[2003] Resetloop alleen in veilige mode

Pagina: 1
Acties:

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Topicstarter
Iedereen kent wel het probleem dat windows reset bij het opstarten na het toevoegen van hardware of een driver. Of te wel hij start direct opnieuw op. Dus natuurlijk de automatische boot uitgezet.

Wat blijkt error 0x000007B

Daar kunnen we aardig wat op vinden. Blijkt dat het meestal een foute driver is of driver conflict is (of inaccible boot device). De daar geboden oplossingen hebben geen effect voor mij (helaas).

Maar ik blijf het raar vinden dat het alleen in veilige modus is dat ik dit probleem krijgen. Voor de rest werkt hij perfect in de normale mode. Het was bij puur toeval ik even netjes iets wilde verwijderen in veilige modus dat ik tegen dit probleem opliep.

Bijna niets wat ik op internet kan vinden helpt mij bij dit probleem. Ze gaan er zo goed als altijd vanuit dat er in de normale mode een probleem is, maar dat veilige mode altijd werkt. (zoeken op safe mode is helemaal een ramp.. bakken met linkjes over joomla).

Zou het er aan kunnen liggen dat ik gebruik maak van een erg oude videokaart?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het enige wat ik me kan bedenken is dat je device driver ergens nog een depencency heeft die niet in safe mode meegeladen wordt.
Over welke driver hebben we het hier?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Topicstarter
Dat gaf hij niet aan... De informatie was verdomd summier, alleen het foutnummer, maar hij vermeldde er niet bij welke driver het was. Niets..

Echter zul je altijd zien, open je na ongeveer een week een topic op GoT (en je blijft dan wel verder zoeken) vind je even later het antwoordt.

Mijn register instellingen voor safe-mode waren verkloot. Ik heb heel kort het beagle-virus erop gehad en die doet dat schijnbaar. Ik heb nu de safe-mode register-sleutels van XP overg genomen en dan dan ik weer in de safe-mode.

Maar als iemand de registers-sleutels (alleen safe-mode) van 2003 R2 enterprice heeft, hou ik me aanbevolen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......