Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Deze winter ga ik skien in Val Thorens. Nu vraag ik me af of er iemand is die een goed programma heeft gevonden om te navigeren tijdens het skien.
Ik ben opzoek naar een stukje software voor mijn Tytn II met:
- lift detection (zodat het programma kan zien hoevaak je in de lift hebt gezeten)
- tracking (zodat je 's avond je routes in bijv. Google Earth kan terug zien)
- kaarten uploaden (volgens mij zijn er nu nog geen digitale kaarten beschikbaar, deze moet je misschien zelf maken?)
- snelheid, max snelheid, afstand enz.

Verwijderd

VITO ActiveTrace

VITO ActiveTrace is a sports oriented software specially
designed to help you watch your sports progress. VITO
ActiveTrace turns a Pocket PC into your personal coach that
accurately keeps detailed statistics for every trip and also
records corresponding tracks. Just turn VITO ActiveTrace on,
put your device in a pocket and concentrate on training. It is
great for any outdoor activity!

VITO ActiveTrace is the easiest solution for all types of
outside activities: you just turn it on, put into a pocket and
focus on workout. Whether you ride, drive, ski, glide or do
anything else extreme VITO ActiveTrace offers you all the
necessary features to trace your progress and it does
everything by itself:
Afbeeldingslocatie: http://vitotechnology.com/upload/iblock/e8d19c9f0dc7bf15f7257f717feaba87.gif

http://www.google.nl/search?q=VITO+Active+Trace+v2.0

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 08:43
Op mijn N95 kan ik ook een sports tracker installeren. Leuke optie om bij te houden hoeveel afstand je hebt afgelegd o.a. alleen zit je met 1 probleem tijdens het wintersporten: verbinding tussen je telefoon en satelieten.

Ik zou deze dan met bijvoorbeeld een armstrap (zoals je die ook hebt voor een iPod) over mijn winterjas moeten vastmaken. Lijkt me met de temperaturen en het vocht (al helemaal als je een keer valt) geen verstandig plan.

Voor een tijdelijke navigatie dus geen probleem, maar voor het bijhouden van afstanden e.d. ga je toch echt een probleem hebben.

Verwijderd

Toevallig laatst iets over SatSki gezien, volgens mij wel heel duur

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:38
Sjeez... laat die computer (al dan niet draagbaar) thuis en ga gewoon skieen/boarden. Overal liggen van die kaartjes en daar kan je prima mee uit de voeten.

Kan me voorstellen dat je gps wilt als je in de middle of nowwhere zit maar toch niet in val thorens zeker :/

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-11 09:46
het lijkt mij interessant om eens te zien hoe hard je van de piste knalt bijv : )

active trace heb ik ook gedownload en het werkt erg mooi, de files kun je rechtstreeks inladen in google earth : )

PVoutput

• fysiootje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10-2023
Rungps doet alles wat Truffel vraagt, behalve de skiliften. Erg leuke sport software. Doet het heel goed op mijn P3300, dus vast ook op een tytn 2

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:19
knights16 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 18:51:
het lijkt mij interessant om eens te zien hoe hard je van de piste knalt bijv : )

active trace heb ik ook gedownload en het werkt erg mooi, de files kun je rechtstreeks inladen in google earth : )
dit is inderdaad tegenwoordig veel gedaan. ding aanzetten en die berg afraggen.

ik kan je vertellen dat het een soort zelfmoordkastje wordt dan.
Eerst haal je dit, maar je weet dat t harder kan en zo ga je door.

Op een gegeven moment heb je een snelheid die sneller is dan legaal op de snelweg rijden :X

Tijd van werken, tijd van rusten

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 21:56
Houdt één van deze programma's ook rekening met de helling van de berg? Anders krijg je nooit een goede snelheid of afstand op zo'n ding te zien namelijk. Een beetje helling is zo 45 graden dus is je snelheid en afstand is dan zo 1.4 keer zo veel.
Of misschien dat er iets mogelijk is met de database van Google Earth, daar staan namelijk overal hoogtes bij en je kunt tracklogs importeren in Google Earth.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-11 09:46
Het programma meet ook de hoogte, dus lijkt me dat het dan weinig problemen met de helling ondervind... alleen helemaal accuraat is het nooit, het geeft een redelijk goede indicatie, meer dan 4 satelieten zijn nodig voor hoogtebepaling.

PVoutput

Pagina: 1