[XP] Internetbrowser kan geen verbinding maken

Pagina: 1
Acties:

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-01 10:49

hayate666

zwaardfetisjist

Topicstarter
Voor mij is dit een erg vreemd probleem. Zoeken op GoT heeft niets vergelijkbaars opgeleverd. Zelf heb ik verschillende dingen geprobeerd en kom er echt niet meer uit. Het probleem is als volgt.

Mijn pc is via een standaard USB netwerkkaart aangesloten op een Linksys router. Na variabele periodes van internetten valt af en toe de verbinding ineens weg. Hier had ik vroeger nooit last van en ik kan geen eenduidige oorzaak ervoor vinden. Een reboot lost alles helemaal op voor een beperkte tijd, terwijl zaken als de router of de netwerkverbinding resetten niks opleveren.

Als de verbinding weggevallen is dan proberen zowel IE als Firefox het ip-adres van de website te openen, maar kunnen deze niet meer vinden. Op internet heb ik verwijzingen kunnen vinden naar een DNS server waar iets niet aan klopte, maar dit heb ik nagelopen en het klopt volgens mij gewoon. In XP is gewoon zichtbaar dat mijn pc internetverbinding heeft. Zaken als MSN blijven werken en downloads stoppen niet, dus het lijkt puur op het vlak van de internetbrowser te liggen. De vier andere pc's in het netwerk hebben dit probleem niet.

Hierdoor vermoedde ik dat het aan spyware of een virus kon liggen, maar een scan met Spybot S&D en een aantal virusscans hebben niets opgeleverd. Er draaien ook geen vreemde processen. Vervolgens heb ik gewisseld naar Firefox, die hetzelfde probleem geeft als Internet Explorer.

Kortom, ik kan zelf geen enkel probleem ontdekken in mijn configuratie. Heeft er iemand ideeën hoe ik verder kan kijken of wat ik eventueel over het hoofd zie?

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

Verwijderd

meld je af op msn of stop je downloads en probeer deze dan te hervatten want dit heb ik ook gehad met mijn oude router dat de gateway wegviel waardoor alles dat nog bezig was cq downloads allemaal door bleven gaan tot dat ik deze stopte en weer probeerde te hervatten dan lukte dit niet meer bij mij lag het aan de router die het niet meer trekte en de problemen gaf

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-01 10:49

hayate666

zwaardfetisjist

Topicstarter
Ik zal de router nog eens goed nakijken,maar ik vraag me dan wel af waarom 1 van de 5 pc's het probleem heeft en de rest niet.

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen