7900 + HP voeding vraagjes?

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:00

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
ik kwam er met de search niet echt uit, dus ik stle mijn vragen zo maar even.

vooraf gaande info:

ik heb hier 2 nieuwe HP DC7800 werkstations staan, deze worden ingezet om tekeningen te renderen dus is er een losse videokaart nodig, onboard voldoet uiteraard niet voor dit werk. De leverancier van ons tekenprogramma raad een 7900GS of beter aan (software is niet geoptimaliseerd voor FireGL of Quaddro kaarten) om enig sinds op de toeksomt berekend te zijn wil ik voor een 7900GTS gaan.

Kheb de werkstations even opengemaakt om te kijken wat de beste oplossing is, kwa grote moet het allemaal gaan passen.

echter kwam ik met 2 vragen te zitten:

- de HP's zijn voorzien van een 365Watt voeding, nu gebruikt HP goeie kwaliteit maar is dit voldoende voor een 7900GTX? zit verder geen spannende hardware in de pc, 1x HD en 1x DVD + 4 reepjes geheugen.

- daarnaast heeft de vga kaart een aparte voeding nodig, voeding van de HP voeding heeft geen vga stekkertjes er is nog 1 sata voeding en 1 gewone voedings stekkertje over, levert asus daarvoor verloopstekkertjes mee? hoelang zijn die? want de voedingskabels in de HP kast zijn erg kort.

alvast bedankt :)

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

1. 365 watt A merk zou wel voldoende moeten zijn voor een 7900gtx.
2. Ja er zit (bijna) altijd een verloopstekkertje van molex naar PCIE bij.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-06 17:24
- daarnaast heeft de vga kaart een aparte voeding nodig, voeding van de HP voeding heeft geen vga stekkertjes er is nog 1 sata voeding en 1 gewone voedings stekkertje over, levert asus daarvoor verloopstekkertjes mee? hoelang zijn die? want de voedingskabels in de HP kast zijn erg kort.
Worden bij bijna alle graka's standaard molex -> PCIe kebeltjes meegeleverd. Zien er zo uit. Overigens zijn er ook verloopstekkertjes die maar 1 molex stekkertje nodig hebben, maar dit verschilt per kaart.
Afbeeldingslocatie: http://img87.imageshack.us/img87/2730/x19006pinpcie2molex118ob8.jpg

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
mjah 2 moluxstekkertjes hebbik al niet vrij :/ kheb maar 1 grote molux + 1 floppy drive stekkertje,

kheb wel 3 vrije sata stekkertjes dan zou ik een sata - molux converter kabeltje kunnen gebruiken?

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-06 17:24
Jup, hier.

En het is molex, niet molux ;)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
dankje,

Nu begin ik weer een beetje te twijfelen, 4launch verkoopt geen 7900gtx, en om nou overal wat te bestellen heb ik ook niet zoveel zin in. Opzich heeft 4launch een redelijk aanbod in VGA kaarten.

De leverancier van onze render software rade voor een goede werking een 7900GS aan, deze is bij 4launch te krijgen voor zo'n 130,- Magoed kheb leiver een wat zwaardere videokaart om te voorkomen dat ik binnenn 2jaar weer meot upgraden vandaar dat de 7900GTX mij een goeie optie leek. ff verder kijkend kom ik de 8600GTS tegen, nieuwere GPU, hogere klok-snelheden, je zou verwachten dat deze beter presteert dan een 7900GS maar neej in de meeste game benchmarks scoort hij lager!? terwijl hij in 3d Mark wel hoger scoort.

zo kom ik er natuurlijk nooit achter welke het beste presteert in OpenGL rendering :P

[ Voor 17% gewijzigd door Chaoss op 26-11-2007 13:11 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
btw waarom bestaan die molex -> PCIe voedingskabels bijna altijd uit 2 molex aansluitingen? wat gebeurt er bv als je op 1 molex stekker een 1 - > 2 molex splitter zet en daar vervolgens weer een 2 molex -> 1 PCIe kabletjes (die bij de graka zit) aansluit?

werkt dat? je zou zeggen dat zo''n kabeltje bij een graka 2 molex aansluitingen heeft omdat hij anders niet genoeg vermogen krijgt? maar dat zou betekenen dat je ook altijd 2 verschillende molux 12v lijnen moet nemen?

• remcio
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-06 21:38
dan krijgt hij niet genoeg power om de kaart volledig op te starten, als je maar 1 molex gebruikt. maar in preciepe maakt het niet uit of je 2 van de zelfde kabel gebruikt, maar gebruik niet de gene die na je hdd komen. dan heb kans dat de video kaart teveel power trekt van die kabel en je hdd niet genoeg power krijgt

[ Voor 53% gewijzigd door remcio op 26-11-2007 15:33 ]

Verwijderd

Chaoss schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:17:
btw waarom bestaan die molex -> PCIe voedingskabels bijna altijd uit 2 molex aansluitingen? wat gebeurt er bv als je op 1 molex stekker een 1 - > 2 molex splitter zet en daar vervolgens weer een 2 molex -> 1 PCIe kabletjes (die bij de graka zit) aansluit?

werkt dat? je zou zeggen dat zo''n kabeltje bij een graka 2 molex aansluitingen heeft omdat hij anders niet genoeg vermogen krijgt? maar dat zou betekenen dat je ook altijd 2 verschillende molux 12v lijnen moet nemen?
Dat wordt ook wel beweerd. Zelf neem ik gewoon het zekere voor het onzekere en zoek ik twee molices uit die aan verschillende draden hangen, maar ik weet natuurlijk niet hoe mijn voeding er intern uitziet. Op zich zou het ook niet moeten uitmaken zolang beide 12V-rails ieder voor zich de vereiste prik kunnen leveren, maar het gaat wel fout als ze in totaal wel genoeg stroom leveren maar ieder afzonderlijk niet, en je sluit ze dan allebei op één aan.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
mjah gekloot met die HP voeding... maak et mezelf ook wel weer ingewikkeld, kheb het zwaarste model Business desktop gekocht, had wel verwacht dat er een zwaardere voeding met meer aansluitingen in zou hangen.

had ik toch een workstation van HP moeten nemen, maar die xeon procs zijn minder geschikt voor het render programma en ze zijn ook nog eens minimaal 400,- duurder...
remcio schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:31:
maar in preciepe maakt het niet uit of je 2 van de zelfde kabel gebruikt, maar gebruik niet de gene die na je hdd komen. dan heb kans dat de video kaart teveel power trekt van die kabel en je hdd niet genoeg power krijgt
probleem is dat ik maar 1 molex kabeltje vrij heb (de rest is sata voedig) die vrije molex heeft 1 grote (normale) molex en zo'n klein stekkertje voor een floppy drive, mijn idee was dus om daar een splitter op te zetten, voor de rest hangt er dus niets aan datzelfde kabeltje.

[ Voor 44% gewijzigd door Chaoss op 26-11-2007 15:59 ]

Pagina: 1