[Fat32] windows 200 install problemen

Pagina: 1
Acties:

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-02 13:25
Ik heb sinds kort een thin client gekocht, windows XP was zo brak, dat het aanklikken van een link zelfs kon leiden tot een spontane reboot, dus ik wil Win200 pro.
Ik heb windows 2000 pro met SP4. Na heel lang klungelen is het me gelukt zonder hdd op te starten via de ultimate boot cd. Smartdrive vanaf een losse cdrom gedraait, en dan de install van win2000.
Maar het mooie is dat het gewoon op geen enkele manier wil werken, wat ik ook doe.
Partities gemaakt in FAT32, via partionmagic, via windows zelf, via fdisk en andere partitiemanagers. Of de install ziet ze niet als een partitie die groot genoeg is(>230MB), of de partities worden helemaal niet herkend, of foutmeldingen. Na 2 weken begin je toch het idee te krijgen alsof het ding leeft en je niet je zin wilt geven :D
Hoe krijg ik in hemelsnaam voor elkaar om windows 200 te installeren op de harddisk?
Het is een 250GB western digital hdd, die ik dus op verschillende groottes heb gepartitioneerd. Ook NTFS lust ie niet. Op een vaste computer laten controleren levert geen fouten op.
Zou het een idee zijn om een andere hdd te proberen? ik wil uiteindelijk toch op de WD win200 krijgen, maar toch...

EDIT:
Het is me gelukt! Het bleek allemaal gewoon wel te werken als ik een andere DOS selecteerde in het menu van ultimate boot cd.

Dit topic mag dicht...

[ Voor 6% gewijzigd door Nas T op 26-11-2007 20:43 ]

vrede in rust