[OS] Wanneer wordt een legale licentie illegaal?

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-02 23:06

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hallo,

Ik vraag me telkens iets af; Hoe weet Microsoft, of je een Genuine XP hebt of niet.

Ik heb het hier over WIndows XP home/Professional etc.

Als ik nou 1 OEM-serial koop, voor 90 Euro en hem installeer op 2 PC's, die niet tegelijkertijd online zijn (en dus stiekem verbinding maken met Microsoft's server?) blijft het dan legitiem? (Of het nou mag van MS of niet, doet er even niet toe.

Of hoe vaak kan een serial op een aantal pc's worden geinstalleerd, voordat 'ie illegaal wordt? :?

Wie kan me verduidelijking geven. |:(

Gulfstream G650

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik snap er niets van.
Je hebt dus 1 serial geinstalleerd op 2 machines?

Nee dat is niet legaal.

Money for nothin' and your chicks for free

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:08

ThunderNet

Flits!

Een licentie mag 1 maal gebruikt worden, volgens de voorwaarden in de EULA.. Anders is hij niet legaal.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Een OEM licentie is gekoppeld aan de pc. Installeren op een andere pc is dus per definitie niet toegestaan.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Hij bedoeld volgens mij hoevaak hij een key kan activeren op andere pc's.
Het mag inderdaad niet, maar het is wel meerdere malen mogelijk.

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Je kunt een licentie (tenzij het een Volume Licentie is) slechts op één PC tegelijk installeren, en bij OEM zelfs altijd maar op één PC
Volgens mij heb jij niet door wat illegaal is. Dat is niet een woordje dat Microsoft gebruikt om aan te duiden dat je installatie niet door WGA heenkomt, maar een woordje om aan te geven dat wat je doet volgens de licentie die je hebt geaccepteerd bij het installeren van Windows niet mag, en je dus in feite strafbaar bent. Wat een WGA check daar van vindt is irrelevant.

Maar misschien was je vraag meer "Hoe ver kun je gaan voordat een installatie door WGA niet meer wordt gevalideerd"

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je vraagt klopt niet. Of je vraagt iets dat je al weet, namelijk of je OEM maar op 1 pc mag installeren, of je vraagt hoe je die limiet kunt omzeilen, en dat is hier niet de bedoeling. Over het hoe en wat van meerdere keren activeren willen ze je bij MS wel vertellen denk ik.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.