Toon posts:

DVD/cdrom spelers starten comp opnieuw op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een (oude) computer hier met een DVD speler en een CDROM brander.
Nu starten beide apparaten de computer opnieuw op, zodra ik er een cdrom in doe.
Sporadisch loopt de cdrom wel, maar 90% van de tijd reboot de computer vanzelf.
Dit gebeurd bij beide spelers, dus niet alleen 1 van de 2.
Hoe is dit mogelijk? :?

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Heb je al geprobeerd om 1 van de spelers los te koppelen? Kijk dan eens wat er gebeurd.
Daarna ook eventueel de 1ste aansluiten en de tweede afkoppelen.

[ Voor 27% gewijzigd door DeeJee op 23-11-2007 10:55 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
Ja, al geprobeerd. Ook heb ik beide spelers al eens losgekoppeld en een andere cdromspeler geprobeerd, maar het probleem blijft..

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:03

Haan

dotnetter

Het zal wel een driver probleem oid zijn, dat ervoor zorgt dat de pc crasht als een van de stations gebruikt wordt. Misschien even handig om je besturingssysteem te vermelden ook. En wat je moet doen is automatisch rebooten bij errors uitzetten. (onder eigenschappen Deze Computer, tabblad Geavanceerd, onderaan bij 'startup en recovery' (weet NL naam niet :P ) vinkje bij automatisch herstarten uitzetten; uitgaande van Windows XP/Vista)
Grote kans dat je dan een blue screen te zien krijgt ipv herstart, met daarop een foutcode die je verder kan helpen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
Het is je voeding..... Ik heb het probleem ook gehad. Zolang de dvd en de cd niks doen gaat het net goed echter wanneer er extra nodig is reboot het systeem.....

Hang er een sterkere voeding in en het probleem is over....

EDIT: dat verklaart ook waarom hij het bij een andere CD-rom ook doet ;)

[ Voor 14% gewijzigd door muppet99 op 23-11-2007 11:20 ]

Carpe Diem

Verwijderd

Topicstarter
Oh, maar hij deed het altijd wel goed.. Kan het dan toch de voeding zijn? En het zijn er 2, dus als ik er 1 afkoppel, moet hij toch genoeg voeding geven, of heb ik dat mis?
Het is Windows XP, ik zal eens kijken naar die fouterror, thnx zover!

*Edit*
Ik heb dat automatisch rebooten uitgezet, maar dat helpt niets. Hij blijft gewoon rebooten.
En als hij reboot en ik laat de cdrom in de drive, dan blijft hij constant rebooten, zodra de bios is gestart.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2007 11:34 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:03

Haan

dotnetter

Dan kan het inderdaad best de voeding zijn ja :) Voedingen verliezen met verloop van tijd ook een deel van hun vermogen, dus het kan ook goed kloppen dat je vroeger geen problemen had.

[ Voor 58% gewijzigd door Haan op 23-11-2007 11:51 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Klopt! Voeding vervangen en alles werkt weer :D

Bedankt voor de hulp!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Haan schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 11:50:
Dan kan het inderdaad best de voeding zijn ja :) Voedingen verliezen met verloop van tijd ook een deel van hun vermogen, dus het kan ook goed kloppen dat je vroeger geen problemen had.
Een andere mogelijkheid is natuurlijk dat de voeding aan het overlijden is; gebrekkige condensators zijn geen uitzondering in PSU-land.

Heb je trouwens ook bronnen voor deze opmerking "Voedingen verliezen met verloop van tijd ook een deel van hun vermogen" ?

Bij wikipedia word dat ook beweert nml. maar tegelijkertijd vind iemand dat dubieus en vraagt om bronnen voor die bewering. De bronnen zijn er nog steeds niet dus ben zelf ook even aan het googlen geweest en kan daar daar niks concreets over terugvinden. Wel vind ik andere zaken die met de veroudering van de PSU te maken hebben. Bewezen feiten. Miscchien "bust" ik wel een Myth hiermee, iig zet ik twijfels bij zulke uitspraken zolang er geen gegrond bewijs voor die aanname is.

Heb daarom ook maar de moed genomen om dat onderdeel van het artikel te wijzigen, eigenlijk heb ik er alleen een aanvulling bij gemaakt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_power_supply

[ Voor 47% gewijzigd door Madrox op 23-11-2007 14:01 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Pagina: 1