ Voor 3% gewijzigd door ByteDelight op 27-11-2007 10:53 ]

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
Duurde effe, maar na enig onderzoek zit de brom er nog steeds in...

Wat heb ik gedaan:
1. Speakerset vervangen - was een Philips 2.1, is nu een Logitech 2.1 (budget)
2. Geluidskaart 'vervangen' - was onboard Realtek, is nu een SB Live 5.1 Digital

Het probleem is dus nog aanwezig, zelfs als:
a. Alle apparatuur op dezelfde contactdoos eruit gehaald worden, behalve speakers
b. Ook de stekker van de PC eruit gaat
c. Als ik alles op een geaard stopcontact aansluit

Dus zolang ik de speakers aangesloten heb op de PC, is er een brom aanwezig, maar alleen als de PC uit of in standby staat.

De enige mogelijke oorzaken die nu nog in mn hoofd hangen zijn:
1. De voeding van de PC - een prima Cooler Master voeding
2. De onlangs geplaatste 8800GT - maar ik kan me niet herinneren of de brom ook precies op dat moment is ontstaan.
3. Zou het iets te maken kunnen hebben met jumpers voor de 5V USB spanning? (jumpers laten kiezen tussen 5VSB of 5V als de PC aan staat)

Wie durft er iets van te zeggen?

Verwijderd

Geen idee eigenlijk, maar misschien staat je case onder spanning? Lekspanning onstaan na het inbouwen van een onderdeel door een te strak aangedraaid schroefje of net passende (video)kaart die de boel scheeftrekt? Het moederbord eruit halen en zonder case een keer opbouwen, lijkt me de enigste manier om dat te testen. Of had dat al geprobeerd? :)

edit:
bverstee schreef op maandag 21 januari 2008 @ 09:34:
b. Ook de stekker van de PC eruit gaat
Het zou ook kunnen dat een van de andere apparaten dat gebrom/lekspanning veroorzaakt. Is het ook als je alle andere apparatuur, van het hele huis (incl koelkast, tv...), uit het stopcontact haalt?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2008 10:27 ]

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 20:25
Ik zou sowieso gebruikmaken van een stopcontact met randaarde. Stekkers van een pc bezitten dit niet voor niets.
Heb je in huis uberhaupt wel een echt geaard stopcontact? Zal niet de eerste zijn die een valse aarding heeft.

Daarnaast blijft overal een flinke (rest)spanning ophangen. Ook op netwerkkabels. Je kunt dus zelfs via een utp-kabel nog spanning op je systeem krijgen als het uitstaat en er een andere pc of router aan je netwerk hangt zonder randaarde. Iets anders kan het haast niet zijn, de brom word veroorzaakt door een kleine spanning op je speakers.

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
Ik zou bijna mn scoop eraan hangen...

• Ik ben het!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-02 20:51
Ik heb EXACT ditzelfde probleem gehad. Nooit ergens last van gehad.. en van het ene op het andere moment een brom over mijn speakers (PC aangesloten op een externe versterker via de auxilary ingang) bij het op standby zetten van mijn PC. Ik heb echter nooit de oplossing kunnen vinden. Ik wilde mijn versterker ook niet uit zetten, omdat alle knopper eraf waren (tiptoetsen) en ik geen afstandbediening meer had. Ik kreeg 'm dan nl. bijna niet meer op AUX (alleen via eikelen op de printplaat met wat zilverfolie). Ik heb gedurende mijn studententijd mijn PC daarom maar constant aan laten staan.. :7 Waardoor de aarde nog minimaal 1 graad verder is opgewarmd :9 (eat that klimaatnerds!)
Ik heb het op een gegeven moment maar opgegeven...

[ Voor 3% gewijzigd door Ik ben het! op 22-01-2008 19:06 ]

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 20:25
Ik ben het! schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 19:06:
Dé oplossing voor de mensen die er graag een extra kolencentrale of 2/3 en liefst nog een kerncentrale bij zien in NL.
Denk toch niet dat dit de manier hiervoor is. Wat ik me nu steeds afvraag is of de TS wel eens alle apparaten met randaarde heeft gebruikt en of het probleem dan nog bestaat. Ergens komt toch die spanning vandaan, dus tenzij je pc zijn eigen voeding maakt is er iets niet goed :P

Verwijderd

Het moet dus toch aan je PC liggen?

Dan moet de 50hz brom van je voeding af komen lijkt me. Want de rest van je pc loopt op gelijkspanning. Dus het zal aan de voeding liggen.

Heb je de speakers ook op een andere pc geprobeerd op hetzelfde stopkontakt? (geen laptop dus!)

Een laptop heeft geen voeding op wisselspanning dus het is logisch dat daar geen 50hz brom vanaf komt he? ;)

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
Hopeloos...

Voeding vervangen, brom.
2x andere luidsprekers geprobeerd, allemaal brom.
Luidsprekers op andere computers geprobeerd: geen brom.
Alle kabels behalve powerkabel en speakers ontkoppeld: brom.
Op geaard stopcontact: brom..
Videokaart eruit gehaald (verder zit er niks in): brom.

Er moet dus een storing in het moederbord geslopen zijn.
Zowel via de onboard geluidskaart als via een SB kaartje blijft ie brommen...

Ik moet er maar aan wennen de speakers uit te zetten...
Hopeloos...

Verwijderd

Niet zo snel opgeven!

Is de brom wel 50hz?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ground loop isolator geprobeerd?

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:10:
Niet zo snel opgeven!

Is de brom wel 50hz?
Ik denk het wel; ik heb een oscilloscoop (een oudje) en een frequentiemeter in mn multimeter; zou ik het daarmee kunnen meten denk je?

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
jadjong schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:42:
Ground loop isolator geprobeerd?
Daar moet ik voor Googlen; geen idee hoe dat werkt...

Verwijderd

Het zou ook kunnen dat een van de andere apparaten dat gebrom/lekspanning veroorzaakt. Is het ook als je alle andere apparatuur, van het hele huis (incl koelkast, tv...), uit het stopcontact haalt?
Hier hou ik het bij

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2008 09:52 ]

• ByteDelight

ByteDelight

Topicstarter
Maar dat veroorzaakt dan, als ik het goed heb begrepen van een site die Ground Loop Isolators verkoopt, een massalus die een 50Hz wisselspanning op de massa van de audiokabel veroozaakt.

In theorie gaat dit nog niet eens op in mijn situatie, aangezien ik geen geaard stopcontact gebruik voor de PC en speakerset.

Maar ik heb zojuist zo'n Ground Loop Isolator besteld voor 13 euro.
Ik laat weten of het een oplossing is!

Pagina: 1