[CoD 4] Multiplayer crasht op random momenten

Pagina: 1
Acties:
  • 328 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Moe_Szyslak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-02 12:08
Kan iemand mij misschien vertellen waarom mijn PC volledig crashed in de multiplayer? Soms duurt het 20 minuten, soms 10 seconden, maar ik heb nog geen enkele keer geen crash gehad. Ik heb mn PC vandaag al letterlijk 6 keer opnieuw op moeten starten.

Vista x64.
Q6600.
Asus Commando.
XFX 7800GT xXx.
4x1GB OCZ PC6400 Spec Ops.

Ik ben tevens niet de enige met dit probleem. ATI eigenaren schijnen het op te kunnen lossen door programma's als rivatuner en atitools uit te zetten. Helaas heb ik daar geen donder aan :P

Wie kan mij helpen?

Verwijderd

heb je alle nieuwste drivers dr op staan?

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:51

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Define crashen please. Hangt de computer totaal, krijg je een blauw scherm, foutmeldingen of anders?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-11 18:58
Dit was toch het probleem van de koeler die op 25% ofzo ging draaien. Met rivatuner enz kan je juist je koeler max laten draaien waardoor hij niet TE heet wordt en vervolgens uitvalt. m.a.w. het is je kaart die te warm wordt denk ik.

• Moe_Szyslak
Ik had Forceware 169.04 en de PC crashte volledig. Ik moets de reset knop gebruiken.
Ik heb inmiddels de nieuwste beta's gedownload (169.12) en op aanraden van Activision oude soundcards drivers verwijderd. Het lijkt het nu weer te doen maar ik ga het nog even verder testen.
Ook heb ik Ntune verwijderd. Bij ATI kaarten waren programmas als rivatuner het probleem dus misschien is ntune wel een probleem bij nvidia kaarten, je weet maar nooit.

EDIT: Jammer, hij crashte net alweer. Hij hield het wat langer uit deze keer maar het ging nog steeds fout. Bleef weer helemaal hangen.

[ Voor 22% gewijzigd door Moe_Szyslak op 23-11-2007 20:46 ]

• Moe_Szyslak
n0vaaa schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 18:30:
Dit was toch het probleem van de koeler die op 25% ofzo ging draaien. Met rivatuner enz kan je juist je koeler max laten draaien waardoor hij niet TE heet wordt en vervolgens uitvalt. m.a.w. het is je kaart die te warm wordt denk ik.
Lijkt me sterk. Hij heeft nog nooit zo koel gedraait als de laatste 2 maanden. Hij mag 115C worden een draaide vroegen ongeveer op 80C load. Nu is dat nog maar 50C-55C. Nieuwe thermal paste, schoongemaakt en er blaast nu een 120mm fan bovenop :P Dus dat zal het niet zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Moe_Szyslak op 23-11-2007 20:53 ]

Verwijderd

Moe_Szyslak schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 20:09:
Ik had Forceware 169.04 en de PC crashte volledig. Ik moets de reset knop gebruiken.
Ik heb inmiddels de nieuwste beta's gedownload (169.12) en op aanraden van Activision oude soundcards drivers verwijderd. Het lijkt het nu weer te doen maar ik ga het nog even verder testen.
Ook heb ik Ntune verwijderd. Bij ATI kaarten waren programmas als rivatuner het probleem dus misschien is ntune wel een probleem bij nvidia kaarten, je weet maar nooit.

EDIT: Jammer, hij crashte net alweer. Hij hield het wat langer uit deze keer maar het ging nog steeds fout. Bleef weer helemaal hangen.
heb je het ook al geprobeerd met niet-beta drivers? 163.75 is de nieuwste final.

• Moe_Szyslak
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 11:59:
[...]

heb je het ook al geprobeerd met niet-beta drivers? 163.75 is de nieuwste final.
Probleem is dat alleen de beta's drivers updates hebben voor crysis.

• Moe_Szyslak
Mn PC is vandaag maar 1 keer gecrashed (BSOD) en dat terwijl ik vele uren heb zitten spelen. Blijkbaar heeft het wel nut gehad om troep als oude geluidskaart drivers te verwijderen en nieuwe video drivers te installeren. In 1 dag naar level 24 :P

[ Voor 9% gewijzigd door Moe_Szyslak op 25-11-2007 03:16 ]

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-11 17:57
Hoe los je het op? Dit werkte voor mij met Vista 32bits en 8800GTS.

Drivercleaner downloaden van Guru3d. Alle Nvidia drivers verwijderen.
Dreamscene deinstalleren
Nieuwe geluidskaart drivers installeren /en of chipset drivers.
De nieuwste Nvidia driver downloaden (Niet de beta!) en deze installeren, Netjes rebooten en klaar is kees.

Je kan gewoon rivatuner fan profiles blijven gebruiken e.d.

En gamen maar, aventoe blijft je beeld wel eens 10 seconden hangen, en dan gaat het scherm knipperen hetzelfde als dat hij crashed....maar daarna gaat het spel gewoon verder. En heb je er geen last meer van. Het komt bij mij nu zelden voor inplaats van ELKE keer maar weer.

[ Voor 8% gewijzigd door NomadTitan op 25-11-2007 17:24 ]

• Moe_Szyslak
Dat heb ik nu ook. Soms staat het 5 seconden stil maar gaat het wel weer verder. Af en toe krijg ik dus nog wel een bsod.

Zit na 9H33M op level 30 :)

Verwijderd

Zover ik weet zijn meeste crashes door Punkbuster.. de anti-cheat protectie van cod4.
Deze blijkt problemen te hebben met aantal programmatjes.. ik weet niet precies welke maar weet wel dat rivatuner en norton veel problemen kunnen opleveren.

Ik zou aanraden gewoon een keer alle programma's te sluiten via taskmanager.. kijken of het probleem blijft opdagen. Dan kijken welk programma het is.

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-11 17:57
Moe_Szyslak schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:21:
Dat heb ik nu ook. Soms staat het 5 seconden stil maar gaat het wel weer verder. Af en toe krijg ik dus nog wel een bsod.

Zit na 9H33M op level 30 :)
Heb je mijn manier al geprobeerd? Wel zo handig om dat even te melden.

Hoewel ik niet echt de indruk krijg dat je het probleem wil verhelpen, en genoegen neemt met aventoe een BSOD.

• Moe_Szyslak
NomadTitan schreef op maandag 26 november 2007 @ 19:31:
[...]

Heb je mijn manier al geprobeerd? Wel zo handig om dat even te melden.

Hoewel ik niet echt de indruk krijg dat je het probleem wil verhelpen, en genoegen neemt met aventoe een BSOD.
Als het bij 1 bsod per dag blijft vind ik het niet zo heel erg. En de beta's hielpen bij mij goed met Crysis en ik wil daarom ook beta's blijven gebruiken. Ik hoop dat een patch voor cod4 binnenkort een oplossing biedt.
Pagina: 1