Toon posts:

Seagate schijf haalt max 3 MB

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb een Seagate ST375064AS (sata II) harde schijf, en die haalt maar 3MB schrijven en lezen.
HDDLife Pro geeft aan dat de schijf maar op 50% werkt. Datzelfde programma geeft aan dat twee andere schijven wel voor 100% werken, en die kunnen ook worden aangepast. Met de Seagate werkt die functie niet, er valt niets aan te passen wat betreft de prestaties.

De tweede en derde schijf zijn een Samsung HD401LJ (sata II) en een Maxtor 64250R0 (pata).

De overige hardware:
Asus P5L-VM1394
Intel Core 2 Duo E6420
2GB RAM

Wat hebben we al geprobeerd?

De Seagate en Samsung op het moederbord omgedraaid zodat ze op een andere sata poort zitten. Hielp niet, Seagate blijft traag.
Jumpers op de Seagate schijf eraf gehaald, jumpers voor sata en sata II verwisseld. Hielp ook niet.
Op tweakers en Google gezocht naar het probleem, maar er blijkt weinig op te staan.
SMART aan en uit in de bios, had weinig nut en geeft geen fouten aan.

Wie herkend dit probleem?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Wat is 50%?

Er bestaat geen functie om de snelheid te beperken namelijk. 50% kan duiden op de "fitness" van de drive, oftewel met 50% zou ik er echt geen belangrijke data opzetten..

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Staat je drive in PIO modus?

Verwijderd

Topicstarter
De schijf is van mijn vader. Ik heb de start post op school getikt, en toen ik thuis kwam was het probleem al opgelost.

Die 50% duidde op de fitness ja. De schijf werd voornamelijk gebruikt voor Azareus, die met 800KB bestanden binnenhaalde maar de Seagate schijf had moeite om het weg te zetten :O

Probleem is nu opgelost door Maxburst (ofzo) eroverheen te gooien. Nu haalt hij zo 60-65MB.
Misschien als mensen in de toekomst dit probleem krijgen, hebben ze in ieder geval een mogelijke oplossing.

Verwijderd

Je moet zorgen dat je geen PIO draait, want PIO haalt je hele systeem naar beneden. Een Athlon 64 5000+ voelt aan als een Pentium 3, of iets in die richting. Controleer dit door een HDTune benchmark te draaien en te letten op de CPU Utilization, deze moet onder de 10% blijven.