Networked Media Tank A100 in Nederland?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.270 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:21

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.popcornhour.com/userhome/onlinestore/ph-a-100.jpg
Popcorn Hour A-100 allows you to pull in digital video, audio and photos from various sources for your enjoyment on your HDTV or Home Theater setup.

You can stream or playback your digital media content from a variety of sources, such as your PC, NAS, digital camera, USB mass storage devices (Flash drive, HDD, DVD drive) , internal HDD* and even directly from the Internet via the Media Service Portal.

It also serves as a NAS and a BitTorrent peer-to-peer downloader** to eliminate the need to switch on a PC or other device for this purpose.

The Popcorn Hour A-100 supports the latest high bitrate video formats (MPEG2 MP@HL, H.264 HP@L4.1, VC-1 AP@L3 in TS of at least 40Mbps) to give you up to 1080p high-definition videos.

In recognition of advances in Internet TV, the A-100 supports peer-to-peer Internet TV streaming technology from SayaTV, as well as popular unicast internet TV such as YouTube, Google Video and Metacafe via the Media Service Portal.

The A-100 firmware is upgradeable to support future media containers, codecs and features.
Dit apparaat is nét gelanceerd in de US&A, en te koop voor slechts $179. Zonder HD wel te verstaan. En dat terwijl ik nét de Freecom 350 WLAN gekocht heb, die bijna hetzelfde doet, maar dan geen raad weet met mkv en h264. Prijs is bijna gelijk. Superding zou ik zo zeggen.

Iemand op de hoogte van de plannen van een of andere importeur, of moeten we een paar stewardessen van KLM inzetten als koeriers? ;)

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:50

jbbrans

Het bedrijf verkoopt in eerste instantie alleen via internet, daarom kan de prijs zo laag blijven. Als je via internet besteld betaal je $45 verzendkosten en moet je achteraf de invoerrechten en BTW betalen (totaal komt het apparaat dan op ongeveer €225), TNT komt dan het ding bezorgen.

De produktie komt echter net een beetje op gang en met een beetje, bedoel ik dat deze week de eerste ongeveer 500 stuks zijn gefabriceerd en verstuurd. En er zijn nog ongeveer 1000 mensen in de wachtrij.

Er zijn vast wel nederlandse webwinkels die 'm uiteindelijk willen leveren, maar bedenk dan dat die er ook op willen verdienen.

Ps. Het apparaat doet erg veel voor z'n geld, maar de firmware bevat nog een paar kinder ziektes.

Meer informatie is te vinden op http://www.networkedmediatank.com en http://www.mpcclub.com

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
jbbrans schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 09:32:
Ps. Het apparaat doet erg veel voor z'n geld, maar de firmware bevat nog een paar kinder ziektes.
Klopt. Als je echter kijkt naar het huidige aanbod van dergelijke spelers zie je hetzelfde. Het leuke is dat er al een aardige community begint te ontstaan rondom deze speler. Aanvoerder van dat clubje is iemand die voorheen een fanatiek supporter was van de Mediagate 35 en 350, die hier als Freeecom 350 Wlan verkocht wordt. Zo'n community is erg belangrijk. Hopelijk gaat de fabrikant er ook goed mee om. Als zo'n ding bv onder Linux draait en men geeft wat info vrij, kan het wel eens een toppertje worden.

Ik heb nu de Freecom, en dat is best een leuk ding, alleen kan ie niet 'de' HD formaten zoals H264 en MKV aan. Die moet je dan weer gaan re-coden.

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• peddler
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 22:48
Ik ben één van de gelukkige die er één heeft kunnen bestellen.
Prijs excl. btw incl. verzendkosten zijn ongeveer € 150,-
Aan BTW en invoerrechten verwacht ik ongeveer € 50,-
Dus totaal ongeveer € 200,-
Niet duur voor een media player die HD-content goed kan streamen.

In Nederland/Europa is de verwachting dat ie € 250,- gaat kosten.
divxplayer.nl en rhisc.nl zullen hem wel gaan leveren hier.
Tot nu toe nog niets bekend van deze leveranciers.
Ze hebben er volgens mij ook één zoals mij als pre-order besteld.

Vandaag is net een nieuwe firmware uitgekomen, maar Popcorn moet zich nog gaan bewijzen in de toekomst op dit vlak. Bijvoorbeeld DViCo TViX doet het redelijk.
Ligt natuurlijk ook aan de hoeveelheid belangstelling/orders er zijn.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
peddler schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:19:
Ik ben één van de gelukkige die er één heeft kunnen bestellen.
Helemaal goed, man! Ik heb nu die Freecom (rebadged Media Gate 350) en die doet het in principe goed, alleen geen h264 of MKS (of hoe heten die rotdingen) bestanden. Ik zit dus wel op die Popcorn te azen. Verpats ik die Freecom wel weer. Nu ik Planet Earth in HD (720p) heb gezien, wil ik meer... ;)

Verwijderd

hee ik heb hem al binnen. Er zijn inderdaad een aantal kinderziektes, daarom hou ik zeker voorlopig mijn freecom mp35 er nog naast (vooral voor het afspelen van een netwerkshare is dat fijner

kijk hier nog ff en wie er een heeft/wilt lul lekker mee...
Popcornhour A-100 (Networked Media Tank)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2007 11:31 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 11:30:
hee ik heb hem al binnen. Er zijn inderdaad een aantal kinderziektes, daarom hou ik zeker voorlopig mijn freecom mp35 er nog naast (vooral voor het afspelen van een netwerkshare is dat fijner
Doet ie dat niet goed dan? Ik heb nl een NAS servertje staan die de boel serveert via SMB. Mijn Freecom 350 die ik nu heb, pakt daar ook de mediafiles vandaan.

Beetje dubbel die topic die jij opende, niet? Of zie jij een toegevoegde waarde?

[ Voor 8% gewijzigd door mphilipp op 18-12-2007 11:44 ]

Verwijderd

jep, andere forum is druk bezocht dus.. no offence... ik had het niet gezien (had niet gezocht) sorry!

• bongo825
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-08-2016
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 11:30:

kijk hier nog ff en wie er een heeft/wilt lul lekker mee...
Popcornhour A-100 (Networked Media Tank)

• bongo825
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-08-2016
Hi
Ik wil deze apparaat aanschaffen of de apple tv (ik heb namelijk iMac) Wat zijn de kinderziektes? heb je al opgelost? ben je tevreden over dit apparaat?
Pagina: 1