[htpc] UPC digitaal werkend!

Pagina: 1
Acties:
  • 316 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RobbyNitroz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-09-2021
UPC gebruikt een eigen codering voor zijn digitale televisie waardoor het niet mogelijk is met een dvb-c kaartje digitale tv je mediacenter binnen te halen. Ik lees net op firedtv.nl dat ze met een dvb-c kaartje digitaal tv kijken voor de niet gecodeerde kanalen gefixed hebben.

"super!! werkt nu ook hier in Barneveld met UPC...komt allemaal prima door...Het schokt soms nog wel een beetje het beeld...terwijl cpu/memory etc allemaal laag zijn...maar ik kan in ieder geval weer verder.."

Alleen lijkt de Guide nog niet te werken.

http://www.firedtv.nl/forum/viewtopic.php?t=181

Half htpc nederland zit te wachten op een fatsoenlijke oplossing....komt ie er nou eindelijk? :)

altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:01

voodooless

Sound is no voodoo!

Leuk, maar met audio heeft dit niets te maken, dus schop richting VID!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-01 17:06
heel relaxed dit,
eindelijk digitaal signaal op mijn mediacenter! :*)

...less is more

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Het is al veel langer bekend dat je DVB-C PC-TV kaarten kan gebruiken om naar de Free-To-Air (FTA) kanalen van UPC te kijken. Houdt er wel rekening mee dat het niet gegarandeerd is dat UPC de kanalen uit het basis pakket digitaal FTA blijft doorgegeven. Het is al meerdere keren voorgekomen dat UPC toch weer alles codeerde. In die gevallen heb je dus niets meer aan je investering in dergelijke apparatuur. Officieel heeft UPC nooit aangegeven dat ze het basis TV pakket altijd ongecodeerd door blijven geven, maar sommige moderators op het FireDTV forum doen voorkomen alsof UPC dat wel zou doen omdat bijvoorbeeld Loewe TV's niet beschikken over een geïntergreerde Nagravision CAM. Complete onzin. UPC wil dat je alleen hun uitgeleende ontvangers gebruikt en niets anders. De reden waarom ze af en toe het basis TV pakket digitaal ongecodeerd doorgeven is verder onbekend.