Situatie:
P4, geinstalleerd met Vmware workstation.
voorzien van :
De hoofdmachine (de P4 dus) heeft een ip adres:
192.168.1.103
het adres die ik van isp krijg is in de 83 reeks. maar niet bijster intressant voor deze vraag.
Mijn vraag is:
Hoe kan ik er voor zorgen dat alle virtuele machine's worden aangesproken bij bijvoorbeeld een aanvraag van een website.
Zodat je de website ook daadwerkelijk ziet.
Ik heb bij mijn hosting provider de optie om dns records te wijzigen.
Ik wil dit in gaan zetten als backup functionaliteit als mijn hoofd server bij de hosting provider op z'n gat gaat.
Praktijk voorbeeld:
website.nl is gehost bij mij (staat op de server in serverparkX)
serverparkX heeft onderhoud en de website is langer dan een uur niet bereikbaar.
Ik zet de dns records om naar mijn huis, zodat mijn backup server (P4) het overneemt.
En de klant maar hoogstens 1 uur offline is.
Ik hoop dat het duidelijk is.
Bedankt alvast voor jullie reacties!
John
P4, geinstalleerd met Vmware workstation.
voorzien van :
- 8 virtuele centos systemen met daarop 8 verschillende website's
- 8 verschillende ip's
De hoofdmachine (de P4 dus) heeft een ip adres:
192.168.1.103
het adres die ik van isp krijg is in de 83 reeks. maar niet bijster intressant voor deze vraag.
Mijn vraag is:
Hoe kan ik er voor zorgen dat alle virtuele machine's worden aangesproken bij bijvoorbeeld een aanvraag van een website.
Zodat je de website ook daadwerkelijk ziet.
Ik heb bij mijn hosting provider de optie om dns records te wijzigen.
Ik wil dit in gaan zetten als backup functionaliteit als mijn hoofd server bij de hosting provider op z'n gat gaat.
Praktijk voorbeeld:
website.nl is gehost bij mij (staat op de server in serverparkX)
serverparkX heeft onderhoud en de website is langer dan een uur niet bereikbaar.
Ik zet de dns records om naar mijn huis, zodat mijn backup server (P4) het overneemt.
En de klant maar hoogstens 1 uur offline is.
Ik hoop dat het duidelijk is.
Bedankt alvast voor jullie reacties!
John
[ Voor 2% gewijzigd door Jay-Connected op 23-11-2007 14:48 . Reden: Informatie niet in orde ]
Bovenaan :)