Wii via MacBook op internet

Pagina: 1
Acties:
  • 613 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Repsaj_Nav
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-02 14:01

Repsaj_Nav

Hallo, ik ben Jasper

Topicstarter
Ik heb een nieuwe MacBook gekocht :)
Deze hangt via een kabel aan het internet, aangezien we geen draadloos netwerk hebben. Dit werkt allemaal perfect.
Via de netwerk instellingen heb ik een nieuw airport netwerk aangemaakt. De Wii kan met dit netwerk verbinden, maar de verbindingstest faalt. Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat de Wii niet via mijn macbook op internet kan.
Moet ik hiervoor een proxyserver installeren op mijn MacBook (Leopard), of moet dit anders?
Ik heb op internet gekeken, maar daar kon ik geen proxyserver voor de mac vinden, zit deze misschien al ergens verstopt in het besturingssysteem.

Mijn vraag is dus eigenlijk:
Heb ik hier een proxyserver voor nodig, en zo ja, waar haal ik die vandaan?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Je kan toch gewoon in de systeeminstellingen bij 'sharing' je internetverbinding delen, zodat de WII de macbook als router ziet?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:20

chem

Reist de wereld rond

Er is een groot verschil tussen het maken van een airport netwerk, en het opzetten van een ad-hoc aiport netwerk om je verbinding te delen.

Zoals qlone zegt: gooi je instellingen bij 'netwerk' weg, en regel dit via het Sharing control panel.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:22

SambalBij

We're all MAD here

chem schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 13:52:
Er is een groot verschil tussen het maken van een airport netwerk, en het opzetten van een ad-hoc aiport netwerk om je verbinding te delen.
Huh? Je hebt toch maar één manier om vanaf de client een netwerk te creeëren? Ik heb op mijn Mini onder het Airport menu de optie 'Create network', en dat is de optie om een Computer-to-Computer (dus Adhoc) netwerk te maken.
Je kunt standaard een OSX machine met Airport kaart toch niet als access-point configureren?

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Kijk eens bij deze guide:

http://www.macosxhints.co...p?story=20070514152251515

Werkt goed, daardoor kon ik met mijn Wii op internet...

Verwijderd

Omdat we geen draadloos internet hebben, probeer ik via m'n iMac (Airport) de Wii online te krijgen. Helaas krijg ik dat niet voor elkaar en waarom... geen idee.

We zitten hier met 3 computers aangesloten op het internet via een router (2 pc's en 1 mac).
Alle 3 verbonden via een internetkabel. Nu heb ik op mijn iMac een draadloos netwerk gemaakt om het internet te delen met de Wii (ze staan vlak naast elkaar in de kamer). Als ik mijn Wii laat zoeken naar een Acces Point, kan hij het netwerk dat ik gemaakt heb zien. Wanneer ik het netwerk aanklik + het wachtwoord invoer geeft hij na een tijdje zoeken steeds een foutmelding weer. Ik kan geen verbinding maken met internet, kan geen verbinding maken met de server... error 51330, 51030, 52201, 52130...

Heb al diverse lijstjes afgewerkt met IP adressen/DNS nrs, krijg het niet voor elkaar. Iemand met hetzelfde probleem?? HELP!

• job
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

En met de uitleg uit de link die boven je post staat lukt het niet?

Verwijderd

Nope, die heb ik gevolgd maar dan krijg ik de error 52130. Kan geen verbinding maken met het internet.

Snap niet wat ik verkeerd doe, ik doe precies wat er staat, maar krijg geen verbinding.

• dionys0s
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-08-2025
Zijn draadloze routers / access points zo duur tegenwoordig?

Verwijderd

Geen idee, maar als je via Airport een draadloos netwerk kunt opzetten waarom zou ik dan een router kopen?

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 13:34:
Geen idee, maar als je via Airport een draadloos netwerk kunt opzetten waarom zou ik dan een router kopen?
Om de simpele reden dat je mac dan niet aan hoeft te staan om te kunnen (online) gamen met je Wii?

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10-2025
sOid schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 14:04:
[...]

Om de simpele reden dat je mac dan niet aan hoeft te staan om te kunnen (online) gamen met je Wii?
Bij mij staat m'n MBP altijd aan, dus in dat geval...

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

• job
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 12:08:
Snap niet wat ik verkeerd doe, ik doe precies wat er staat, maar krijg geen verbinding.
Je gebruikt wel de juiste ip adressen?
De getallen uit het voorbeeld moet je namelijk niet overnemen. Je moet die vervangen door je eigen gevonden waarden.

Je moet zo'n handleiding niet te precies uit gaan voeren. :)
In de handleiding gebruiken ze 10.0.2.1 en 10.0.2.4.

In mijn geval zou het 192.168.1.4 & 192.168.1.10 zijn. Om maar wat te noemen.
Welke waarden heb jij gebruikt?

[ Voor 18% gewijzigd door job op 04-07-2009 22:26 ]

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Vanitas schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 21:46:
[...]

Bij mij staat m'n MBP altijd aan, dus in dat geval...
Ik ken je gezinssituatie natuurlijk niet, maar misschien zijn er ook mensen die met de Wii willen spelen als jij met je MB buitenhuis bent :)

Verwijderd

Ik heb het idd niet helemaal letterlijk overgenomen... :D maar ik was zo gefrustreerd dat ik afgelopen weekend maar gewoon een adapter heb gekocht. Wel een beetje balen, want nu moet ik m'n internetkabel steeds uit de comp trekken... en die staat altijd aan... maarja ik kan nu wel online spelen met de Wii!

Tnx voor de reacties! EN ik blijf t toch nog even proberen met dat draadloos netwerk, het moet gewoon mogelijk zijn!
Pagina: 1